Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
JW schreef:Op het Xantia Forum zijn uitgebreide ervaringen te vinden over het gebruik van siliconen slang bij LHM systemen.
Niet bepaald positiefGroet,
JW
Niet gevonden. Heb je een linkje?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Uitvoerige proefjes zijn gedaan met HGB: http://www.xantiaforum.nl/viewtopic.php?t=322&start=30
Daarbij zwelt het siliconenrubber nogal op….
Eerdere proefjes, nog op het oude Xantia Forum, gaven geen verschillen op LHM spullen bij gebruik van LHM en HGB. Dat is ook hier te zien.
In een ander draadje is te lezen dat de sliconenslang zwelt bij een LHM systeem: http://www.xantiaforum.nl/viewtopic.php?t=32&hilit=siliconen&start=410
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik had dus zo’n beschermingsplaat onder de motor zitten, isolatiemateiaal langs de rand met een of andere lijn/kit-bevestiging. Dat was door de lekkende LHM wel aardig opgepeuzeld.
En idd, het zwelt enorm op
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Vandaag onderweg, opeens wat problemen met schakelen. Ik ben de 2,4 en achterauit kwijt.
Rijden gaat moeizaam door van 1 snel naar 2 en dan naar 3 te schekeln, maar in positie 2,4 en achteruit staat tie gewoon vrij. Geen rare geluiden uit t vooronder.
Wat is dit voor gekkigheid?
Probleem met schakelbediening op de bak ? 1,3,5, aan de ene kant, 2,4, achteruit aan de andere kant.
Je kunt beginnen met de inlaatpijp tussen de motor en het luchtfilterhuis te verwijderen, dan zie je al iets van het schakelen, maar om er echt bij te komen moet de accubak er uit.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Was inderdaad een van de klemmenop de schakelkabel losgegaan. Uiteraard degene die t verst weg zit. Dus een halve dag bezig om uiteindelijk met de auto op bokken dat ding eindelijk weer vast te krijgen.
Snap niet zo goed waardoor hij los is gegaan. Er zijn toch geen bijzondere montage instructies?
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de kogelkop en de kom verslijten dan donderen ze er wel eens af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Het was niet de kogel, maar de kabel die uit een srt bracket was losgeschoten. Nr 3 op t plaatje
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gevalletje pure pech?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Denk t, WPH geeft aan dat je de motor 20cm naar voren moet halen om die dingen los te maken. Er is er 1 kapot gegaan bij motor verwijderen, wellicht dat die toch wat beschadigd was. Bij montage leek alles wel normaal.
Ik heb er nu maar een tiewarp omheen getrokken. Houd hem wel in de gaten(wel steeds LHM vat omnhoog tillen )
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Helaas lekt het gereviseerde stuurhuisrondsel. Die moet er dus uit. Nu zit er een hele dik schoref in het stuurhuis met een veer en een cilinder erachter, de zgn steering rack thrust plunjer.
Moet ik dat ding losdraaien voor ik het rondsel eruit draai?
Ja, dat ding drukt de heugel tegen het rondsel om te zorgen dat je daar geen speling hebt. Die moet er af, want de heugel heeft aan beide zijden een stuk zonder tanden.
Is geen Diravi neem ik aan, maar een “gewoon” bekrachtigd stuurhuis ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Nee, klopt. Dirass.
Vorige keer toen t stuurhuis los was heb ik die schroef wel laten zitten. Verwijderen van rondsel en nieuwe plaatsen ging toch wel.
Ik draai m nu maar los
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Auto staat nu binnen op bokken om hoogteregelaars schoon te maken en stuurhuis lekvrij te krijgen.
Nu blijft het een Citroen, dus nu ligt er elke keer een plasje koelvloestof onder de auto, tpv de bestuurdersstoel, zeg maar ter hoogte van de steunbeugel onder de uitlaat, maar dan links onder.
Ik heb geen idee waar dit nu weer vandaan komt. Er is niets te zien.
Zou het de kachelradiator kunnen zijn?
Iemand een idee>
Maar dan zou binnen de bodemplaat/bekleding nat/vochtig moeten zijn.
Of slangaansluiting aan de kachelradiateur en via het schutbord naar onder afvloeit.