3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
TA-beginner: Six-H vragen
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 december 2022 06:22 PM
  [ # 31 ]

Er zijn prototypen van gemaakt en het was wel degelijk het plan om de 22 in productie te nemen. De zescilinder 15 kwam namelijk pas in 1938 uit. Maar na het failissement hebben de zuinig ingestelde Michelins de 22 meteen geschrapt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2022 07:15 PM
  [ # 32 ]

Het grappige is dat zo’n 22 dan weer helemaal niet langer was dan een 11, omdat de V8 niet zoveel lengteruimte nodig had als de 6 in lijn.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 12 december 2022 07:37 PM
  [ # 33 ]

@Jantje, altijd weer een interessante vraag hoe het nou precies zat met de Michelins Wink.
Zoals: De Michelins dachten meer te verdienen aan heel veel banden voor de grote hoop dan op enkele banden voor het hoge segment. Vandaar de vrije baan voor een 2CV. Iedere auto heeft 5 banden. Liefst in een afwijkende maat. Beleven we nu de gevolgen nog van (niet leverbaar, heel duur).

Ik ga weer terug on topic. Hoe zit het met de banden onder de Six?  Want die kunnen ook een aardige kostenpost zijn. Of bijvoorbeeld lastig leverbaar. Zijn ze hetzelfde als van de andere TA’s?

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 december 2022 07:42 PM
  [ # 34 ]

Dezelfde velgmaat, maar 185 ipv 165.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 12 december 2022 08:57 PM
  [ # 35 ]

Zag toevallig dit te koop staan: https://www.leboncoin.fr/collection/2263918890.htm

Profiel  
 
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 25 maart 2023 07:57 PM
  [ # 36 ]

Om eerlijk te zijn kom ik tot de volgende conclusie: Ja, ze zijn duurder, maar ook weer niet extreem veel duurder. Ze zijn wel vele malen bijzonderer, doorgaans is dat iets wat een goeie maat is voor hoe waardevast een investering is. Maw: elke euro die je er in steekt, blijft het ook waard.

Natuurlijk, ik snap, dat met de weinige 6 cilinders in NL en de lange historie van de club, daar door genoeg mensen anders tegen aan gekeken kan worden.

Toch blijf ik nieuwsgierig naar het verschil van een sportje en een six. Gelukkig sluit het een het ander niet uit!

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2023 09:26 AM
  [ # 37 ]

Wordt het dan gewoon niet eens tijd dat je met verschillende exemplaren een ritje regelt? De enige manier om aan te voelen wat het beste bij jou past is toch gewoon er mee rijden.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 maart 2023 06:55 PM
  [ # 38 ]

Dat zeggen ze over de liefde ook maar enige garantie op langere termijn succes is er niet Wink

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2023 07:50 PM
  [ # 39 ]
Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2023 08:29 PM
  [ # 40 ]

Wat een flauwekul. Je kunt het toch gewoon vragen? Nee heb je, ja kun je krijgen. En om het eerste antwoord te pareren, het gaat er in dit geval vooral om een beeld te krijgen bij het verschil in rijden tussen de kleinste 4-cilinder en de grote 6-cilinder. Dat zijn twee totaal verschillende auto’s, dus dat ga je door middel van een testrit echt wel aan den lijve ondervinden. Al het andere is gebaseerd op meningen van anderen en niet je eigen gevoel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2023 08:47 PM
  [ # 41 ]

Ik reageerde op Jeroen, het ging niet om een proefritje in een auto.

Bij een auto doorgaans idd makkelijker te regelen, zeker bij liefhebbers onder elkaar.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2023 09:19 PM
  [ # 42 ]

Ik denk al…

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 maart 2023 09:38 PM
  [ # 43 ]

Jongens, precies. Ik maakte een grapje.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 maart 2023 12:22 AM
  [ # 44 ]
graddus schreef:

een 4-cylinder met een conventionele achteras rijdt echt als een grote kart,

Mij staat nog steeds de eerste bocht bij. Eerst het ornamentje boven op de grille de hoek om zien gaan en daarna de rest. Fantastisch!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 23 augustus 2023 09:02 PM
  [ # 45 ]

Dat is zeker wel eens gedaan maar dan moet je de hele voorwielophanging ombouwen, de motorophanging, etc. Spatborden, motorkap en grille zijn ook afwijkend. Waarom zou je dit doen? De coque van een 11BN heeft dezelfde afmeting als de 15CV dus voor de binnenruimte hoef je het niet te doen. In een 11BL past een zescilinder trouwens niet.

PuckVTS schreef:

Dat is natuurlijk ook wel aantrekkelijk aan een 4 cilinder.

Is dat wel eens gebeurt: een 6 cilinder in een 11 gelegd? Of is daar de ruimte totaal niet voor? (Meer om te weten wat ik tegen kan komen dan om het zelf te willen uitvoeren).

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook