gezocht via de foto van het lamellen plaatje op lens. Dat geeft aan een KACHEL WEERSTAND . wat dat inhoud? geen idee het is wel overal nieuw en tweede hands te koop
De foto van het plaatje met lamellen op lens gezet. Die geeft aan een “kachel weerstand “
geen idee waar dat voor dient. het is weloveral nieuw en gebruikt te koop
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dus de verwarmingsradiator wordt wel warm?
ik weet niet waar de verwarningsradiator zit, maar volgens mij wel want de bestuurderskant wordt wel lekker warm. En de passagierskant koude lucht. De verwarming kunnen wij apart besturen voor zowel de bestuurderskant als de passagierskant
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dan lijkt de klep die naar rechts gaat niet open te gaan.
Ik ken de C4 niet, maar bij de meeste troenen van die leeftijd kun je vanuit de voetenruimte rechts de verwarmingsradiator en zijn kleppen bereiken
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zijn 3 kleppen. Voor elke kant de temperatuurregeling en 1 voor de verdeling van de lucht.
Dat met die lamellen, de kachelweerstand dient om de snelheid van de ventilateur te regelen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heren tot zover bedankt. Ik kruip van de week wel weer onder het dashboard van mijn citroen. Morgen eerst weer een dagje werken (nog nodig op mijn 75 ste).
Vriendelijke dank.Bert
update over het verwarmingsprobleem voor de rechterkant van mijn c4.
wij hebben inmiddels ontdekt dat er te weinig koelvloeistof in het systeem zat.
inmiddels bijgevuld en ontlucht.Wij hebben maar 1 ontluchtingsnippel gevonden aan de bovenkant van de motor.
Zij er nog meer? Wij hebben de temperatuur gemeten in de roosters. Rechts 55 graden links 25 graden. Dus
eigenlijk rechts nog niet genoeg. Zou het eventueel aan de kachelradiateur kunnen liggen?
DE kleppen werken goed, want omdat het verwarmingsysteem doorzichtig is. Je ziet de kleppen heen en weer gaan
bij verhoging of verlaging van de temperatuur.
Mijn garagemonteur ( geen merk werkplaats) wil eventueel de kachelradiateur er uit te halen en kijken of die
verstopt is.
WS zit er een in de aanvoerslang van de kachelmatrix. Kan een ventieldopje zijn. Als je twijfelt of de matrix goed spoelt, kun je hem ook doorspuiten met schoon water , even afkoppelen en spoelen, en de eerste ‘‘spoeling’’ even bekijken of er gruis of zo inzit. Geen heel leuk klusje,, maar ik doe het zo al vele jaren, soms verbaas je je wat er uit de matrix komt. Succes.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, helemaal achter in de motorruimte zit in een ontluchtingsnippel op een van de twee slangen die het schutbord ingaan.
Bijna niet te zien zonder het luchtfilter weg te halen. Je kunt het wel op de tast vinden. Is idd een ventieldopje. Dus geen paniek als je het laat vallen, je hebt er 5 in reserve.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad een ‘‘ventiel dopje’‘........... MAAR ! ! ! uitsluitend het originele citroen dopje ! ! we hebben ooit liggen armoeien met ‘’ een dopje’’ uit de bandenbak, maar die had géén rubber ringetje ! ! die moet je zoo onmundig strak aandraaien om het dicht te krijgen, dat red je met de vingers eigenlijk niet of amper. En als we het dicht hadden, dan barstte het ook weleens open na een paar dagen, en ging het rode licht op je dash ook weer aan, omdat er een straaltje kvs stond te spuiten. Dus toen hebben we originele dopjes besteld en die zijn goed. Handvast en een klein beetje méér en klaar.
Ontluchten van zo’n auto is niet moeilijk, maar wel even goed de spelregels volgen.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
he he gelukkig, de verwarming doet het weer. Een nieuwe kachelradiator geplaatst.
Het was de laatste optie want alle andere onderdelen van de verwarming deden het goed.
het laatste ontluchtings nippeltje voor het schutbord hebben we laten zitten, we konden er niet bij zonder de
auto te slopen. Het was ook niet nodig, het is aan de passagierskant ook weer heerlijk warm
Hartelijk dank voor het meedenken en advies.