Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-11-2010
- ID/DS DS20 Pallas
Goededag mede citrofielen,
Ik heb een DS 123-A verdeler op de auto geïnstalleerd en dat werkt prima.
Alleen de verdelerkap staat helemaal gericht tussen de waterpomp en olievuldop, dat is niet oké.
Wie kan mij vertellen hoe ik de 123 huis zo’n kwartslag kan verdraaien zonder dat dit invloed heeft op de ontsteking?
Groet,
Christian Sloot
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je hem een kwartslag verdraait moet je de bougiekabels een kwartslag de andere kant op verplaatsen. Want als je de verdeler verdraait blijft de rotor dezelfde kant op wijzen. Die is nl gekoppeld aan de nokkenas. Zolang de bougiekabels dezelfde stand hebben tov de rotor is het ok.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-11-2010
- ID/DS DS20 Pallas
Klinkt inderdaad logisch… ik ga morgen weer verder kijken.
Dank voor je reactie!
Denk even aan de ontstekingstiming: Alleen als je de verdeler EXACT 90 graden verdraaid werkt het 90 graden omsteken van de bougiekabels! Als je niet exact 90 graden draait dan staat je ontsteking niet meer exact.
Ik zou toch de ontsteking er opnieuw in zetten en afstellen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het “probleem” is dat die ontsteking/stroomverdeler er maar op 1 manier in past. Je kunt die dus niet ff een tandje verzetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik kan mij nog herinneren dat ik de onderkant van de 123 hebafgehaald en 180 graden heb gedraaid omdat ik ook niet goed uitkwam. Daarna stond de verdeler wel goed. Het was alleen ongeveer 15 jaar geleden dus ik ben er niet meer zo heel zeker van.
Ik heb het in het verleden zoals pieterc gedaan: onderkant eraf, 180 verdraaid en iedere bougiekabel 2 plaatjes (=180 graden) opgeschoven. 1-3-4-2 wordt 4-2-1-3
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroensmgz schreef:Denk even aan de ontstekingstiming: Alleen als je de verdeler EXACT 90 graden verdraaid werkt het 90 graden omsteken van de bougiekabels! Als je niet exact 90 graden draait dan staat je ontsteking niet meer exact.
Ik zou toch de ontsteking er opnieuw in zetten en afstellen.
Dit werkt wel hoor. je moet alleen als je de boel hebt omgestoken de ontsteking opnieuw afstellen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>