Heb net voor het eerst sinds jaren weer een auto, een mooie C4 uit 2018. Enthousiast ingelezen over hoe je de distributieriem moet checken onder de oliedop, maar krijg de dop er niet eens fatsoenlijk af (zie bijlage)... heeft iemand ‘m gewoon moervast gedraaid waardoor die bovenste dop loskomt ipv de schroefdraad? Moet de motor helemaal koud zijn voor ‘ie los kan?
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Lijkt afgebroken , even nieuwe dop halen , zoiets moet gewoon makkelijk gaan …
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Lijkt me ook zo: Normaal: kwartslag linksom en hij komt er af. Maar bij jou is de “kap” los gekomen.
Pak het deel wat er in zit met een tang vast en linksom draaien ? Wel met beleid, je wilt geen stukken in de motor.
To err is human, not to err is divine.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Dat heb ik uiteindelijk inderdaad gedaan, daarna kon ik de twee delen gewoon weer in elkaar klikken. Om gelukkig een goed uitziende distributieriem te vinden.Bedankt!