Hallo iedereen!
Een hele tijd geleden sinds ik hier nog ‘s ben geweest. Alles is immers gestopt toen ik zo’n tiental jaren geleden mijn ZX Volcane 2.0i 8v heb verkocht (aan een veel te lage prijs, maar dat is dan weer een ander verhaal…). Uiteindelijk heb ik er altijd spijt van gehad, vermits het toch een redelijk uniek exemplaar was: 3-deurs versie in een goede staat mét airco.
De laatste jaren dus opnieuw op zoek gegaan, maar het aanbod aan 3-deurs versies (de mooiste, volgens mij) is redelijk dun gezaaid en bovendien hebben die vaak nog de 1.9i-motor en/of zijn ze (erg) duur geprijsd. Tussendoor nog even een erg mooie 2.0i 16v (167 pk) zien verkocht worden voor € 2.450, in Nederland overigens. Enfin, het was me wel wat…
Maar nu is er eindelijk licht aan het eind van de tunnel. Want komende vrijdag ga ik mijn volgende ZX ophalen in Frankrijk! Van zodra hij in België is, zal ik er zeker verder (uitgebreid) over uitweiden, mét de nodige foto’s. Voor voor nu hou ik het nog even stil…
Tot binnenkort!
ZX & CX 4 ever!
Een 3-deurs 2.0i 8V is inderdaad lastiger te vinden dan bv 1.9i’s en 16V’s.
Joehoe! De ZX heeft vrijdag de overtocht gemaakt vanuit Frankrijk naar Vlaanderen. Momenteel staat is hij netjes gestald, in afwachting van zijn inschrijving.
De huidige velgen komen volgens de vorige eigenaar van een Saxo VTS, maar de originele (helemaal opgefrist!) heb ik er gratis bij gekregen. Kan iemand me zeggen welke bandenmaat erop moet?
Weet er bovendien iemand welke kleur de wagen heeft (= origineel)?
Meer foto’s en verdere info volgen snel (hoop ik)...
ZX & CX 4 ever!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Geweldig om lezen dat je een ZX 16V zocht en gevonden hebt in Frankrijk.
Dit was nog een droom van mij een 25j terug om zo’n 16V te kopen, en stiekem is dat nog steeds zo.
Veel plezier ermee!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Hé trxke, fijn dat je zo enthousiast bent, maar het is geen 16v, maar “slechts” een 8v.
De eerste is ook heel leuk, hoor, vooral in 167 pk-versie, maar verder ben ik héél tevreden!
ZX & CX 4 ever!
trxke schreef:Geweldig om lezen dat je een ZX 16V zocht en gevonden hebt in Frankrijk.
Dit was nog een droom van mij een 25j terug om zo’n 16V te kopen, en stiekem is dat nog steeds zo.
Veel plezier ermee!
Hé trxke, fijn dat je zo enthousiast bent, maar het is geen 16v, maar “slechts” een 8v.
De eerste is ook heel leuk, hoor, vooral in 167 pk-versie, maar verder ben ik héél tevreden!
ZX & CX 4 ever!
Het is een niet veel voorkomende kleur, beste is de kleurcode bij de rechter veertoren door een search engine gooien.
Bandenmaat: 185/60R14
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Dankjewel!
ZX & CX 4 ever!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Signée schreef:Hé trxke, fijn dat je zo enthousiast bent, maar het is geen 16v, maar “slechts” een 8v.
De eerste is ook heel leuk, hoor, vooral in 167 pk-versie, maar verder ben ik héél tevreden!
Goh, dan had ik het verkeerd gelezen (waarschijnlijk omdat ik na al die jaren nog steeds een zwak heb voor de 16v).
Maar deze is zeker niet minder leuk!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.