Ik heb voor het monteren/demonteren van de onderste sluiting een 1/4” dop 15 opgeofferd. Met de slijptol er een sleuf in geslepen zodat je er precies de sluiting mee kan lossen / vastzetten.
Agressie is voor voetbalfans en ander gepeupel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
op zijn neus
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mulder schreef:Wie het kleine niet eert / wie wat bewaart die heeft wat… Eindelijk heeft de nagelnieuwe reservekoplamp die ik jaren geleden op de kop tikte een plekje gekregen in mijn CX.
Heeft iemand misschien het adres van de meneer die de koplampbevestiging van de Serie 1 heeft bedacht? Ik zou mijn waardering graag persoonlijk overbrengen op zijn neus.
Daar liep ik vorige week ook mee te stoeien. Wat een gekloot.
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Mulder schreef:de meneer die de koplampbevestiging van de Serie 1 heeft bedacht
zo te zien moet je de boekhouder hebben die heeft ge-eist dat de bevestigingen van de GS hergebruikt moesten worden…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mooie en simpele constructie toch?
Met een lange spitsbek tang draai je de drie koplampbevestigingen (onder de plastic afstelknopjes) weg uit de metalen haken door ze een kwartslag te draaien en tegelijkertijd een beetje in te duwen terwijl je op het glas met de hand de koplamp losjes aandrukt (fixeert). Met een beetje “schwung” dus.
Ze lossen dan de metalen klemmen die de lamp op zijn plaats houdt en die op je foto aan de zijkant van de koplamp goed te zien is. Begin bij de buitenste die lastig te bereiken zijn want dan is er stabiliteit van de andere twee. Zijn ze alledrie los en verwijderd, trek/duw dan de lamp met beleid naar voren. Tenminste, dat is hoe ik het doe.
(Soms lukt het niet meteen goed en dan is even rust nemen en opnieuw proberen de beste remedie. Frustratie en geweld werken averechts)
@MiGS. Misschien heeft die boekhouder destijds met dat hergebruik advies ook wel de tip gegeven om in ieder geval de CX knipperlichten niet meer op de GS/A plek te monteren. Want die moeten eerst los en ook dat kan best lastig zijn met die klemmen en kleine gaatjes in het spatbord waar je met je vinger in vast komt te zitten. Kijk, zo was het dan best een aardige vent
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik moet een nieuw koppelingspedaalrubber. Na wat zoeken kom ik op de site van Burton een rubber tegen voor de 2CV, Ami, DS. Past dat ook op het pedaal van de CX?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ja, volgens mij passen die rubbers gewoon. Ik heb ook ooit gewoon zo’n setje universele rubbers gescoord.
Helaas, aftermarket kwaliteit bij mij in ieder geval (m.a.w. eerder versleten).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
CX Basis verkoopt ook de originele rubbers met noppen - maar ik vind zo’n logo in het rubber ook veel leuker.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zat dat rubber-met-noppen op alle CX’en? Of is er verschil tussen serie 1 en 2? Ik weet niet beter dan dat er altijd zo’n rubber met logo in mijn serie 1 gezeten heeft.
(Waar je je al druk om kunt maken…)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat rubber met het logo heb ik ook in de DS. Naar mijn idee is dat wel sneller stuk dan gewoon met die noppen.
Van een BX is hetzelfde als van een CX (in elk geval serie 2)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In het CX-boek van Michel Buurma zie ik bij het bolletje-asbak dashboard een rempedaal met chevron-logo. Op een 1978-model zie ik dat logo ook op het pedaalrubber. Dus vermoedelijk hoort het gewoon bij de serie 1. Sorry voor de verwarring.
Edit - de serie 1 GTI Turbo heeft al de blokjes-pedaalrubbers.
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
OK. Dan ‘moet’ ik dus twee verschillende voor de 1977-er en de 1991-er. Dank.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)