Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Volgens mij staat het ook gewoon in de voorschriften dat een lekkage in het hydraulisch systeem afkeur is.
het is Maartens zegt…
in rijstand lekt deze eigenlijk niet.
anders is je stuurhuis versteten.
de keurmeester hoeft niet te keuren in hoogste stand….... ( zou misschien beter zijn als het wel gebeurt).
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Mijn startmotor had er een handje van om soms als de motor warm was en ik de auto wilde starten ‘geen kick’ te geven.
Een tik op de startmotor hielp maar ook 20 min wachten.
Tot nu toe had ik er weinig last van maar toen ik laatst bij de snackbar weg wilde rijden na een korte stop en de startmotor weer niets deed was ik er klaar mee. Ik heb geduldig even gewacht, en ja hoor na 10 min. deed de startmotor het weer.
Een andere startmotor.
Via het internet vond ik een originele Paris-Rhone ter vervanging van de Ducellier. Deze Ducellier had ik ooit al eens geplaatst ter vervanging van de startmotor die erin zat toen de auto nieuw was.
Deze Paris-Rhone is duidelijk groter dan de Ducellier en is ook mooi groen. Het leuke is dat de extra bevestigingspunten die ingegoten waren in het motorblok nu ook weer gebruikt konden worden. Gelukkig had ik nog wat M7 boutjes.
Deze startmotor zit dus met twee bouten extra vast ten opzichte van de kortere Ducellier.
Het vervangen is niet zo heel moeilijk maar er is uiteraard 1 bout waar je alleen op tast bij kunt.
Ok, nu hopen dat deze startmotor geen kuren geeft…. Uiteraard mist op de foto nog het hitteschild.
O ja, de auto is inmiddels zonder problemen APK gekeurd.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Onderaan over de dorpel zitten bij een serie Palles en Prestige RVS afdekplaten.
Deze worden vastgehouden door kunststof strips. Deze:
http://www.cx-basis.de/befestigungsleiste-cx-fuer-inoxblende-ata-20423.html
Gaandeweg brokkelen deze strips steeds verder af. Ik kan bij CX basis 4 van deze strips bestellen maar dat is wel erg duur voor simpele h-vormige strips. Ik zoek een alternatief. Heeft iemand hier als eens naar gekeken?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
3d printen misschien een optie.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Beste allen,
Het was een rustig jaar. Mijn CX staat op de brug om te strippen voor het spuiten maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.
Zie overigens de laatste La CX en Route voor een verslagje en foto’s.
Ondertussen zoek ik wel eens wat onderdelen of andere zaken, ook op ‘Leboncoin.fr’.
Soms word je dan behoorlijk opgelicht, zoals door cxm passie (Pascal Wieckowski). Hij bood een kofferbakmat aan voor best wel wat geld. Wat je dan krijgt is dit….
Niet bij kopen dus….
Maarten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
terugsturen dan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als iemand me dat zou leveren zou ik hem eerst maar eens bij Leboncoin aangeven en als er geen afdoende oplossing komt zou ik er zeker de kilometers voor over hebben om eens te gaan praten met de verkoper. Wat een hufter die vent.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Jammer van dat laatste….
Zou er voor de vloerbedekking, hoedenplank-bekleding en kofferbak vloer niet een goed/nieuw alternatief te vinden zijn aan passende stof ?
(dan nog passend maken…)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Het is dan eindelijk zover. Na 1 jaar niets gedaan te hebben ben ik begonnen de auto klaar te maken voor de spuiter. NIet dat het echt nodig was maar er waren wel wat krassen en plekjes die ik kwijt wilde.
Bovendien had mijn rechterdeur wat mindere plekjes onder aan de rand. Niet heel erg maar ik heb vele jaren geleden een een nieuwe deur gekocht dus die komt in de plaats.
Deur eruit en zoek de verschillen
En die zijn er natuurlijk wel. Er mist een gat voor de spiegel, er missen wat gaten voor het raammechanisme, maar wat lastiger is, is het ontbreken van de pinnetjes waar onder rubberrand mee is bevestigd en de pinnetjes waar aan de bovenbuitenzijde de smalle sierstrip is bevestigd.
Vraag is hoe ik dat oplos. Je zou de rubberlijst met parkers simpelweg aan de deur kunnen bevestigen maar bij de uiteinde van de deur zitten de pinnen op de huid van de deur. Hoe pakken we dat aan? Een pinnetje erop lassen zou mooi zijn maar ik krijg dat niet voorelkaar zonder lasrups die je dan weer moet wegslijpen.
Voor de strip boven schijnt een alternatief te zij:
https://www.cx-basis.de/befestigungsclip-inoxleisten-cx-schmal-nachruest-ata-16750.html
Per saldo moet het wel gaan lukken. Dat moet ook wel want de oude deur heeft erg geleden bij mijn sloopwerkzaamheden
De pinnen eruit krijgen lukt eigenlijk niet zonder beschadigingen. IK heb dus maar de haakse slijper er opgezetn zodat ik nu de schnieren los heb. Die kunnen nu op de nieuwe deur en dan kan de auto naar de spuiter.
Volgende uitdaging is het raammechanisme demonteren.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
De sierstrips op de bovenzijde bij de auto plak je gewoon vast met dubbelzijdig tape. 3M heeft ruitenbandkit wat hiervoor heel goed werkt. Veel beter dan die knullige oplossing met die pennetjes waar zo’n klemmetje omheen moet.
De rubberen strip aan de onderzijde wil je eigenlijk niet (imo). Er blijft water tussen staan waardoor je deurbak juist gaat wegrotten. De windruis wordt er niet echt minder van, dus bij mijn CX heb ik die rubberen strips lang geleden al weggehaald.
Voor de scharnierpen moet je wat fantasie gebruiken om die eruit te krijgen. Een drevel krijg je er niet precies in, vanwege de kromming van het deurpaneel wat dan in de weg zit. Je moet een korte drevel hebben / maken, en daar las je dan een armpje op. Op dat armpje kan je dan slaan om de pen eruit te krijgen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:De sierstrips op de bovenzijde bij de auto plak je gewoon vast met dubbelzijdig tape. 3M heeft ruitenbandkit wat hiervoor heel goed werkt.
Stukje afknippen, uitrekken tot het de gewenste dikte heeft, in de sierlijst proppen en op de wagen plakken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Juist, dat spul.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zou je met dat spul ook een achterzijruit kunnen plakken? Iemand ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
waterman schreef:Nielsje schreef:De sierstrips op de bovenzijde bij de auto plak je gewoon vast met dubbelzijdig tape. 3M heeft ruitenbandkit wat hiervoor heel goed werkt.
Stukje afknippen, uitrekken tot het de gewenste dikte heeft, in de sierlijst proppen en op de wagen plakken.
Ok, gaan we dat doen
.
Voor wat betreft de rubber strips aan de onderzijde van de deuren, begrijp ik wel dat je deze kunt weglaten en dat er vocht achter blijft. Ik wil echter de auto wel origineel houden dus die flappen komen er wel weer op maar ik zaf het wel goed insmeren met tectiel.
Ik twijfel nog over de rubber stootlijsten op de portieren en de schermen. Ik heb geen mooie lijsten om erop te zetten en dus laat ik zo nu maar achterwege. Ik zal bij CX Basis eens navragen of ze een hele set hebben die ik kan plaatsen. Zo niet dan blijft de zijkant maar kaal.
Ondertussen bij de CX Club de bijdrage van Leontien over de ramen gedownload. Mooi artikel. Ik mis haar bijdragen in de LCER.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI