Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat het in de tandwielkasten van de 242 werkt geeft hoop. Dank voor je bericht, furrieguurie. En blijkbaar kun je het dus ook gebruiken in combinatie met versnellingsbak-olie. Goed om te weten.
Intussen ook contact gehad met mijn garage en die gaf aan dit soort additief zelf ook te verkopen. Oude rubber keerringen en afdichtingen zwellen door zo’n middel iets op. Aangezien de krukas-keerring rubber bevat, is er een kans dat de lekkage zal afnemen. Fingers crossed.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ben toch even gaan zoeken wat ik gebruikt had, dat was LeakLock. Heb het ook bij de motorolie gedaan. Ik verwacht dat ze allemaal ongeveer op een zelfde manier zullen werken. Ik heb helaas geen concrete metingen gedaan maar heb niet meer de neiging om karton onder de Fitroën te leggen op een camping. Dat was in het begin wel…
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dan werkt het dus. Mooi resultaat
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Laat je het ons weten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Uiteraard
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb verschillende keren Lecwec gebruikt. Dat verminderde de lekkerij, in alle gevallen van de krukaskeerring aan de versnellingsbakzijde, wel maar loste het niet volledig op.
Ik ken leaklock, het werkt ook bij airco
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het spul zit nu in de motor - een tijdje versneld stationair laten draaien zodat het zich goed vermengd met de olie. Hilko16TZI: jouw ervaring geeft mij hoop. Mijn auto lekt waarschijnlijk ook op de krukaskeerring. Ik ben al heel blij als dat minder wordt.
j.witkop: Dat had ik een jaar of 15 eerder moeten weten. De fabrieksairco in mijn toenmalige DS bleef druk verliezen, maar zo langzaam dat het met kleurvloeistof niet te traceren was. Ik heb toen de aircospecialist gevraagd of daar niet iets slims voor te verzinnen was, maar dit soort spul bestond toen nog niet. Of was de eer van specialist te na, dat kan natuurlijk ook.
Komend weekend staat een rit van 160 km op het programma. Dan is alles goed doorgewarmd. Dan kan ik vaststellen of het werkt (of niet).
In het weekend van 1 september moet de auto in twee dagen totaal 1.500 km maken. Zou toch fijn zijn als het olieverbruik/verlies dan een beetje te overzien is.
Wat ik niet zo goed snap is dat de auto tot voor kort eigenlijk helemaal niet zo veel olie verbruikte/verloor. Nou ja, oud spul dat na jaren van vooral stilstand weer aan de rol moet. Beetje jammer dat de oliepeilmeter op het dashboard het opeens niet meer lijkt te doen. Hangt er achter het dashboard of in de motorruimte een stekkertje los.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Engelse auto’s en olie. Het blijft een lastig verhaal. Lekken ze het niet dan verbranden ze het wel. lekkages die plotseling toenemen kunnen natuurlijk worden toegeschreven aan pakkingen en keeringen. Met het vervangen van de boosdoener kom je een heel eind, soms is het toch nodig om de boel met modernere spullen te modificeren. Plots toename van verbruik kan een andere oorzaak hebben dan een mechanische: gebruik van de verkeerde, te dunne of ongeschikte olie. Wat voor olie zit er in jouw Rover?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De garage heeft ‘m gevuld met 20W50. Daar heb ik nu ook wat van achterin staan. Eerder wel bijgevuld met wat ik nog in de garage had staan (20W40). Ik had wel het idee dat die wat dunnere olie tot een wat hoger verbruik (of lekkage) leidde, maar niet zo gek als dat het nu intussen is geworden.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
20W50 is inderdaad prima olie voor zo’n motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geen idee of er wat van aan is, maar toen ik jaren geleden Traction begon te rijden werd er gezegd dat het beter was om op de SAE30 olie die er origineel in hoorde te blijven rijden tot na een eventuele motorrevisie. Zomaar overstappen op multigrade zou tot problemen en lekkages kunnen leiden. Dat blok gaf al heel snel de geest en in alles wat er daarna in heeft gehangen heb ik altijd met 20W50 rondgereden.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De Rover was afgelopen weekend gentleman transport op en neer naar Beaulieu in the New Forest, Hampshire. Geweldige reisauto bij volle bezetting (vier personen) - but never to be hurried. Op de snelweg zou een langere overbrenging fijn zijn, 100 is toch wel de maximale kruissnelheid. Alle passagiers hebben ook gereden en iedereen vond het een heerlijke en ontzettend comfortabele reisauto. Het kwalieitsgevoel draagt daar aan bij: nergens een piepje of rammeltje in het interieur.
Na 1300 km weet ik nu dat blikjes oil-leak-stop niet de oplossing zijn voor de motorolielekkage. Het verbruik/verlies blijkt in de buurt van 1 liter olie op 100 km te liggen. Het verlies lijkt ietsje minder als er niet te veel olie in zit, dus op de terugweg elke 100 a 200 km even gestopt voor een scheutje olie. Gelukkig op de International Autojumble voor een leuk prijsje 10 liter 20w50 kunnen kopen. Eigenlijk had nog wel een 5 liter blik extra kunnen kopen om de komende tijd door te komen, de garage heeft eind oktober tijd .
In Engeland gehoord dat de auto ooit twee keer een probleem had waarbij er benzine in het blok is gelopen. Dat de auto daarna na een oliewissel niet meteen goed en langdurig warm is gereden zou wellicht de oorzaak kunnen zijn van het probleem met de keerring. Eigenlijk kan zo’n keerring een motorleven lang mee. Tja, het verleden van een 60 jaar oude auto komt zo stukje bij beetje naar boven.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oei. Dat klinkt als een aanstaande revisie van de 3 liter….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De verwachting is dat het technisch gezien meevalt: alleen de olie keerring moet worden vervangen. Verder loopt het blok als een zonnetje. Probleem is dat de versnellingsbak er uit moet, dat maakt dat het twee dagen werk kan zijn. Geen revisie, toch veel geld.