Sinds 10 augustus registreert de Citroen app op mijn telefoon, en op die van mijn partner, geen ritten meer.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Richard
Bekend probleem, helaas.
Vaak is het een kwestie van even de BT uit- en weer inschakelen.
Zowel op je telefoon, als in de auto.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
er is nog veel meer defect aan de app.
Geen melding meer als laden kaar is of onderbroken wordt.
Geen kans om de benzineprijs in te voeren waardoor je verbruik niet meer klopt.
Laadtijden kloppen voor geen meter.
Sinds 11 september geen enkele route meer binnen gekomen.
Da’s wel heeeeel lang, meer dan 11 maanden…...
Heb je de BT uit- en weer inschakelen aan beide kanten ook al gedaan?
Dat werkt bij mij altijd.
En benzineprijzen invoeren doe ik daar niet.
M’n verbruik hou ik bij op Spritmonitor.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
nee ik schakel bt nooit uit en volgens de klantenservice als je het al service kan noemen ligt het altijd aan de telefoon.
Maar waarom wordt het zo moeilijk gedaan via bt sturen stuur het net als de laad status via de simkaart.
Voor dat laatste heb je een geactiveerde SIM nodig.
En die hebben velen niet, dat is immers een service waarvoor je moet betalen.
Probeer dat uit- en weer inschakelen van de BT maar eens uit.
Dan zie je wat er gebeurt en of dat ook bij jou werkt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
alle problemen met de auto liggen inmiddels bij mijn advocaat.
en die ziet wel enige hoop dat citroen alles moet oplossen.
Dat is volgens mij niet je telefoon, maar de connected services via de ingebouwde en door Citroen geactiveerde SIM kaart.
En hoe staat het inmiddels hiermee?
kareldb schreef:alle problemen met de auto liggen inmiddels bij mijn advocaat.
en die ziet wel enige hoop dat citroen alles moet oplossen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik herken dezelfde problemen. Op zich altijd wel verbonden maar geen ritten zichtbaar in de app. Ik verwijder de telefoon en maak opnieuw de koppeling aan met de auto. Op deze manier haal ik mijn ritten boven water. Niet ideaal maar voor nu werkt het en dan maar hopen dat het ooit nog eens goed komt met die app…
Er zijn twee verschillende zaken:
—de ritten haal je binnen via een BT verbinding tussen je telefoon en het systeem. Dat gebeurt dus in de auto.
Soms gaat dat vanzelf, maar vaak moet je daarvoor de BT uit- en weer inschakelen, zowel op je telefoon alsook in de auto. En dan even wachten tot ze geladen zijn.
—de mogelijkheid om je plug-in hybride of full E-auto voor te verwarmen loopt via het internet. Daarvoor zit er een SIM in de auto, die via een betaald abo geactiveerd moet zijn.
Langs die weg gaat ook het uitgesteld opladen van de auto, dat je kunt programmeren op je mobieltje.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-03-2010
- C5 C5 Aircross Hybrid 225 Feel
Overigens ook essentieel: (zie in de app “Services - CITROËN Bluetooth services”)
“CITROËN App moet bij elke verbinding worden gestart of geopend om gegevensuitwisseling met uw Citroën te waarborgen”
Om zeker te zijn dat de laatste gegevens gesynchroniseerd worden, zorg ik ervoor dus dat ik voor het starten van de auto, de Citroën-app heb opgestart op mijn telefoon. Ook essentieel om bijvoorbeeld een route-bestemming te synchroniseren met de navigatie.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Dat heb ik nu een paar keer gedaan en inderdaad het werkt een stuk beter. Met een klein beetje geduld worden de rijgegevens zichtbaar in de app.