3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Technische Achterremproblemen La Sarthe
Gepost: 10 januari 2024 10:04 PM
  [ # 31 ]
JW schreef:

Nog even goed gekeken naar die paarse CX bij mij om de hoek.

Achterop staat 22 TRS, daaronder links ABS en rechts automatic.
Dat laatste klopt, binnen zie ik daarvan de bevestiging.
Of er ook ABS op zit kan ik uiteraard niet zien.

Opvallend voorts dat de beide C-stijlen voorzien zijn van een GTi logo…..

Groet,
JW

Ik kan met zekerheid zeggen dat er inderdaad ABS als optie is geleverd op de 22TRS vanaf modeljaar ‘88.
Maar een automaat dat nooit.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2315
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 januari 2024 10:22 PM
  [ # 32 ]

Heeft de eigenaar ‘m dan zelf omgebouwd naar een automaat?
Want zeker is dat er een selectiehendel van een automaat aanwezig is, dat kan niet missen.
En het is volgens de RDW een 22TRS:
- Handelsbenaming CX 22 TRS

Over die CX staat dit te lezen bij de RDW, hij is dus twee jaar ouder dan wat jij schrijft over de ABS:
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland 07-01-1986
- Datum eerste toelating 07-01-1986
- Datum inschrijving voertuig in Nederland 09-12-1985

Hij is in 1999 bij de huidige eigenaar terecht gekomen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2024 12:56 PM
  [ # 33 ]

Bijzonder…
Als het een 2.2 douvrin is met automaat dan zal er toch een zeer stevig stukje huisvlijt nodig geweest zijn, aangezien de ZF automaat die gebruikt werd in de CX in de verste verte niet past op het Douvrin blok.
Het lijk mij meer plausibel dat er gewoon een 2500IE met ZF is in gehangen iets wat nog gebeurt is (kijk maar klokje rond van vorige maand)
Verder is ABS inbouwen ook niet onmogelijk, het is veel werk maar echt moeilijk is het nu ook weer niet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2315
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 11 januari 2024 01:35 PM
  [ # 34 ]

Ik zal er bij gelegenheid eens naar vragen bij de huidige bezitter van deze “CX 22 TRS”.
Ben benieuwd…..

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
CX_(450_x_600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 januari 2024 03:43 PM
  [ # 35 ]

Ja, of er is gewoon een andere klep op gekomen die niet was doorgerot?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2024 03:44 PM
  [ # 36 ]

Graag on-topic nu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 13 januari 2024 12:10 AM
  [ # 37 ]
zwrtw schreef:

Ja, heb ik!

De twee losse plunjers:

Dezelfde plunjers maar dan de opengewerkte kant:

Franq heeft een CX uit 1985. Daar zit een iets andere remservo in. Vanaf ca. 1983 zat er een z.g.n. “compensator” bij in. Maar het principe verschilt niet zoveel met deze opengewerkte remservo van vòòr 1983.

En René heeft helemaal gelijk: de plunjer voor de achterremmen wordt ingeduwd door de druk die heerst in het voorremcircuit.
Het zou kunnen dat de plunjer van de achterremmen niet goed terug komt nadat je hebt geremd (zoals eerder gesuggereerd: veertje stuk? Plunjer klemt door vervuiling?). Daardoor wordt de retour niet verbonden met de achterremmen. Het gevolg is dat de achterrem toch nog wat “restdruk” houden met als gevolg de slijtage van de remblokken.

Ik heb een artikel over de remservo geschreven in het CX clubblad (over vrijwel alle hydraulische componenten trouwens).
@Franq: als je per PB jouw mailadres doorgeeft, kan ik je dat artikel wel toesturen. (Niet met de mooie opmaak van het clubblad, maar mét afbeeldingen)

Dank je wel! Ik heb je een PB gestuurd

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 13 januari 2024 12:12 AM
  [ # 38 ]
waterman schreef:

Graag on-topic nu.

Dank! En mijn auto heeft echt geen ABS noch ESP

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2024 11:18 AM
  [ # 39 ]

Of misschien de retour van de achterremmen vol met prut.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 januari 2024 11:32 AM
  [ # 40 ]

Zie de doorsnede van ZWRTW, dat is dezelfde als de voorremmen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2024 12:10 PM
  [ # 41 ]

Ik bedoel het kanaaltje van de cilinder naar de afvoer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 24 januari 2024 03:05 PM
  [ # 42 ]

Test gedaan: auto in de hoogste stand: remmen lopen niet aan. Na indrukken rempedaal blijven de achterremmen ook niet merkbaar hangen. Ik heb in ieder geval een setje nieuwe afdichtingen voor de remzuigers gekocht die ik ga monteren. Eén van de ringen heeft een groef. Hoort die het dichtst bij de ‘uitgang’ te zitten? Ik meen dat ik gezien heb dat dat de vierkante was toen ik de klauw demonteerde. Kan dat een oorzaak zijn?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 januari 2024 03:27 PM
  [ # 43 ]

Ik heb een aantal jaren terug problemen gehad om mijn Pluriel door de APK te trekken.
De voorremmen bleven in warme toestand slepen.

Revisie van de klauwen loste het op, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2073974/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook