Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vind ik ook. Daarbij, heb je wel eens gezien hoe die gasten op zo’n concours naar een auto kijken en hoe ze beoordelen? Dat soort lui heb ik m’n buik helemaal vol van.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren zijn we een leuk stukje gaan rijden met een paas gasten. Route van de Anwb van internet geplukt en karren maar. In totaal zo’n 375 km uit en thuis en de Jan eens goed de sporen kunnen geven, die auto is toch echt wel lomp snel!
De lekkage-hel was evenwel nog niet voorbij. Wederom druppels motor- en bakolie aan de maagdelijke bodem, dus terug op de brug. Die keer bleek er een o-ring rond de snelheidsmeteraandrijving te zijn gaan hemelen. Ik heb gelijk de hele unit maar ff gereviseerd.
En de boosdoener:
Ook lekte er toch weer iets bij het ronduit debiel geconstrueerde oliefilterhuisding. De retourslang was nat en omdat ie die al verdacht had lag er een nieuwe op de plank. Toch zag ik ook dat de slagpilaar waar die retourslang op komt nat was. Daar had ik laatst al eens een nieuwe aluminium afdichting tussen gezet, zoals het volgens het boek moet, maar dat werkt niet. Was weer lek en die ring was gewoon vertyft.
Ik heb daar nu een iets dikkere koperen ring tussen gezet met een druppel afdichtmiddel van loctite. kortom, weer even lekker geknoeid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jij hebt nog het oude oliefilter met de afneembare kap geloof ik. De latere heeft een gewoon schroeffilterelement en die heb ik er bij mij opgebeund, probleemloos en het filter vervangen is een eitje.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, alleen heb ik een stalen oliepan en dan is ombouw niet zo makkelijk. Daarbij ben ik van de originaliteit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vervangen van de retourslang heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Dus verder zoeken, want ik wil geen olieboot op de stoep hebben staan. Opnieuw op de brug en toch nog eens goed zoeken. En daarbij kwam ik een dingetje tegen…
Afdichting nummer 16, die tussen de filterhuls en het filterhuis zit, lekte. Na demontage bleek dat er een ring zat die gewoon niet de juiste was…
Ik heb daar nu de juiste ring in weten te vechten want dat ging niet heel makkelijk. De boel zit weer in elkaar, maar ook nummer 8 van de tekening wil ik nog vernieuwen. Die is dus besteld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hoor je die ringen niet bij elke filterwissel te vervangen? Dat is bij moderne auto’s met zo’n beker met insert wel de gewoonte.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De onderste ring moet iedere 20k vervangen worden, dat is iedere 4e wissel. De bovenste kent geen termijn en zit ook niet bij een nieuw oliefilter. De bovenste heb ik los besteld, de onderste had ik vervangen maar toen heb ik dus de verkeerde uit het doosje gepakt. Dat heb ik nu gecorrigeerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wel weer mooi bezig. Langzamerhand begin ik te snappen dat Engelse auto’s de naam hadden altijd olie te lekken - het aantal mogelijkheden dat er iets net niet goed zit is ook wel erg groot.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Maar als je het zo volgt lijkt het overwegend wel oplosbaar. Los van misschien een ouderwetsch geconstrueerde krukaskeerring hier of daar.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook voor die vreemde krukasafdichtingen van weleer zijn moderne oplossingen. In het geval van mijn auto zou dat echter betekenen dat de krukas bewerkt moet worden en daar moet dan de hele motor voor uit elkaar. Dat zou je wel bij een complete motorrevisie doen, maar zo effe tussendoor als verbetering gaat me iets te ver. Overige lekkages zijn inderdaad goed aan te pakken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Driewerf hoera, het oliefilter is droog!
En om dat te vieren heb ik de lekkende bitch een cadeautje gedaan, in de vorm van het gereedschapje voor ‘t afstellen van de oorspronkelijke stroomverdeler. Dat dingetje was pleite en hoort in de gereedschapset. Tientjeswerk en leuk voor de heb.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat leuk dat je dit gevonden hebt
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inmiddels heb ik de Jaguar een jaar in mijn bezit. Een jaar met veel lol en veel lekkages. Het bezit begon vrij matig omdat de auto na een paar dagen al retour verkoper ging wegens aanhoudende motorproblemen. Dat bleek een gare klepgeleider etc te zijn, dus onder garantie een revisie van de kop. Verder bleek de koppeling behoorlijk op, iets wat ik ook pas merkte in maart toen we op wintersport gingen met dat lor. In mei opgelost met een nieuwe koppeling.
Verder vooral veel rubbertjes, pakkingen en andersoortige afdichtingen vernieuwd dit jaar, het relaas hiervan hebben jullie kunnen lezen….
Wat wel erg leuk is is dat het mij gelukt is om alle vorige eigenaren van m’n auto te achterhalen, ook de Amerikaanse eigenaren zijn bekend en met de meeste heb ik schriftelijk contact gehad. Ook de Nederlandse eigenaren heb ik allen weten te achterhalen en gesproken. Van alleen heb ik foto’s en geschiedenis gekregen en een of meer goede verhalen. Een paar foto’s deel ik even met jullie, foto’s van werkzaamheden rond 2018.
Hier bijvoorbeeld montage van een nieuwe draadbundel en restauratie van het houtwerk
Revisie van de complete vooras
Afbouwen na het spuiten van de complete auto
Onderweg in CH
Ook in het komende jaar staat er weer een wintersportreisje op de kalender. En dat ben ik nu aan het voorbereiden. Het skirek wat ik gebouwd heb ligt as we speak bij de verchromer in de buurt van Venlo. Dat betekende wel dat ik het rekje nog wat moest nabewerken, met name lasnaadjes gladder slijpen en de hoeken netjes met hardsoldeer laten volvloeien.
Verder is het vooral ongelofelijk genieten van deze auto. Van de prestaties maar ook van de looks.
Ik gebruik ‘m misschien niet veel, maar wel veelzijdig. Ik ga er mee op wintersport, ik ga er mee vlammen door de polder, maar ook mee naar de jacht..
En als de nood hoog is wordt ie ook ingezet voor een spoedrit in het holst van de nacht
Kortom, fantastisch jaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een auto zoals een auto bedoeld is
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Inmiddels heb ik de Jaguar een jaar in mijn bezit. Een jaar met veel lol en veel lekkages. Het bezit begon vrij matig omdat de auto na een paar dagen al retour verkoper ging wegens aanhoudende motorproblemen. Dat bleek een gare klepgeleider etc te zijn, dus onder garantie een revisie van de kop. Verder bleek de koppeling behoorlijk op, iets wat ik ook pas merkte in maart toen we op wintersport gingen met dat lor. In mei opgelost met een nieuwe koppeling.
Verder vooral veel rubbertjes, pakkingen en andersoortige afdichtingen vernieuwd dit jaar, het relaas hiervan hebben jullie kunnen lezen….
Wat wel erg leuk is is dat het mij gelukt is om alle vorige eigenaren van m’n auto te achterhalen, ook de Amerikaanse eigenaren zijn bekend en met de meeste heb ik schriftelijk contact gehad. Ook de Nederlandse eigenaren heb ik allen weten te achterhalen en gesproken. Van alleen heb ik foto’s en geschiedenis gekregen en een of meer goede verhalen. Een paar foto’s deel ik even met jullie, foto’s van werkzaamheden rond 2018.
Hier bijvoorbeeld montage van een nieuwe draadbundel en restauratie van het houtwerk
Revisie van de complete vooras
Afbouwen na het spuiten van de complete auto
Onderweg in CH
Ook in het komende jaar staat er weer een wintersportreisje op de kalender. En dat ben ik nu aan het voorbereiden. Het skirek wat ik gebouwd heb ligt as we speak bij de verchromer in de buurt van Venlo. Dat betekende wel dat ik het rekje nog wat moest nabewerken, met name lasnaadjes gladder slijpen en de hoeken netjes met hardsoldeer laten volvloeien.
Verder is het vooral ongelofelijk genieten van deze auto. Van de prestaties maar ook van de looks.
Ik gebruik ‘m misschien niet veel, maar wel veelzijdig. Ik ga er mee op wintersport, ik ga er mee vlammen door de polder, maar ook mee naar de jacht..
En als de nood hoog is wordt ie ook ingezet voor een spoedrit in het holst van de nacht
Kortom, fantastisch jaar!
goed bezig ouwe!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>