Ik ben van plan om mijn display van mijn c4 picasso 2010 te gaan vervangen. Ik ben er achter gekomen dat ik ook het frame met indicatoren (welke het Display vastzet en met de gevarenlichtenknop,) nog moet aan schaffen. Maar waar zitten deze indicatoren op aangesloten ( op het nieuwe display? En waar is de zwarte en bruine connector voor die achter op het nieuwe display zitten.
Kortom een uitdaging die ik wil aangaan, maar ik mis eingelijk een kabelschema van het systeem.
Wie o wie kan mij helpen met info
Mvgr Roel ter Meer
Ik heb zojuist een kabelboom opgehaald bij een demontage bedrijf. Nu wil ik niet de gehele kabelboom vervangen, maar enkel de kabels toevoegen aan de bestaande kabelboom. Heeft iemand voor mij de bekabeling schema met kabelcoderingen? Dan kan ik een en ander uitzoeken.
Mvgr
Roel ter Meer
Er is niet EEN schema van een kabelboom, daarvan bestaan vele uitvoeringen.
De enige manier om er achter te komen hoe dat zit is via de VIN van de betreffende auto.
Oftewel, wat is de VIN van de auto waaruit die kabelboom kwam?
Die van jou heb je wel, maar ook die is erbij nodig om dat uit te zoeken.
Als je beide VIN’s hebt, kan ik via Service.Citroen die schema’s opzoeken.
Zonder die VIN’s lukt me dat niet.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Die bruine draad gaat naar de RNEG /MyWay. Functie mij niet bekend.
De zwarte draad gaat ook naar de RNEG: Dat is de schermaansturing, speciale afgeschermde draad.
( In SEDRE gekeken).
Als je een C4 Picasso zonder navigatie , met monochrome display wilt ombouwen naar eentje met een late Navi dan is dat iets meer dan alleen een paar stekers aansluiten:
- Je heb de juiste antennes en aansluitingen nodig. ( zijn er blijkbaar 2, een gecombineerde voor GPS en telefoon en eentje voor de radio)
- Je “hoofdcomputer” = BSI moet geïnstrueerd worden dat je een navi hebt, anders praat hij er niet mee en dan werkt er niks. ( De navi krijgt bijvoorbeeld snelheid en afstand door van de motor computer via de BSI).
- Een RNEG is gemaakt voor een 6 luidspreker systeem.
- Er zit een specifieke kabelboom in je auto omdat alles goed aan te sluiten.
Ik denk dat als je geen kabelboom uit een sloper hebt en met een diagbox kunt omgaan, of iemand kent die dat kan dan wordt het een heel moeilijke operatie. Als je dat wel hebt en je bent een thuis in electronica dan is het nog een echte puzzel om alles goed aangesloten te krijgen.
To err is human, not to err is divine.