Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Zoals de titel zegt, de verwarming blijft koud. Vloermatten zijn droog, dus lijkt het er niet op dat de kachelradiateur lekt. Is volgens mij een oud herkenningspunt. Zowel links als recht worden niet meer warm. Iemand een idee? C4/DS4 2011 zijn volgens mij aan de voorzijde identiek, dus wellicht weet een C4 bezitter iets??
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Ook maar eens op verwarmingskleppen. Je heb warm-koud regelkleppen in de luchtstroom, die lijken niet te werken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
En dan beide zijden tegelijk die het niet meer doen???
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Zekers. Zit een klep achter je verwamingsradiator. Als die dicht blijft heb je het koud.
Je motor komt wel op temperatuur? Thermostaat opent wel?
Jaaps schreef:...... Thermostaat opent wel?
De verwarmingsradiator zit in het kleine circuit, dat wordt direct opgewarmd als de motor warm begint te worden.
Pas als de temperatuur van de kvs boven de 70 graden komt, gaat de thermostaat openen en wordt het grote circuit actief. Daarin zit ook de grote radiator vóór de motor.
Als de thermostaat altijd helemaal open staat, duurt het erg lang voordat je iets van de verwarming gaat merken.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Vandaag kreeg ik nog de tip om eerst aan de slangen door het schutbord te voelen. Vandaag de auto niet gebruikt, dus dit ook niet kunnen proberen. Morgen een nieuwe kans. Ook hoop ik morgen een tekening/afbeelding van de binnenzijde te krijgen, waarop ook de diverse kleppen staan. Dan kan ik hopelijk een conclusie trekken, waarom de verwarming niet meer warm wordt.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
De huidige generatie auto’s heeft lucht-zijdig geregelde verwarming.
Vroeger, zoals bij de “echte DS” was dat anders, daar regelde je de toevoer naar de verwarmingsradiator om de verwarming te regelen.
Als die slangen bij jou warm worden, wat ik verwacht, zit het in de (lucht)kleppen.
Is jouw DS4 nog een Citroën, zoals ik denk, of toch al eentje van DS-Automobiles?
In het eerste geval kan ik de tekeningen voor je opzoeken op Service.Citroën, daar heb ik toegang. Geef dan even je VIN, dan zoek ik ze op.
Maar niet bij DS-Automobiles, helaas.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Het is nog een Citroën, uit 2011. 1.6 Ehdi, 115 pk.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Ik heb een aantal CitDocs opgezocht betreffende de ventilatie/verwarming van de DS4.
Die kan ik je sturen, geef dan even je mailadres via een PB, dan gaan ze naar je onderweg.
Ik kan echter niet kijken of er ook een TSB bestaat over dit onderwerp.
Daarvoor heb ik je VIN nodig.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Bedankt voor de docs JW.
Voorlopig het volgende geconstateerd, Beide circuits worden niet warm. Zo het nu lijkt, is er geen circulatie van koelvloeistof. Wat dan wel raar is, de motor loopt niet warm. Radiateur en slangen, en ook de kachelslangen, blijven koel, zijn met blote handen vast te houden, zelfs na een half uur draaiende motor. Wie het weet, mag het zeggen….
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Heb je een temperatuurmeter in het dashboard? Wat geeft die aan?
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Helaas, geen meter in de DS4. En er brand ook geen lampje.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Heb je het kvs niveau gecontroleerd?
Als dat helemaal oké is, is het niet waarschijnlijk dat er ergens lucht in het systeem zit waardoor de kvs niet (goed) wil stromen.
In dat geval moet je denken aan een niet werkende waterpomp.
Van sommige C5’s herinner ik me dat daarmee problemen geweest zijn, dat waren kunststof exemplaren die braken. Of dat hier ook kan spelen weet ik niet.
Als je me je VIN geeft kan ik checken of daar een TSB over is.
Als het kvs niveau wél te laag is: eerst aanvullen en goed ontluchten. Dan kijken wat er gebeurt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Een vriend van mij dacht ook aan de waterpomp. Dus we zijn nu aan het kijken om een nieuwe distributie set en waterpomp te bestellen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de waterpomp gaar is loopt de motor vrij snel warm …
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zekers, en al helemaal bij een benzinemotor.
Bij een HDi gaat dat wat langzamer, niet voor niets zit er dan een extra verwarmingsweerstand gemonteerd om nog een beetje warmte te bewerkstelligen in het interieur.
Die zit ook in deze auto, zag ik in de CitDocs,
Belangrijk blijft om een te laag kvs niveau en lucht in het systeem als mogelijke oorzaak uit te sluiten.
Vandaar die vraag/opmerking, en die is nog onbeantwoord…...
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor