21 van de 41
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Jag: op de film!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2023 09:45 AM
  [ # 301 ]

In de basis moet je auto altijd aan de APK regels voldoen.

Bij de APK vrijstelling komt die verantwoordelijkheid eigenlijk bij de eigenaar/bestuurder te leggen.
Een vrijwillige APK keuring is dan een optie om jezelf daar weer mee in te dekken.

Ik denk dat als je bij een ongeluk betrokken raakt waaruit blijkt dat het door een technisch gebrek komt de verzekering het je (terecht) erg lastig gaat maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2023 09:51 AM
  [ # 302 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat als je bij een ongeluk betrokken raakt waaruit blijkt dat het door een technisch gebrek komt de verzekering het je (terecht) erg lastig gaat maken.

Dat klopt. Dat wás altijd al een beetje zo, als je bv een ongeluk kreeg en dat écht te wijten was aan gladde banden ofzo, maar met een ongekeurde auto loop je dat risico dus helemaal. Want toon jij maar aan dat die auto in orde was..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 augustus 2023 02:41 AM
  [ # 303 ]
waterman schreef:

Op een ander medium ontstond de vraag, of eigenlijk de mening, dat het onmogelijk is om een auto die vrijgesteld is van APK keuringsplicht APK te keuren en af te melden bij de RDW. De toon was: kan niet, mag niet, het verhaal klopt niet, jouw garage doet iets wat niet kan, jouw garage flest de boel enz enz enz.

Klinklare onzin natuurlijk. Maar om enige twijfel weg te nemen heb ik even contact gezocht met de RDW. Hieronder het bericht wat ik van hun manager terugkregen heb:

Kortom, momentopname of niet, doorgestoken kaart, complot of geldklopperij: je kunt je wagen laten keuren en laten afmelden. En met dat krijg je een APK formulier en dat formulier heeft waarde en kan (vooral over de grens! een heleboel gedoe voorkomen! Let wel, de meeste reisverzekeringen en pechhulpdiensten hebben in hun kleine lettertjes staan dat het voertuig over een geldige APK dient te beschikken. Overleg met een bekende jurist heeft ons uitgewezen dat het niet verplicht keuren, een regel van de overheid, niet betekent dat de verzekeraar dat over hoeft te nemen. Pas als er in de kleine lettertjes is opgenomen dat die geëiste geldige APK keuring alleen van toepassing is op voertuigen die door de overheid verplicht gekeurd moeten zijn kun jij als eigenaar van APK-vrijgestelde en daardoor ongekeurde auto recht op hulpverlening afdwingen.

U bent dus gewaarschuwd!

Zelfde verhaal als met het 2-jaarlijks keuren van brnadblussers, hetgeen in Nederland van overheidswege is toegestaan. Krijg je echter brand en is je brandblusser langer dan een jaar niet gekeurd, dan kan de verzekering zich beroepen op de NEN2559 (keuringseisen voor brandblussers, Nederlandse en Europese Norm) en daar staat expliciet in vermeld dat de brandblusser jaarlijks gecontroleerd en gekeurd moet worden… Waarop een verzekeraar dus kan stellen dat de schade (deels) te wijten is aan ondeugdelijk onderhoud.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 september 2023 06:47 PM
  [ # 304 ]

Terug van vakantie, toch weer met de cabriolet van het huis uit Sindelfingen, stond de Jag weer op mij te wachten in de garage. Ik ben er lekker mee aan het toeren geweest de afgelopen week. Het blijft een geweldig leuke auto, maar je moet wel blijven opletten wat je doet tijdens het sturen…

Om de wegligging toch wat te verbeteren heb ik vier nieuwe Michelins besteld. In m’n jaren als Ds-rijder was dat gewoon een hele fijne band en ook in Jaguar-kringen wordt de 185HR15 Xvs geprezen om z’n eigenschappen. Kortom, even pinnen en door. De vier zo goed als nieuwe vredestein bandjes, ook 185-15, zal ik t.z.t. wel op de markt aanbieden, er is vast een DS rijder die daar blij van wordt tegen zwaar gereduceerd tarief.

Als het goed is komen de banden volgende week binnen, dan meer!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 september 2023 07:27 PM
  [ # 305 ]

Aan de reclameposter voor die banden zal het in elk geval niet liggen Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 september 2023 05:19 PM
  [ # 306 ]

Onder mijn Rover zorgen ze zowaar voor iets meer veercomfort. En heel prettig gedrag in de bochten - niet dat de Rover ook maar enige aanleiding geeft om daar vlot doorheen te gaan.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 september 2023 09:24 AM
  [ # 307 ]

Eigenlijk de enige goede band!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 september 2023 12:21 PM
  [ # 308 ]

Al eerder schreef ik het: ook ik was zeer te spreken over de XVS onder m’n laatste DS, de 23 inj BW.
Beter dan welke band dan ook, die ik onder de DS-en gehad heb.

Het zou interessant zijn de huidige XVS te kunnen vergelijken met moderne banden, met name op het punt van remweg op een nat wegdek.
Is zoiets ooit gedaan?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 september 2023 12:25 PM
  [ # 309 ]

Dat is al wel vaker geopperd, maar zoiets van de grond krijgen én er enige zinvolle conclusie aan te verbinden heeft wel wat voeten in de aarde.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 september 2023 05:09 PM
  [ # 310 ]

Bij een vergelijk tussen een 185HR15 XVS en een moderne band loop je gelijk tegen een probleem aan: de maat. Om tot een echt goed vergelijk te komen wil je namelijk banden met elkaar vergelijken die dezelfde maten hebben. En er bestaan geen moderne personenwagen banden in de maat 185HR15. Dan zou je misschien iets kunnen met een moderne 195/70HR15, maar da’s toch weer anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 september 2023 05:32 PM
  [ # 311 ]

Eens, die zijn niet 100 % vergelijkbaar.

Maar als je een moderne 195/70-15 bij het remmen op een nat wegdek vergelijkt met de XVS 185/15, krijg je al wel een indruk van wat dat ouwetje nog kan.

Overigens, worden die nieuwe XVS’en nog gemaakt volgens het oude rubber recept, of wordt daar toch ook al een andere mix bij gebruikt?
Dat geeft sowieso al verschillen, de “kleefkracht” van het moderne rubber is beter dan van het oude natuurrubber/koolstof mengsel.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 september 2023 06:36 PM
  [ # 312 ]

De nieuwe XVS banden worden door Michelin gemaakt in hun fabriek in Pirot, Servië, op dezelfde lijn waarop ze banden voor de autosport maken, o.a. alle formule banden. Ze worden met moderne compounds gemaakt op moderne machines, die weer uit Duitsland komen van een fabrikant uit Ulm. Mijn zwager is hoofd besturingstechniek in die toko, het vroegere Tigar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 september 2023 07:42 PM
  [ # 313 ]

Alleen jammer dat ze binnen de kortste keren zijn versleten, rond de 15 a 20k

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 september 2023 07:59 PM
  [ # 314 ]

In mijn geval is dat dan een jaar of 5 a 6. Ik lig er niet wakker van, zo duur zijn ze niet namelijk.  Overigens, ik heb die ervaring met snel slijten op andere auto’s helemaal niet. Ook van andere Jaguar eigenaren heb ik daar niets over gehoord. En dat terwijl de XVS heel vaak gebruikt wordt op die auto’s. Misschien is die slijtage een ds dingetje geworden? Ik deed zelf rond de 30.000 km met een paar voorbanden en 60.000 met de achterbanden op m’n Dssen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 september 2023 08:09 PM
  [ # 315 ]

Dat deden mijn oude xvsen ook. Maar de nieuwe waren zo onder de ds uit. Andere samenstelling?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
 
21 van de 41
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook