Hallo, we hebben even een beetje winter gehad. Zijn er mensen die bijgehouden hebben wat het effect op de reikwijdte van de C5 Aircoss had?
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Hi Willem,
Ik heb vorig jaar getwijfeld tussen een C5X en een DS4. Het is uiteindelijk een DS4 geworden, maar wel met dezelfde Plugin Hybdrid aandrijflijn als de C5X.
Mijn ervaring is dat ik in de zomer een volledig electrisch rijbereik heb van iets meer dan 60km (met een fluwelen voet…) en dat dit in de winter niet meer dan 35km is. Wat in mijn beleving op lange stukken een veel efficientere manier is, is om standaard in hybride stand te rijden en in het navigatiesysteem de bestemming op te geven.
Enige waar ik nog steeds mee zit, is het continu aan en uit springen van de benzinemotor. Voor iemand die gewend is om zijn motor rustig warm te rijden alvorens te belasten, voelt dat nog steeds vreemd. Maar ik neem aan dat Stellantis hier wel rekening mee houdt in het kader van de levensduur van de motor.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)