Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mischien omdat Michelin luidruchtige banden produceert tegenwoordig ? Ik heb Energysavers onder mijn nieuwe V6 XM, en die zijn fluisterstil op goed asalt, maar de witte strepen en slecht(er) asfalt geven ze best wel door.
En dat “samenwerken”.......ach…..geloof jij daar in ? Marketing/sponsoring kreten….
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Wel appart ja, ik had ook Primacy HP banden onder me 406 coupe, maar die waren muisstil
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Het bezoek aan de bandenboer in Heverlee was redlijk succesvol. Het probleem zat achterin. De achterbanden waren nogal ongelijk en in een wat onprettig patroon afgesleten en waren dus de oorzaak van het gedruis. Ik heb ze vervangen, alhoewel er qua profiel nog zo’n 20.000 km inzat (of meer). Nu dus even rust, ben benieuwd hoe lang de nieuwe bandjes het uithouden! Overigens is dit blijkbaar een bekend probleem met moderne voorwielandrijvers en niet citroen of michelin gebonden. De banden exert rade me aan een goeie honderd kilo achterin de kofferbak mee te nemen, - zou de slijtage vernormaliseren…
Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
JaapJ schreef:Mischien omdat Michelin luidruchtige banden produceert tegenwoordig ? Ik heb Energysavers onder mijn nieuwe V6 XM, en die zijn fluisterstil op goed asalt, maar de witte strepen en slecht(er) asfalt geven ze best wel door.
En dat “samenwerken”.......ach…..geloof jij daar in ? Marketing/sponsoring kreten….
Ten tijde van de ds zal dat zeker zo geweest zijn… citroen was toen van michelin.. maar nu tegenwoordig… ik geloof er ook niet veel meer van…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
beinema schreef:ALtijd moeilijk… Logischerwijs Michelin maar volgens de ANWB is er een Pirelli die het eigenlijk beter doet in de maat 225/17.(PIRELLI Cinturato P7)
Los daarvan vraag ik me ook af wat er op de standaard 17 inch velgen gemonteerd kan worden. Citroen schrijft 225/17/55 voor, maar ik vraag me af of een 225/17/45 ook zou kunnen. Wat zouden de effecten zijn op comfort en wegligging? Economisch is het een overweging waard, die banden kosten pakweg de helft van wat de 55 uitvoering kost.
Volgens testen van testaankoop komt de PIRELLI Cinturato P7 er op alle vlakken het beste uit.Alleen bij de levensduur moet hij iets inbinden tegenover de MICHELIN Pilot Sport 3 ook voor de 225/55 R17
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en vooraan PIRELLI Cinturato P7 225/55 R17 97Y(zeer mooi Formule1 profiel) laten plaatsen in een gereformeerde bandencentrale in Brugge,wat ik raar vind is dat ze bandenspannin op 2.7 kg zetten terwijl citroen aangeeft in deurplaaztje 2.4 ,mag ik de bandenspanning op 2.7 laten. PS De banden achteraan hebben ze ook op 2.7 gezet wat citroen aangeeft ik ook daar 2.4 kg dank bij voorbaat,Eric.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Misschien reageert er nog iemand met meer autotechnische kennis en ervaring, maar mij lijkt dat 2.7 bar geen kwaad kan. De aanbevolen 2.4 bar gelden voor een onbeladen auto. Bij rijden met passagiers en/of bagage komen er ook in de aanbeveling enkele tienden bar bij. Ook dat blijft een compromis tussen prestatie en comfort, dus als je ze nog een tiende hoger zet, zal de veiligheid daar niet onder lijden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2,7 bar kan geen kwaad. Is de bandenmaat identiek aan die van de vorige banden?
Citroen!
bedankt voor de reacties tot nu toe,de bandenmaat zijn dezelfe als bij de vorige behalve dat het nu 225/55R17 97Y is en de vorige 225/55R17 97W
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
muzikant schreef:Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en vooraan PIRELLI Cinturato P7 225/55 R17 97Y(zeer mooi Formule1 profiel) laten plaatsen in een gereformeerde bandencentrale in Brugge,wat ik raar vind is dat ze bandenspannin op 2.7 kg zetten terwijl citroen aangeeft in deurplaaztje 2.4 ,mag ik de bandenspanning op 2.7 laten. PS De banden achteraan hebben ze ook op 2.7 gezet wat citroen aangeeft ik ook daar 2.4 kg dank bij voorbaat,Eric.
Muzikant, wat zijn je ervaringen met deze band?
Ohhh, dit is wel een heel oud topic, nou ja, als muzikant niet reageert is er misschien iemand anders die goede ervaringen heeft met een bepaalde band?
Ik rijd al jaren met Petlas banden met extra load indicatie.Ze zijn voordelig én stil.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Bedankt voor de tip, ik neem je advies mee bij de aanschaf van nieuwe banden.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou vooral voor een a-merk gaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kijk eens naar de kosten van premium banden tov de middenklasse.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een C6 was/is een auto uit de hogere klasse. Daar horen dus ook dito onderhoudskosten bij én onderdelen van kwaliteit. Een auto als een C6, met een geavanceerd onderstel, vraagt om banden van een A-klasse merk. Het is immers geen middenklassertje met standaard onderstelletje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste