Hallo . heb bij mijn C4 grand picasso . links voor een rammelend/krakend geluid . zeer irritant . hoef er niet voor te rijden , hoor het ook als je op het scherm duwt of op de bestuurders stoel gaat zitten te wippen .
ben langs de garage geweest de monteur dacht eerst schokdemper moest een andere dag terug komen heb ik gedaan , de monteur heeft er mee gereden , en hij is op de brug geweest . schokdempers zijn in orde . kon eigenlijk niks vinden . moet nu een afspraak maken dan gaat hij zoeken . ben dan wel de auto een dag kwijt . wat slecht uitkomt . heb het geluid al bijna een half jaar wordt niet echt erger ? . heeft iemand suggesties of ideeën .betreft een 2011 C4 grand picasso
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Wat bedoel je met “als je op het scherm drukt”? Het spatbord? Ik zou kunnen denken aan een stabilisator stangetje of een veer die een winding afgebroken heeft.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Denk eerder aan de schijf tussen koets en de veerpoot of het veerpootlager.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
auto is op de brug geweest alles is gecontroleerd dus geen stabilisator stangetje of een veer die een winding afgebroken heeft.. op alle kogel punten met een koevoetje op spelling gecontroleerd . alles was goed .
Denk eerder aan wat René al melde de schijf tussen koets en de veerpoot of het veerpootlager. dat is op de brug onder de auto niet zichtbaar . dat is eigenlijk ook zo een beetje het enigste wat over blijft maar hoe kan ik dat goed controleren . en daarmee al het andere uitsluiten .
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Veerpoot (laten) demonteren en uit elkaar halen.
Bij mijn Pluriel was de stalen bus los uit het rubber gekomen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja oke . maar klakkeloos . de veerpoot uitbouwen en demonteren . zonder dat ik de zekerheid heb dat dat ook de daadwerkelijke oorzaak is is wel een ( financiële ) risico . als dat niet de oorzaak is ben ik weer terug bij af maar wel enkelen honderden euro’s kwijt .
gaat wel eens een keer onder de auto kruipen en aan de veerpoot rukken . kijken wat dat oplevert .
anders neem ik de gok . en dan moet het maar . dan maar gelijk beiden dempers vervangen .
En kijk eens naar de bevestiging in het binnenscherm, eventueel moer voor een gedeelte oplossen en controleren op speling in het gat.
Twee schokbrekers vervangen en dan maar hopen dat de rammel weg is, is een dure oplossing.
Voor de schokbreker bevestiging bestaan reparatiesets en kosten ongeveer 40,00 - 50,00 €. + werk , maar is altijd nog stukken goedkoper als twee nieuwe schokbrekers.
Twee schokbrekers vervangen en dan maar hopen dat de rammel weg is, is een dure oplossing.
nee dat is ook zeker niet de bedoeling.
maar gaat er vooralsnog van uit dat het de veerpootlager/rubber is . en als dan toch de veerpoot uitgebouwd moet worden , dan maar gelijk de dempers vervangen
dat is wat ik bedoelde . maar gaat wel specifiek naar de veerpoot kijken/controleren .
moer voor
een gedeelte oplossen en controleren op speling in het gat.
dat is bij een C4 Picasso niet zo makkelijk . bij de meeste auto’s doe je de motorkap open en ziet je de moeren zo zitten .maar niet bij een C4 Picasso .
ruiten wissers moeten er af allerlei plastieken kappen . enz enz . moeren zitten zo’n beetje onder de voorruit .
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Waarom schokdempers en veren vervangen als die niet stuk zijn?
Don’t fix if it ain’t broken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Schokdempers zijn gewoon een slijtageonderdeel. Na een ton of twee een paar nieuwe is helemaal prima te verantwoorden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Leo is niet de 1ste eigenaar, voor hetzelfde geld zijn ze al een keer vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zie je snel genoeg bij demontage.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heb het nooit over veren vervangen gehad , maar uitgaande dat aan 1 kant de veerpootlager en/of het rubber stuk is en dan de veerpoot gedemonteerd dient te worden . lijkt het mij niet onverstandig om dan maar gelijk de demper te vervangen . maar mogelijk is hij al een keer vervangen en is hij nog als nieuw . maar dat zien we dan wel . heb de auto zelf een jaar , maar de auto is wel 13 jaar oud , en heeft ruim 250.000 km gelopen . zou niet slim zijn de veerpoten te demonteren en zonder nieuwe demper weer te monteren en het mogelijk ?? over een half jaar weer opnieuw te doen omdat de demper stuk is . laat ik het dan zo uitleggen . als het niet overduidelijk is dat de demper 100% goed is en het ernaar uit ziet dat hij nog jaren mee gaat . gaan er gewoon nieuwe in en dan aan beiden kanten natuurlijk . wat kostten 2 nieuwe dempers 100 euro? denk dat het de en monteren van de veerpoot meer als het dubbele kost . noem het maar preventief vervangen . maar niet de veren .tenzij daar ook wat aan mankeert.