Er is weer een nieuwe uitdaging op mijn pad gekomen:
Een ONK DS 23 injectie Borgwarner. Deze auto uit 1973 in in 1977 binnen gezet, helemaal gedemonteerd. Sinds 1984 is er niets meer aan gedaan.
En ik ga proberen hier weer een rijdende auto van te maken.
Je kan mijn vorderingen volgen op het Youtube kanaal van DS-TT
Ik zal jullie op de hoogte houden met deze films
Met dank aan Rolph (rvdb20) voor de montage van de films
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wat leuk Egbert, ik ben zeer benieuwd en wens je veel succes.
Het filmpje zojuist bekeken en wat een gave auto is dat, kom je nog zelden tegen.
En even een vraag, puur uit belangstelling: hoeveel trekgewicht mag een DS hebben? Ik zie dat je een ambulance met daarop de DS trekt en dat vraag ik omdat ik met de Jaguar, die bijna 1700 kg weegt, toch maar 1100 kg geremd mag trekken volgens mijn kentekenbewijs. En ik vraag me af of dat wel klopt.
Deel 2
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Superleuk project Egbert, verheug me op de serie videos!
Die nieuwe tankvlotter ziet er hetzelfde uit als degene die ik niet zo lang geleden gekocht heb. Met de bekende k* kwaliteit zoals die nu veelal geleverd wordt. Bij mij lekte benzine uit de electrische aansluiting. Niet handig want een volle DS tank heeft een niveau hoger dan de tankvlotter. Mijn advies - even heel goed op lekkage controleren voordat je de benzinetankkast sluit.
Succes met het project!
Deel 3: lekkende injectoren, krijg ik de motor aan de praat?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Flinke stap vooruit - proficiat!
De uitdaging heeft door de zomer een tijdje stil gelegen, maar er is weer vooruitgang.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Deel 5 van mijn DS uitdaging:
Nieuwe benzinepomp, nieuwe injectoren en reparatie stationair luchtschuif.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Zijn jullie flink, mooi om zien!
Deel 6:
Plaatwerk monteren en afhangen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mooi Egbert. Ik heb te weinig geduld, bij mijn ID hangt het wat Franser af. Dank je voor de leuke filmpjes.
Ook fijn dat je die onderdelen erbij hebt, origineel in doos. Beter kan niet (zie de discussie over onderdelenkwaliteit).
De laatste NOS die ik gemonteerd heb waren voordeursloten (L+R). Geweldig als die weer in het slot vallen.
Oja, zeg je tegen je kleinkinderen dat ze wel zuinig moeten zijn op hun speelgoed/erfgoed
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Deel 7 van mijn DS uitdaging:
RDW en eerste proefrit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooi Egbert! Leerzame filmpjes.
Hij klinkt goed zeg!, beetje nukkig in het begin maar volgens mij is zo’n automaat een genot om mee te rijden, ik ben fan
Deel 8 van mijn uitdaging:
Naar de snelweg
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Deel 9 en voorlopig het laatste deel:
Dit keer zit het enorm tegen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper