Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
https://catalogs.ssg.asia/citroen/
Hier kun je alles vinden. Ook voor andere merken, als je het deel na “asia” weghaalt.
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan toch ook gewoon een joint draaien?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Daar word het toch alleen maar waziger van?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hilko16TZI schreef:https://catalogs.ssg.asia/citroen/
Hier kun je alles vinden. Ook voor andere merken, als je het deel na “asia” weghaalt.
Helaas kun je daar net als bij bijvoorbeeld catcar ook niet op chassisnummer zoeken.
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar als het goed is wel op type, bouwjaar en afzetmarkt. Je kunt niet alles hebben natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou, goed nieuws, de waterpijpen zijn terecht. De pijp die ik ga hergebruiken, de onderste, kan nog wel een opknapbeurtje gebruiken.
Ik heb alle boutjes gesorteerd en gecontroleerd, er bleek gelukkig niets verloren te zijn geraakt bij het galvaniseren. Wel een andere ontdekking, ik had alleen gecheckt of op de ruilpomp (productiejaar ‘89) een poelie zat met de zelfde diameter. Maar helaas, er blijkt nog meer af te kunnen wijken…... De aansluiting voor de dikke pijp naar de ij-pijp is minder diep dan bij mijn kapotte pomp (productiejaar ‘99)
Productiejaar ‘89:
Productiejaar ‘99:
Ik zie twee oplossingen:
1: Bij productiejar ‘89 hoort mogelijk een korter zwart pijpje, dat pijpje moet ik dan vinden.
2: Iemand vinden die op een freesbank het gat in de pomp van ‘89 kan verdiepen.
Ik probeer het eerst maar eens via keuze 1 te regelen.
Bekomen van deze teleurstelling ben ik de inlaat maar gaan opbouwen. Wie wat bewaart, die heeft wat, een NOS pakking bijvoorbeeld:
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hier kun je zien dat tot orga 4990 (8 juli 1990) het pomphuis en pijpje inderdaad anders zijn.
Ik bedenk mij nu pas dat het ook veel eenvoudiger is op te lossen, door het pomphuis te splitsen en het achterhuis van de ‘99er pomp over te zetten op het achterhuis van de ‘89er pomp…....
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die aanpassing van het waterpomphuis heeft een reden, bij vroege V6 modellen ging die pijp wel lekken. Dat is aangepast met ik meen modeljaar 1991 of 1992. Ik zou de boel laten uitfrezen en niet terug naar opstelling 89 gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, eens, het pijpje steekt ook maar een heel klein stukje in het huis.
Maar goed, de optie splitsen en combineren staat nu dus op nummer 1 Dan kan het ding ook mooi even in de Ultrasoon, dan ben je die bloemkolen ook meteen kwijt.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is een nieuwe juiste pomp zoeken geen optie?
Dan kan je wellicht iemand anders blij maken met een pomp voor een hele vroege XM, ik vermoed dat die niet makkelijk te vinden zijn.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nee, deze waterpompen zijn niet te vinden, ze gaan na een ton of anderhalf vaak lekken en zijn al zeker 15 jaar niet meer nieuw te koop.
Lekker bezig Lucas.
Mijn V6 XM was ook voorzien van lekkende aansluiting van de vroege waterpomp. Ik had toen mazzel dat ik met het kopen van een tot de nok toe gevulde sloper voorzien was van een frisse latere waterpomp en bijbehorend pijpje.
De waterpompen voor deze blokken zijn inderdaad onvindbaar, ook tweedehands. Tegenwoordig is er wel een adres die ze reviseert. Wees zuinig op wat je hebt.
Uitdraaien lijkt mij de veiligste en beste optie, stel je gaat splitsen en er breekt wat dan ben je de sjaak.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ingekomen stukken van l’Aventure Peugeot Citroën DS:
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker, NOS spullen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zeker, blij mee. Niets te duur ook nog eens.