Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dankje! Heeel toevallig verkocht er iemand op de Citroen Whatsapp groep in Zuid-Afrika net een PO luchtfilterset (=2 luchtfilters in serie) die echt naadloos past! De boel tijdelijk even opgebouwd om dat te checken. Het zou zomaar kunnen dat dit de set is die op mijn dyane heeft gezeten, want dit waren precies de missende onderdelen!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is weer een mooie meevaller!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het wordt tijd om de eerste dingen te gaan laten spuiten. Nu heb ik een mooi voorbeeld van Gris Rose, (luchtfilter) om de wielen en het luchtfilterhuis te laten spuiten. Welke andere onderdelen moeten nog meer Gris Rose gespoten worden?
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Bumpers voor en achter.
mogelijk je stoel en bankframes. daar is vast wel aan te zien welke kleur ze mee geleverd zijn.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Een niet-RVS bumper. De velg (5 stuks). Het luchtfilter. Volgens mij is het dat.
Wel een punt van aandacht: er zijn veel tinten gris rose. Mijn ID luchtfilter is op kleurnummer nu wat “lichter” van tint dan wat het origineel was (was grijzer en is nu meer beige)
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Heb je een bagageruimte plaat? Die was volgens mij ook gris rose staat me bij.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alle hier genoemde kleuren zijn voor Europees gebouwde modellen. Als de auto die hier genoemd wordt lokaal in elkaar gezet is, een ckd dus, dan kan het heel goed zijn dat men lokaal hele andere kleuren gebruikte.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank voor de info!! Had ik bijna de velgen dezelfde kleur als het luchtfilter laten spuiten!
Ik heb een bagageruimte plaat ja, die is bij mij in dezelfde kleur als het interieur en buitenkant, maar de auto is al eens overgespoten.
Via Dyane vereniging forum volgende info met dank aan Quinten;
‘Dyane, de godin van de A-types’ van onze overleden oud voorzitter, John Vernooij, zijn
- velgen licht grijs (gris) AC 140,
- bumpers tot september 1974, stoelframe en bagage vlonder (licht grijs) gris rosé, AC 136.
Ik moet dat boek kopen denk ik!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gisteren begonnen aan het blok; Helaas een cylinder lelijk gekrast, dus dat wordt een nieuwe set. Iemand ervaring met het verschil tussen std 602 cc cylinder set, de hoge compressie set, en de 652 cc set van Burton?
Ik heb ook een ander probleem gevonden; Axiale speling van de krukas is 1 mm. Dat mag maar 0,07 - 0,14 mm zijn.
Wat heb ik nodig om dat weer binnen specificatie te krijgen?
Groeten,
Stef
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb op de ami een standaard set van 1:9 compressie. eend was 1:8.5 en ami was 1:7.75.. Dit loopt goed.
Maar meer inhoud levert wel een vlottere auto op.
De krukas heeft voor een vast lager en een bus aan de achter. Dat vaste lager bepaalt de axiale speling….
Dus je moet een nieuwe krukas..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Heb de krukasspeling op kunnen lossen door voorste krukwang heet te stoken en met een bus op het tandwiel en de krukwang mooi ondersteund er een paar hengsten op te geven. voorzijde krukas zit nu dus 0,8 mm dieper in de voorste wang. We gaan zien of het houdt, zo niet dan gaat er een nieuwe krukas in. De big end speling was nog te goed om een nieuwe krukas te kopen.
Ik ben nu naar banden aan het kijken. Het verschil in prijs tussen de michelin 68S en 69S is enorm (bij Burton 165 vs 100 euro per stuk, en ik heb er 5 nodig) Wat is het verschil tussen deze 2 michelins? ervaring/advies?
De 68 S zijn 125R15 banden voor 15 duims velgen, de 69A zijn 125-400 banden, voor millimeter velgen ! Die 400 mm velgen vindt je op vroege types. Even kijken op je velgen ?
To err is human, not to err is divine.
Als het originele velgen zijn, kunnen het toch geen 400 mm exemplaren zijn?
Die zaten onder de eerste Eenden, maar niet meer onder de Dyane. Toch?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dat weet jij duidelijk beter dan ik.
Maar dit is een “Build in South Africa” Dyane: Daarvan kwam een deel uit Frankrijk, maar de doelstelling was om zoveel mogelijk “local” content te gebruiken. Had denk ik alles met importbeperkingen , geld en belasting te maken.
Ik zou het gewoon even controleren, maar ik zou het ook raar vinden als er “400” onder een Dyane zaten.
To err is human, not to err is divine.
Eensch
Hopelijk zijn het 15”, daarvoor zijn de X-en een stuk goedkoper dan voor de 400 mm exemplaren.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor