4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
La Léo’s DS21 Pallas: Magali
Gepost: 20 juli 2009 02:24 PM
  [ # 46 ]

Op verzoek maar even een update, hoe ‘t ermee staat. Zal mijn ervaringen van de afgelopen week precies omschrijven.

Om positief te beginnen is het rijden fantastisch. De nieuwe achterbollen zijn goed merkbaar.  Cool 
Gisteren moest ik even tanken. Toen ik weer uit de tankwinkel gelopen kwam, zag ik haar zo staan, met haar mooie neusje. Wat een fantastische ervaring, dat je dan naar die auto mag lopen ondertussen te beseffen dat je écht mag instappen omdat ze bij jou hoort! love5

Voor wat betreft het hydraulische…. tijdens het rijden is er geen probleem (merkbaar). Maar als ik bijvoorbeeld wil fileparkeren (jaja, ik ben wel een vrouw, maar ik kán dat toevallig) en ik gebruik tegelijk het stuur intensief en uiteraard de rem, dan zakt de wagen aan de voorkant in. Plus het sturen gaat ineens heel zwaar. Door de verkeerde stroming krijgen deze zaken dan natuurlijk geen genoeg druk.

Of, als ik de auto geparkeerd heb, trap ik altijd eerst op de rem om haar op de plaats te houden. Dan zet ik de wagen in 1e versnelling en dan de motor af.
Als ik de rem dan loslaat, voel ik haar ineens achter ineen zakken.

Gisteren stond ik half op een drempel, met iemand de praten. Dus ik had de rem ingetrapt. Wilde ik verder rijden…kgggg, was de wagen aan de voorkant ingezakt. Raakte de bodem de straat toen ik de drempel afreed.
Confused

Al met al inderdaad simpelweg niet in orde. Hoewel ik nog geen enkel signaal bespeurde van remmen of stuurinrichting die mij in de steek laten tijdens het normale rijden (behalve parkeren dan dus).

De vorige eigenaar rijdt hier naar eigen zeggen overigens al jaren mee rond. Zijn garage had nooit kunnen vinden waar het precies verkeerd zat, ofwel ze hebben de moeite niet genomen, ofwel ze hebben hem verteld dat het veel werk zal zijn om het te vinden en te herstellen (wat ik absoluut bevestig).

Voor ons is het uiteraard geen enkel probleem, er zal alleen veel tijd in gaan zitten. Maar dan moet dus mijn CX eerst klaar en pas dán kan Magali plaatsnemen in het ‘hobbyhoekje’ van de werkplaats.  Cool

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2009 05:55 PM
  [ # 47 ]

Right.

Ik de WPH’s staan mooie plaatjes met hoe de flow moet lopen. En in de Piece de rechange boeken ook. Met die schema’s gewoon beginnen bij de pomp, dan HDregelaar, Tstukje, Vanne priorite, ( heeft ie een remaccubol?) enz enz. Kan niet lang duren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 juli 2009 10:27 PM
  [ # 48 ]

Ik zie dit topicje nú pas ‘Tien; wát een prachtige voiture!
Kan me helemaal voorstellen dat je ermee in je nopjes bent, dat doet een IDDS nu eenmaal met je (bij sommigen valt die bril opeens af als er toch wat blijkt te mankeren, maar da’s charme)...
Mijn Witte Dame hangt nu alweer een jaar of vier in de beugels, en iedere keer dat ik er langs loop of haar zo zie knaagt het: ze moet nu toch echt eens klaar!...
Rijden met een DS is in geen geval te vergelijken met een CX, maar dat heb je intussen zelf wel door dunkt me.
Veel zweefplezier in je laatste aanwinst!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2009 10:45 PM
  [ # 49 ]

@La Léo: Zijn de hogedrukregelaar en -bol al gecontroleerd? Daar zou ik mee beginnen.

Citroen!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 december 2011 09:12 PM
  [ # 50 ]

hoe zit het eigenlijk met Magali eind 2011?

Profiel  
 
Gepost: 31 december 2011 05:15 PM
  [ # 51 ]

Goeie vraag!!
Ze staat voorlopig nog altijd lekker droog in de stalling te wachten. Ik kan helaas maar één ding tegelijk en wil nu eerst de SM ‘afmaken’ in de zin dat ik daar toch wel een heel eind mee wil komen voor de zomer van 2012.

Tja… veel auto’s bezitten heeft zo z’n nadelen.

Wel jammer, want ik had graag afgelopen zomer al met Magali willen toeren. Ik durf het echter niet aan met de gare kabelboom en de hydrauliek die niet klopt. Ook kan ik mij herinneren dat lelijke roestplekken zich begonnen manifesteren op de voorportieren.  hmz

Maar goed, dat laatste zou me niet weerhouder ermee te toeren natuurlijk. Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 oktober 2023 07:43 PM
  [ # 52 ]

Al een tijdje te koop. Iemand die haar weer in ere wil herstellen ?

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook