Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bovenste foto van Han is mijn situatie. Een bolle plaat-plug dus die correct is gemonteerd. De andere foto’s laten latere motoren zien die een heel andere plug hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
j.witkop schreef:Zou het niet hol lijken omdat de bolle kant ingedeukt door een tik met een bolle hamer en nu dus deels hol is?
Dat is duidelijk te zien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk dat het zo simpel is als Yuri zegt: ze zijn in de late jaren 60 overgegaan naar andere pluggen en ik denk omdat die minder werk vergen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De beker met Engels gif was nog niet leeg bleek. Nu lekte de aftapkraan van het koelsysteem op het motorblok. Op de afdichtingring. Dus opnieuw 12 liter koelvloeistof afgetapt, het ringetje van 1 cent vervangen en de boel er weer ingekieperd. 15 minuten werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je nog wel tijd om te werken?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor Jan, de volle 36-40 uur per week. Alleen kost werk zoveel vrije tijd he…
Verder ben ik nog op zoek naar een extra stroomverdeler voor tijdens de vakantie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is er geen 123 voor deze? Of wil je het origineel houden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee: ik heb en 123, maar als die stuk gaat ben ik de sigaar. Ik wil een back-up hebben, maar om nou weer 350 euro aan een tweede 123 ontsteking uit te geven gaat wat ver he?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb je PM beantwoord en die verdeler heb ik.
Mijn Jag start al 54 jaar probleemloos met de originele verdeler, de originele bobine en de originele condensator en op LPG.
Er is alleen een keer een nieuwe rotor in gekomen, voor mij geen 123 meuk. Ik kan ongeveer alles onderweg repareren, maar geen elektronica.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PB beantwoord, helemaal top Han.
De 123 in de jag is echt een enorme verbetering: start nog net ff beter, trekt aanmerkelijk beter, maar idd: als ie stuk gaan dan ben je echt helemaal klaar…. Daarom dus een noodverdeler, met puntjes, in de kofferbak. Kom ik tenminste thuis mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien zet ik de Velleman kit er in en als die het onderweg begeeft is het een kwestie van een paar draadjes omsteken.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Nee: ik heb en 123, maar als die stuk gaat ben ik de sigaar. Ik wil een back-up hebben, maar om nou weer 350 euro aan een tweede 123 ontsteking uit te geven gaat wat ver he?
Ja, in m’n sm was die 123 geen succes.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
In de tijd van WWW, internet en de € is een defect onderdeel eenvoudige te bestellen en zeker binnen de EU goed te verzenden/te ontvangen. Je moet alleen wat tijd hebben om te wachten op aflevering van het onderdeel op je verblijfplaats en daar mogen sleutelen van de eigenaar.
Kortom, als de 123 van mijn ID onderweg stuk gaat op een buitenlandse rit bestel ik gewoon een nieuwe die op mijn strandplaats wordt afgeleverd. Het afslepen naar een lokale garage van moderne auto’s gaat dan dus niet door
Ps. Ik heb wel een ANWB abo voor de WW en internationaal als het ernstiger is dan iets wat ik zelf even kan repareren op een ongunstige locatie.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat is de theorie. De praktijk is dat je op een hete dag langs een snelweg/ravijn/tunnel/op een veerboot (doorhalen wat niet van toepassing is) komt te staan en daar acuut weg moet. Dan pak je dus een onderdeel uit de kofferbak, ram je het er in en ben je weg. Een ontsteking gaat niet stuk als je op het terras van je hotel met een glas champagne zit.
Kom je op een plek te staan waar je snel weg moet dan heb je geen enkele keuze en slepen ze je weg als je niet binnen 5 minuten je pech hebt opgelost. En zij bepalen waarheen, niet jij.
Morgen mag ik bij Han een reserve ontsteking ophalen. Dat is helemaal top, die test ik thuis even en leg ik op een goeie plek in de auto. Overigens kan het nog best zijn dat ik zaterdagochtend gewoon besluit om de Mercedes A124 te pakken. Die is inmiddels ook helemaal vakantieklaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik reed een keer met de Jaguar een stukkie en midden op een grote kruising gaf hij de geest en dat was de eerste keer in heel veel jaren van probleemloos rijden.
Dus de 1700 kg naar de kant geduwd en gaan meten met de testlamp. Hij loopt op LPG, dus kijken of er spanning kwam op de magneetafsluiter, op de bobine en alles klopte elektrisch gezien.
Dus de centrale kabel van de verdeelkap losgenomen en die gaf vonk. Er weer in gestoken en een bougiekabel los, geen vonk.
Conclusie: de rotor slaat door en dat mag na meer dan 50 jaar. Een nieuwe rotor lag achterin bij alle reserve onderdelen, op de verdeler gestoken, kap er weer op, starten en lopen.
Voor problemen onderweg is de ouderwetse ontsteking een groot genoegen, meten is weten en in no time rijd je weer.
Als Yuri tijdens de vakantie problemen krijgt met de elektronische ontsteking, in een kwartier loopt het monster weer.
Ik heb er een nieuwe rotor op gebeund vanmiddag en ik rijd zelden met de Jag, dus ik wens Yuri veel plezier en weinig of geen pech, maar je weet het nooit met die ouwe meuk.