Even aan het rondbellen geweest voor 4 nieuwe banden.
215/55 r16 93 w pilot premacy xh michellin.
bij de dealer 269 euro incl montage en balanceren 4x = 1076 euro
bij de banden boer 199 euro incl ,,, ,,,, 4x = 796 euro
bij kwik fit korting 4=3 incl ,,,, ,,,,,, + uitlijnen = 627 euro
even vlug een afspraak gemaakt met kwikfit en geheel op nieuw rubber
( het nieuwe type premacy )
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Ik zou de kwikflut mijn Citroen niet laten uitlijnen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: prijs nieuwe banden
Mijn ervaring is dat als je belt naar de plaatselijke bandenspecialist je bijna altijd goedkoper uit bent dan bij de Fwik Flut met 4 halen 3 betalen.
Ik woon in Brabant en daar doel ik op Berghout banden in Kerkdriel, Siba in Uden en De Molen banden in Son.
Daarbij komt dat ik ook niet met mijn CXen naar de Kwif Fluut ga idd
c5willem schreef:Even aan het rondbellen geweest voor 4 nieuwe banden.
215/55 r16 93 w pilot premacy xh michellin.
bij de dealer 269 euro incl montage en balanceren 4x = 1076 euro
bij de banden boer 199 euro incl ,,, ,,,, 4x = 796 euro
bij kwik fit korting 4=3 incl ,,,, ,,,,,, + uitlijnen = 627 euroeven vlug een afspraak gemaakt met kwikfit en geheel op nieuw rubber
( het nieuwe type premacy )
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Even naar algemeen verplaatst..
kijk eens op http://www.autobandenmarkt.nl
Beste Willem,
Je moet zo ie zo niet naar KwikSh*t gaan.
Ik zou even bellen met ‘De Zwarte Band’ in Schagen.. deze heeft bijna nieuwe banden voor hele schappelijke prijzen (ik was voor 4 goeie Michelins 100euri kwijt incl balanceren!) 175 65 14
Succes
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
je kan natuurlijk ook een lagere snelheidscodering dan “w” nemen (tot 300 km/u ofzo) “h” (tot 210km/u) is in de meeste gevallen voldoende. Fabrieksaf zit er meestal een hogere codering onder en is echt niet nodig…......... Kwak-flut zal telefonisch ook altijd prijzen opgeven van een lagere snelheidscodering, nix mis mee en de gemiddelde consument snapt daar toch niks van
ff OUDE prijslijst er op na geslagen:“marktprijzen” ex btw (alleen maar om het prijsverschil aan te geven)
h codering 163.40
v codering 189.24
w codering 191.50
tel daar nog zo’n 15-20 euro bij voor montage en balanceren….
draagvermogen is voor al deze prijzen hetzelfde, verschil zit alleen maar in de toegestane snelheid (en zelfs dat vind ik een wassen neus, ik vermoed dat al deze banden exact hetzelfde zijn(?))
Michelin 215/55 R16 93 Y
Pilot Primacy
Reifendetails Unser Preis: 161,00 € ×
Michelin 215/55 R16 93 W
Pilot Primacy
Reifendetails Unser Preis: 161,00 € ×
Michelin 215/55 R16 93 W
Pilot Primacy G1
Reifendetails Unser Preis: 161,00 € ×
Michelin 215/55 R16 93 W
Primacy HP
Reifendetails Unser Preis: 161,00 € ×
Michelin 215/55 R16 97 W
Pilot HX-MXM EL
Reifendetails Unser Preis: 166,00 €
@ robbie we hebben het hier over een C5, jammer dat het topic verplaatst is maar deze discussie hebben we daar dus al eens gehad.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165884&postdays=0&postorder=asc&start=105
Het is echt niet slim om H banden onder je HDi te gooien, V ipv W scheelt maar 3EUR, de mijne staat zelfs op Y (net zo duur als W).
robbie25cx schreef:je kan natuurlijk ook een lagere snelheidscodering dan “w” nemen (tot 300 km/u ofzo) “h” (tot 210km/u) is in de meeste gevallen voldoende. Fabrieksaf zit er meestal een hogere codering onder en is echt niet nodig…......... Kwak-flut zal telefonisch ook altijd prijzen opgeven van een lagere snelheidscodering, nix mis mee en de gemiddelde consument snapt daar toch niks van
ff OUDE prijslijst er op na geslagen:“marktprijzen” ex btw (alleen maar om het prijsverschil aan te geven)
h codering 163.40
v codering 189.24
w codering 191.50tel daar nog zo’n 15-20 euro bij voor montage en balanceren….
draagvermogen is voor al deze prijzen hetzelfde, verschil zit alleen maar in de toegestane snelheid (en zelfs dat vind ik een wassen neus, ik vermoed dat al deze banden exact hetzelfde zijn(?))
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:@ robbie we hebben het hier over een C5, jammer dat het topic verplaatst is maar deze discussie hebben we daar dus al eens gehad.
))
oh, die had ik nog niet gelezen, kijk eigenlijk nooit bij het c5 forum. (ga k toch maar eens doen)Natuurlijk is het mogenlijk dat er een andere constructie per snelheidscodering in de band zit, maar als je als garage banden wilt monteren voor een leaseauto je eigenlijkaltijd de laagst mogelijke snelheidscategorie moet monteren, omdat ze die hogere prijs niet accepteren. Ik weet dus niet of er voor een c5 een absolute constructie eis is voor hoge snelheidsbanden, waar een leasemaatschappij accoord mee gaat…..
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Je moet zo ie zo niet naar KwikSh*t gaan.
Koop altijd mijn banden daar. Nooit problemen mee gehad hoor!
Netzo als Willem maak ik ook altijd een belrondje wanneer ik weer aan nieuwe banden toe ben. Kom toch altijd bij Kwik-fit ( mits actie natuurlijk) uit.
Uitlijnen, balanceren van LMV zonder centreergat e.d. zou ik daar niet laten doen, maar het gewone standaardwerk wel. Dus al die negatieve geluiden over Kwik-fit deel ik in ieder geval niet!
Jeroen
Over Kwit-Sh*t:
misschien zijn hun banden wel goed maar hun manier van werken is der mate slecht.
1 van de vele verhalen die ik heb gehoord (werk ook in een auto garage op zaterdag dus vandaar)
Mijn buurman heeft zijn bedrijf NAAST de kwikfit zitten en moest nieuwe schokdempers voor zijn audi A4 Avant 2002 achter. Daar laten monteren. Na een week gereden te hebben bleek hij toch niet helemaal lekker te veren of iets dergelijks…
Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet maar de schokdempers zaten aan allebei de kanten verkeerd te som
Naja goed.. dit was 1 van de verhalen.. Ik blijf er zelf ver vandaan in ieder geval
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.