Hallo allemaal,
Ik ben sinds deze week in het bezit van een 2e C6 en dan ook nog eens in de juiste kleur. Ik wil nu het voorscherm en het voorportier overbouwen van de ene naar de andere. Ik zie niet heel ingewikkelde sleutelpunten maar mocht iemand dit al eens gedaan hebben en een beschrijving hebben of speciale aandachtspunten kunnen duiden dan hou ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor het meedenken/reageren.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Voorscherm is gelukt. Even wat uitvogelwerk om het netjes te doen maar echt heel ingewikkeld was het niet.
Nu portier nog, met keuze uit losschroeven aan autozijde of juist aan de deurzijde. Voor- en nadelen, iemand bekend mee?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Inmiddels ook hier achter, losschroeven van een portier is echt belachelijk eenvoudig, binnen een paar minuten al gepiept. Nog even wat gehannest met het opnieuw inleren van het raam maar even googelen leverde meteen een goede beschrijving op.
Auto staat inmiddels helaas in Luxemburg, na 1.500 probleemloze km’s loopt de koelvloeistoftemperatuur ineens omhoog van normaal naar oververhitting binnen 15 seconden, terwijl er geen lekkage is. Er wordt gedacht aan een koppakking, ik denk dat een slechte circulatie in het koelvloeistofsysteem misschien wel eens de boosdoener kan zijn. We gaan het meemaken….
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Als je geen lekkage hebt en de koelvloeistof temperatuur schiet omhoog denk ik als eerste aan een thermostaat die dicht blijft.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Binnen 15 seconden is dan wel weer snel. Waterpomp overleden? Of is de temp sensor niet goed?
Dank voor jullie reacties.
Ik was gewaarschuwd voor het koelvloeistofprobleem, vandaar dat ik die op het scherm open had staan en inderdaad vliegt de temperatuur dan binnen 15 seconden de lucht in. Omdat het verder niet borrelt in het expansievat nadat je de dop opendraait denk ik niet direct aan de koppakking.
Omdat ik toch linksom rechtsom met deze C6 door wil (onderstel is echt geweldig, lichtjaren beter dan mijn eerste C6) ga ik gewoon de thermostaat vervangen en daarna waterpomp, koppakking kan altijd nog O ja, ook kijken of er niet ergens troep in het systeem zit wat soms tijdelijk een blokkade veroorzaakt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Thermostaat lijkt me niet het probleem. Dit gaat normaal pas na 10 min versneld stationair open, niet binnen 10sec.
Is de temperatuur werkelijk te hoog, of is er een sensor kaduuk
(voordat je allemaal onderdelen onnodig vervangt)
Goeie! Hij gaf na de start vd problemen ook een paar keer helemaal geen temperatuur aan. Sensor it is
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je ‘m al goed uitgelezen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja en nee: hij is gediagnosticeerd door twee zeer aardige Italianen en een Yoegoslaaf in Luxemburg. Heel erg aardig en ongetwijfeld vakmensen maar stonden vaak net even te lang met vragende blik rondom de auto om er zeker van te zijn.
Mijn huismonteur heeft lang bij een Citroën garage gewerkt en nog steeds een specialisme op dat vlak, daar wordt de dame naar toe gebracht en zal er meer duidelijk worden.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.