Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
En in de achterklep zitten nu ook twee nieuwe glaasjes met nieuw foampje voor de kentekenplaatverlichting.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels zit de bestuurdersdeur weer in elkaar. Ik heb de onderkant eerst twee keer volgesmeerd met RX5 en vervolgens een keer met RX7. Hopelijk roest deze deur wat langzamer.
Hier nog een blik in de deur richting de uitstekend werkende nieuwe deurvanger:
En om het af te werken een nieuwe deurstrip a €11,-:
Volgende klusje, zonder directe aanleiding, maar in mijn ervaring eigenlijk altijd met een betere motorloop tot gevolg. Na ruim 4 ton kan het sowieso geen kwaad:
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ben erg benieuwd of het reinigen van de injectoren merkbaar resultaat geeft!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik meen een wat rustiger motorloop en stabieler stationair toerental te ervaren, maar dat is zeer subjectief.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zo’n kerstvakantie komt goed van pas om wat in te lopen op de to-do lijstjes van je wagenpark.
Vandaag heb ik met de Mini weer wat vooruitgang geboekt. De achterklep lijkt nu lekvrij. Wat is er dan allemaal aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
-Nieuwe afdichting greep.
-Nieuwe afdichtingen kentekenplaatverlichting.
-Nieuwe montageclipjes voor sierlijst onder achterruit met nieuwe afdichtingen.
-Nieuwe wissermotor.
-Nieuwe afdichting voor as wissermotor.
-Gaten in achterklep waar vroeger een kentekenplaat in vastgeschroefd heeft gezeten gekit.
-Rubber afdichting schoongemaakt en klemstrip weer dichtgedrukt op een aantal plaatsen zodat deze weer goed klemt op de carosserie.
Kortom, hij was echt zo lek als een zeef!
Aan de voorkant heeft deze mini in het verleden een of meerdere tikken gekregen. De grille was ook nogal vervormd. een vervangende van de sloop bood soelaas:
Ook heb ik een roestarm noodwiel gevonden. Dat heb ik vandaag in de XCP Rust Blocker Clear Coat gezet. Zodra dat droog is kan het wiel onder de auto.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het ‘nieuwe’ noodwiel staat inmiddels in de XCP Rust Blocker Clear Coat en staat te drogen.
De kofferbak is ook na storm Henk nog droog, dat lijkt dus eindelijk opgelost, een mijlpaal!
De inmiddels ook opgedroogde kofferbakmat kan er dus ook wel weer in.
Lucas Unger schreef:Ik meen een wat rustiger motorloop en stabieler stationair toerental te ervaren, maar dat is zeer subjectief.
Daar wil ik aan toevoegen uit mijn eigen eveneens subjectieve ervaring dat de motor ook mooier lijkt op te pakken bij gasgeven.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lekker bezig op alle fronten!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nu de kofferbak echt droog is gebleken kon ook de nieuwe tweedehands gereedschapsset er in,
de kofferbakmat er weer in
en het reservewiel er onder, maar daar heb ik geen foto van.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
In het interieur van de Mini komt als het wat warmer is geweest een ongelofelijk gore stinklucht naar boven die een melange is van voornamelijk natte hond en schimmel. De twee nog mogelijke bronnen zijn de passagiersstoel waar ik nog een exemplaar van zoek in goede staat met werkend mechaniek en met stip op nummer 1 het vloertapijt. Van dat tapijt is bij de pedalen bovendien het dikke schuimpakket nogal geplet in de loop van ruim 420.000KM en het hakstuk kapot.
Op de sloop vond ik een tapijt dat ook wel viezig is, maar in ieder geval niet ingezakt en nog wel heel. Bovendien stinkt het niet naar hond! Dit kan er na een zeer grondige schoonmaakbeurt binnenkort dus wel in.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat gaat zeker een hoop lucht schelen!
Ik zie overigens dat de schroevendraaier met omkeerbare kling ontbreekt in je setje boordgereedschap. Heb ik eventueel nog wel voor je.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Afgelopen weekend nog even de compressie gemeten; tussen de 13 en 13,5 bar. Dat is keurig binnen spec (mag tussen de 11,5 en 17 bar zijn met maximaal 0,5 bar onderling verschil) en niet gek voor een motor die 423K achter de kiezen heeft.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb vandaag tussentijds olie en filter maar eens vervangen. Hoewel het er maar 2500 kilometer in heeft gezeten kon dat gezien de kleur van olie en filter geen kwaad.
Deze keer afgevuld met zeer hoogwaardige olie:
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Flushen doe/durf je niet..?
Lucas Unger schreef:Deze keer afgevuld met zeer hoogwaardige olie:
Ik zweer bij het premiummerk van diezelfde smeermiddelenspecialist: Valvoline. Das beste oder nichts für den Bentley.
Wim,
Disciplus Simplex