Beste Lezer,
Ik heb een BX DIESEL TZD met 260.000km en zoals jullie misschien hebben gelezen verbruikt deze veel!
Aangezien ik ook een AX diesel heb gereden met een Bosch pomp, die kon je heel makkelijk meer of minder brandstof kon geven.
Ik heb de ax diesel een keer heel scraal afgesteld toen verbruikte hij meer!!!! dan dat de AX een beetje roette..
Dus nu is mijn vraag kun je dit ook (makkelijk) bij een Lucas pomp ook doen?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Je kunt een hoop afstellen, maar als je hem minder brandstof geeft zul je dus het gaspedaal dieper intrappen om de gewenste hoeveelheid versnelling te krijgen… resultaat: hoger verbruik. Snappie?
Je maakt een auto niet zuiniger door hem minder brandstof te geven…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
misschien is ‘t ook interessant om te weten of de brandstofpomp op tijd staat of niet?
Re: Lucas Dieselpomp stellen
Superdave schreef:Dus nu is mijn vraag kun je dit ook (makkelijk) bij een Lucas pomp ook doen?
Ik begreep dat het mogelijk is, maar hoe weet ik alleen niet zelf. Misschien eens navragen bij een dieselspecialist.
Robin schreef:Je kunt een hoop afstellen, maar als je hem minder brandstof geeft zul je dus het gaspedaal dieper intrappen om de gewenste hoeveelheid versnelling te krijgen… resultaat: hoger verbruik. Snappie?
Je maakt een auto niet zuiniger door hem minder brandstof te geven…
Ik bedoelde gewoon het afstellen van die pomp!
Ik wil hem juist meer brandstof geven omdat hij zoveel gebruikt en absoluut NIET roet
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Ik heb ooit van BX diesel rijder/sleutelaar gehoord dat je bij de Bosch inderdaad een schroefje kan verdraaien voor meer/minder brandstof, volgens mij is dat de rookstop ofzo???
Bij de Lucas schijnt het ook te kunnen, maar daar zit dat schroefje in de pomp, onder het deksel waar de gashevel doorheen gaat.
Zie ook dit draadje daar is het ter sprake gekomen.
ZX1.4i schreef:
Zie ook dit draadje daar is het ter sprake gekomen.
Ik ben binnenkort bij Thijs. Misschien moeten we dat maar eens uit zien te vinden op een Lucas pomp. Ik heb wel eens gehoord hoe het zou moeten, maar “vaag”. Wil het dus eerst wel eens zien en geloven.
Overigens raad ik af om aan dat soort instellingen te gaan klooien.
Bij een Bosch pomp is het heel makkelijk!
En geloof me… je merkt het!
Bij de AX Diesel ‘schoot’ hij voorruit in vergelijking met de originele afstelling!
Ik ga is even kijken of er wat in de BX bijbel staat over de Lucas pomp(die moet me vader nog hebben )
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
In de zelfsleutelhandleidingen (diesel haynes.vraagbaak) wordt niks verteld over het afstellen van de roetstop
Je schijnt een van die grote deksels aan de onderkant eraf te moeten halen (let op, er stroom dan diesel uit) en dan draaien tot een bepaalde staned en dan zie je een boutje (imbus?) voorbij komen die je moet verstellen. Echt heel weinig verstellen dus. En ik weet ook niet welke kant op.
Ik ga het morgenochtend even proberen.. jullie horen het wel!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Ik zal het straks eens vragen in de diesel werkplaats hier, er loopt volgens mij iemand rond die verstand heeft van die roto dingen.????
ik had vanochtend geen tijd.. ik kijk morgen ochtend even…
ik had namelijk vandaag een stuk snelweg gereden (170km) en meteen daarna weer getankt, maar reed 1 op 13 (met constant 100/120km/h)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:ik had vanochtend geen tijd.. ik kijk morgen ochtend even…
ik had namelijk vandaag een stuk snelweg gereden (170km) en meteen daarna weer getankt, maar reed 1 op 13 (met constant 100/120km/h)
Da’s forsch. Lekt er niks onder de pomp door, bijv. goed te zien bij het starten, of achter de D-zijde beplating vandaan? Misschien maar eens zo’n flesje smering/reinigingstroep gebruiken, te verkrijgen bij zowat elk tankstation. Een subtiele scheut motorolie in de diesel kan ook helpen; je moet geloof ik niet verder gaan dan 1 l op een tank oid anders wordt het te dik.
Ich bin ein Breaker
Schoon lucht/brandstof filter wil ook helpen.
Helaas door de drukte niet kunnen vragen of we een tekening hebben op de zaak van de rotodiesel.
Als het morgen (goede vrijdag) rustig is, zal ik eens kijken of ze er info van hebben.