Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Al flink aan het zoeken geweest. Het onderhoudsboekje geeft geen uitsluitsel, en ook het onderhoudsschema niet. Google geeft geen eenduidend resultaat.
Ik vermoed dat de Puretech 110 (in ons geval de HNZ) graag PSA B71 5110 blieft. Maar bevestigen kan ik het niet. Daarbij is de auto af-fabriek gevuld met oranje/gele koelvloeistof, de PSA B71 5110 is echter blauw. Volgens sommigen zegt de kleur niet zoveel als je de juiste specificatie aanhoudt, anderen zeggen: verschillende kleuren niet mengen.
Wie weet raad?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Heb ik ook vernomen in mijn garage, beide C4’S gevuld met blauwe kleur, een 5lbus extra laten vullen dus voor reserve.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Roze/rood is G12++/G13 Is longlife, hoef je nooit te verversen
Paars/bijna kleurloos is G12+ Universele
Geel flour is G12 Voor alu blokken.
Blauw/groem is G11 Voor oudere motoren, tast alu blokken/kop aan
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Dat geld alleen als je de Volkswagen groep regels volgt, maar zeker niet voor PSA.
G11 tast geen alu blokken aan, maar kan wel problemen geven met elektrochemische corrosie als teveel verschillende metalen gebruikt zijn: Kort gezegd gaan de mist “edele” dan roesten, en soms is dat de aluminium radiator.
Daarom moet je G11 nooit in een moderne auto doen.
PSA B71 5110 is altijd blauw groen, is zeker geen G11 en wordt al enkele jaren door PSA voorgeschreven.
Over die oranje/gele koelvloeistof(KVS) in de Puretech 110: Kan best zijn dat dat een PSA B71-5110 is, maar ik zou voor het mengen met de groen/blauwe PSA KVS toch even bij de dealer navragen, en er zeker zonder controle geen VW spec KVS van dezelfde kleur gebruiken.
To err is human, not to err is divine.