Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
JW schreef:Nog even goed gekeken naar die paarse CX bij mij om de hoek.
Achterop staat 22 TRS, daaronder links ABS en rechts automatic.
Dat laatste klopt, binnen zie ik daarvan de bevestiging.
Of er ook ABS op zit kan ik uiteraard niet zien.Opvallend voorts dat de beide C-stijlen voorzien zijn van een GTi logo…..
Groet,
JW
Ik kan met zekerheid zeggen dat er inderdaad ABS als optie is geleverd op de 22TRS vanaf modeljaar ‘88.
Maar een automaat dat nooit.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Heeft de eigenaar ‘m dan zelf omgebouwd naar een automaat?
Want zeker is dat er een selectiehendel van een automaat aanwezig is, dat kan niet missen.
En het is volgens de RDW een 22TRS:
- Handelsbenaming CX 22 TRS
Over die CX staat dit te lezen bij de RDW, hij is dus twee jaar ouder dan wat jij schrijft over de ABS:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland 07-01-1986
- Datum eerste toelating 07-01-1986
- Datum inschrijving voertuig in Nederland 09-12-1985
Hij is in 1999 bij de huidige eigenaar terecht gekomen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bijzonder…
Als het een 2.2 douvrin is met automaat dan zal er toch een zeer stevig stukje huisvlijt nodig geweest zijn, aangezien de ZF automaat die gebruikt werd in de CX in de verste verte niet past op het Douvrin blok.
Het lijk mij meer plausibel dat er gewoon een 2500IE met ZF is in gehangen iets wat nog gebeurt is (kijk maar klokje rond van vorige maand)
Verder is ABS inbouwen ook niet onmogelijk, het is veel werk maar echt moeilijk is het nu ook weer niet.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ja, of er is gewoon een andere klep op gekomen die niet was doorgerot?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Graag on-topic nu.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zwrtw schreef:Ja, heb ik!
De twee losse plunjers:
Dezelfde plunjers maar dan de opengewerkte kant:
Franq heeft een CX uit 1985. Daar zit een iets andere remservo in. Vanaf ca. 1983 zat er een z.g.n. “compensator” bij in. Maar het principe verschilt niet zoveel met deze opengewerkte remservo van vòòr 1983.
En René heeft helemaal gelijk: de plunjer voor de achterremmen wordt ingeduwd door de druk die heerst in het voorremcircuit.
Het zou kunnen dat de plunjer van de achterremmen niet goed terug komt nadat je hebt geremd (zoals eerder gesuggereerd: veertje stuk? Plunjer klemt door vervuiling?). Daardoor wordt de retour niet verbonden met de achterremmen. Het gevolg is dat de achterrem toch nog wat “restdruk” houden met als gevolg de slijtage van de remblokken.Ik heb een artikel over de remservo geschreven in het CX clubblad (over vrijwel alle hydraulische componenten trouwens).
@Franq: als je per PB jouw mailadres doorgeeft, kan ik je dat artikel wel toesturen. (Niet met de mooie opmaak van het clubblad, maar mét afbeeldingen)
Dank je wel! Ik heb je een PB gestuurd
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
waterman schreef:Graag on-topic nu.
Dank! En mijn auto heeft echt geen ABS noch ESP
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of misschien de retour van de achterremmen vol met prut.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zie de doorsnede van ZWRTW, dat is dezelfde als de voorremmen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik bedoel het kanaaltje van de cilinder naar de afvoer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Test gedaan: auto in de hoogste stand: remmen lopen niet aan. Na indrukken rempedaal blijven de achterremmen ook niet merkbaar hangen. Ik heb in ieder geval een setje nieuwe afdichtingen voor de remzuigers gekocht die ik ga monteren. Eén van de ringen heeft een groef. Hoort die het dichtst bij de ‘uitgang’ te zitten? Ik meen dat ik gezien heb dat dat de vierkante was toen ik de klauw demonteerde. Kan dat een oorzaak zijn?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb een aantal jaren terug problemen gehad om mijn Pluriel door de APK te trekken.
De voorremmen bleven in warme toestand slepen.
Revisie van de klauwen loste het op, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2073974/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986