Een klein beetje speling op je fusees kan heel veel rammelend geluid geven is mijn ervaring.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fusees, stabilisatorstang kogels en -lagers kunnen allemaal klapper geluid maken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Te hard opgepompte banden. In de kofferbak iets los hebben liggen. Versleten veerbollen waardoor wat anders rammelt. Hoe klinkt je rammelend geluidje.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Bedankt voor de reacties. Er kunnen inderdaad meerdere oorzaken zijn voor het rammelend geluid, maar ik zie dat de motorsteunen links en rechts niet even hoog staan. De motor kigt er niet recht in, denk ik. Daarom vermoed ik dat de motorsteunen het geluid veroorzaken. Zou dat kunnen?
Dat lijkt me vreemd, maar als je motor er niet recht in hangt dan kan het zomaar zijn dat de uitlaat of iets anders ergens tegenaan komt.
Als de motorsteunen niet “vast ” zitten ( van binnen) dan kan door het moment van de motor “uit” de motorsteun vertrokken worden.
Dit soort dingen is altijd moeilijk te diagnosticeren: Je kunt je DS op een 4 palen brug zetten, de handrem aantrekken en de voorwielen vastzetten en dan kijken als iemand dekopdeling op laat komen of de motor veel beweegt. Succes,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een gare motorsteun kan ook bonken op zn steunpunt eronder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mijn ervaring met gare of niet goed zittende motorsteunen is gebonk
bij optrekken en remmen. Bij mij was de oorzaak van rammelen bijna alle
andere onderdelen van mijn D super 5.
Beste heren,
Bedankt voor dit topic aangezien ik net de motorsteunen aan het reviseren ben en ik ook de afstelhoogte nodig had.
Aangezien ik alleen de rubbers vervang dien ik de motorsteunen uit elkaar te halen. Klopt dat dat deze aan de onderzijde gepuntlast zijn of zijn de uit elkaar te kloppen?
Mvg Marcel
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepuntlast idd, uitboren en dan trek je ze zo uit elkaar. Tenminste, als het rubber geen toffee is geworden zoals bij mij De puntlas onderin de pen kan je door een bout vervangen.
Dank je wel. Was inderdaad gepuntlast. En puntlas onderin vervangen door een bout. Alles weer in elkaar gelast en geschilderd. Morgen gaat alles er weer in.