Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010
- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Dit is de omschrijving die er gegeven wordt:
Productomschrijving
Een flacon van 250ml XBEE is voldoende om maar liefst 1.000 liter brandstof te behandelen! Het werkt heel eenvoudig; op het flesje lees je eenvoudig af hoeveel ml je nodig hebt voor jouw tankinhoud. Knijp in het flesje tot de gewenste hoeveelheid in het schenkdopje zit en voeg dit vervolgens bij je brandstof. That’s it!
Klinkt als te mooi om waar te zijn dus vandaar de vraag of iemand er ervaring mee heeft.
En wat houdt die behandeling dan in?
En wat heeft deze vraag met de DS te maken?
Edit mod: daarom naar ‘overige autotechniek’ gesleept
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
High-tech biotechnologie, bewezen en aanbevolen!
XBEE bevat een complex mengsel van natuurlijke enzymen (eiwitten) die de brandstofkwaliteit verbeteren, brandstofproblemen helpen voorkomen en het brandstofsysteem reinigen.Brandstof zeer lang houdbaar en betere verbranding
Deze enzymen veranderen de structuur van brandstoffen waardoor ze stabiel en heel lang houdbaar worden. Daarnaast zorgt deze verandering ervoor dat de brandstof sneller, schoner en vollediger verbrandt met als resultaat een lager brandstofverbruik en minder uitstoot van schadelijke gassen en roet.Afbraak van bacteriën
XBEE zorgt ervoor dat micro-organismen zoals bacteriën, schimmels en gisten onschadelijk worden gemaakt en worden afgebroken. Dit voorkomt uiterst vervelende problemen ten gevolge van bacteriegroei.
Het is een brandstof-additief, meng je eigen Aspen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Aspen is synthetische benzine, geen “gewone benzine” met additief.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het t mooi om waar te zijn.
Bij Xbee laten ze je geloven dat je schimmels en bacteriën krijgt in je benzine : Foutje, dat kan wel in Diesel met een hoge bio-toevoeging.
Voor de grasmaaien, de kettingzaag etc: Gebruik Aspen of iets gelijkwaardigs (Stihl verkoopt ook z’n eigen synthetische benzine). Dat blijft goedkoper dan Xbee denk ik zo.
Voor een benzineauto: Voordat je hem lang stilzet: leegrijden, 1/3 tank “98” tanken en voordat je hem weer gaat gebruiken 1/3 verse benzine er bij.
En ja: Voor een Diesel: Zo leeg mogelijk wegzetten en dan voor het weer gebruiken versie diesel erin ? Of die Xbee er bij voor de opslag, maar ik zou er zo weinig mogelijk diesel in laten zitten en dan een klein beetje xbee ( misschien).
Nu: Voor de ID/DS: Die heeft toch al 98 nodig, daar zit weinig of geen ethanol in. Natuurlijk verouderd die wel: De vluchtiger delen verdampen sneller. Vandaar: Zo leeg mogelijk gezeten en bijvullen met verse benzine na de opslag. Maar de xbee helpt toch niet tegen het verdampen van de “lichtere"delen.
Goed om te weten: Iedere fabrikant van benzine maakt z’n eigen “benzine” samenstelling en dat kan zelfs door de tijd / het jaar heen veranderen. Als je de specificatie van “benzine” bekijkt dan zie je dat er van alles mag en dat eigenlijk alleen de verdampbaarheid en de klopvastheid vastgelegd zijn.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat laatste kan ik beamen. In Nederland deed de benzinemeter van mijn traction het goed, in Frankrijk niet. Daar zonk de vlotter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.