Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de ami met 6 volt duplo geeft - door de grote reflector- heel aardig licht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zekers, in die tijd was dat best “een puist licht”
Maar het is wat Waterman schrijft:
waterman schreef:Stelletje nostalgisten. Straks gaan jullie beweren dat je met een 45 watt duplolamp meer ziet?
Er bestaan vele soorten LED lampen met een H4 voet. Een set goeie H4-LED van Osram, goedgekeurd door de TUV en per model getest, daar betaal je 100-140 euro voor en dat heb je echt een toplamp. Voorwaarde is wel een goeie reflector, een goed glas en correcte afstelling. Geeft een enorme bak licht, meer dan een H4 lamp van 100w ooit zal geven.
In mijn C5AC-Hy heb ik standaard LED verlichting. Dat geeft heel veel licht, niet alleen in een kort vlak vóór de auto, maar scherp afgetekend over een groot bereik. En géén verblinding van tegenliggers.
In mijn vorige auto, een C5 PH2 had ik Xenon. En dat gaf al goed, en scherp afgetekend licht.
Beter dan wat ik in de Xantia T2 had die daaraan vooraf ging, en daar had ik al Philips Vision + 130 ingezet als vervanger van de standaard lampen.
Die heb ik ook in ons C-Eendje zitten, ze geven prima licht, zonder enige verblinding.
Maar het kan niet tippen aan wat De LED’s doen in m’n C5AC-Hy.
Waterman schrijft over die Osram LED’s, ook Philips heeft ze nu, die is uitvoerig getest in een vergelijktest in AMS. Conclusie: geweldig, in alle opzichten, duidelijk beter dan elke andere lamp.
Essentieel daarbij is dat de lichtbron heel klein is, en op precies dezelfde plek zit als de bij de standaard lamp.
Daardoor krijg je de juiste bundeling, en geen ongewenst strooilicht.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Met mijn Aca zit ik met dezelfde vraag, ben zo’n kneus die ook graag geel licht wil.
Alleen met die P45T paardenknollen is het maar behelpen, gele overzetkapjes zijn funest voor het lichtbeeld en de gekleurde paardenknollen daar brand vrij vlot de verf af.
Wat ik mij afvraag, hoe kan er goed getest worden op de hoeveelheid strooilicht?
Ik heb een Hella lampentester staan in de schuur, maar daar valt volgens mij alleen het apk lichtbeeld op te zien?
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee ook strooilicht. Je moet een scherpe aftekening zien
is dit iets:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Dat zijn H4 pitten met een duplo fitting, zo te zien op het plaatje. Theoretisch geven die meer licht want 10 meer watt. Ik heb die in mijn Ami. Ben er tevreden mee en het ziet er prachtig uit. Prima lichtbeeld en ze verblinden niet.
Maar op een donker, bochtig bergweggetje in de Ardennen als het nat, dampig en mistig is….. dan schakel ik ook mijn SEV Marchal gele mistlampen in. En dan nog zie ik minder dan vroeger……in mijn herinnering…..
Over gele lampen: veel nieuwe duplo productie is meer oranje licht. Daar zie je dus helemaal niets mee als het erop aankomt en ze zijn m.i. meer voor de sier. Monteer dus de juiste kleur geel als je ‘s nachts op pad wil gaan. De goede licht-gele zijn ook nog wel te vinden op een beurs.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Een tijdje terug deze besteld, tussen de recensies stonden foto’s met iets een lichtbeeld dat wel iets kon zijn.
Gisteren ontvangen, kijk en huiver (en nee, de lamp zit niet op de kop)
Lichtbeeld met een P45T H4 bolletje:
Heb een retour aangevraagd bij de betreffende Chinees, ben benieuwd. Meestal gaat dat goed.
Nu maar eens verder zoeken.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
totale troep dus… Maar wat kostte deze chinese bende?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maar eens een korte update geven in dit topic.
De zomer is voorbij en eigenlijk is alles best prima gegaan. Goed, ik dan ook niet super veel gereden met de CX, toch fijn als het goed gaat.
Reeds eerder benoemd in dit relaas op de voorpagina is dat twee keer in korte tijd m’n baksteun gaan hemelen. Het exemplaar wat er nu in zit is van PU, wat een stuk stijver is. En dat merk je. De pook trilt veel minder (niet), maar het lijkt wel alsof de motorsteun aan de stuurboordzijde nu meer trillingen moet opvangen.
Oh, iets wat al langer speelde: het zwaar schakelen van m’n bak, nou die is ook gevonden. Het zat hem in de afstelling van de lange schakelstang. Bij het inbouwen van motor na de revisie zijn er ook nieuwe steunen geplaatst. Waarschijnlijk is het geheel daarbij net iets verschoven. Bij het bewegen van de pook naar de positie 1-2, duwt de lange schakelstang tegen een hefboom die schakelas uit bak omhoogtrekt. Nou, die werd dus simpelweg niet voldoende omhoog getrokken. 10 minuten afstellen en het ding schakelt onherkenbaar soepel! (Ik schaam me haast dat ik dit niet eerder heb gecontroleerd…)
De motorlekkage is geïdentificeerd als zijnde carterdeksel, carter en krukaskeering, in aflopende mate van ernstigheid. Hopelijk kan het carter nog een tikje strakker op de plek waar het lekt. Het deksel overweeg ik nu maar gewoon een laagje vloeibare pakking mee te geven, nadat ik de vlakheid van beide vlakken eens goed heb gecontroleerd. Mooie winterklus.
Als ik tijd heb, wil ik me eens druk maken met de interieur setjes die ik heb liggen, en anders heb ik ook nog dit onzalige idee liggen in een doos..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me een set die je niet zomaar even makkelijk compleet vind
Laat ik maar eens een update geven hier.
Nielsje schreef:
De motorlekkage is geïdentificeerd als zijnde carterdeksel, carter en krukaskeering, in aflopende mate van ernstigheid. Hopelijk kan het carter nog een tikje strakker op de plek waar het lekt. Het deksel overweeg ik nu maar gewoon een laagje vloeibare pakking mee te geven, nadat ik de vlakheid van beide vlakken eens goed heb gecontroleerd. Mooie winterklus.
Na goed schoonmaken en meerdere malen testen en goed kijken zijn we behoorlijk wat wijzer geworden. De krukaskeerring lekt niet. Nog niet. Het carterdeksel zat niet goed vast. Vloeibare pakking is kut. Oude pakking vastzetten met alle boutjes op het juiste moment gaf een dicht carterdeksel. Maar het carter zelf.. dat lekt. En niet zo’n beetje ook.
Dit zijn twee stills uit een filmpje wat ik heb gemaakt.
Hier loopt de olie lekker uit als de motor amper 5 minuten draait. Motor uit, lekkage weg. Dit is dus puur olie wat terugloopt uit het blok, het carter in. Het kruipt hier dus door de afdichting heen. Boutjes een keer natrekken (binnen/buiten) leverde geen soelaas. Hoe kan dat nou?
Een beetje grasduinen in de foto’s van tijdens de revisie leert mij het volgende. Onderstaand het carter, met zichtbaar op het pasvlak de montage gaten voor de boutjes. Maar ook twee gaten precies op de plek waar het lekt bij mij.
Hier het blok op de motorbok. Bij het monteren van het carter heb ik het pakkingmateriaal op dit vlak aangebracht. Netjes rondom de gaatjes, maar precies recht in het midden waar geen gaten zitten.
Jullie voelen het natuurlijk aankomen: in het carter zelf zitten dus meer gaten. Een paar blinde gaten, waarvan ik niet kan herleiden wat de functie ervan is. Bij het monteren van het carter is het pakkingmateriaal waarschijnlijk in het midden van zo’n blind gat gekomen waardoor op die plekken geen afdichting is.
Weet een van jullie waarvoor die blinde gaten dienen? En is het raadzaam om bij het opnieuw monteren van het carter, deze te dichten? Ik ga in ieder geval de volgende keer het pakkingmateriaal aanbrengen op de carterzijde..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In andere avonturen: ik heb twee sets leren interieur. Een ín de auto, een naast de auto. Ik ga van twee sets, een maken.
Mechanische delen (frame etc) komen van set 1, het leer van set 2. Nieuw schuim is te koop bij Citro Classique voor een schappelijke prijs.
Een krammentang en bijbehorende krammen zijn reeds aanwezig.
Heb ik nog meer materiaal nodig om m’n stoelen op te knappen? En zijn er wellicht mensen die dit reeds gedaan hebben en er goede tips of foto’s van hebben?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik snap niks van die eerste twee foto’s. Zitten daar nou afstandsbussen tussen blok en oliepan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De foto is schuin naar boven genomen, het blok licht echter voorover. Beetje rare hoek.
Hier een ander aanzicht van het blok:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:Ik snap niks van die eerste twee foto’s. Zitten daar nou afstandsbussen tussen blok en oliepan?
het is een oliepan uit twee delen. een huis en een deksel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, en de blinde gaten kwamen door de hoek net tegen het blok geprojecteerd. Ik snap m!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.