Mijn gedachte was ‘yeah, een oplossing voor de octopus’. En op deze manier kan het blokje ook op een iets beter bereikbare plaats geplaatst worden (10 cm meer naar achter ofzo, dat het niet vlak onder dat subframe zit)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Pfoeh, wat een prachtwerk die verdeelblokjes!
Ik ben ook elke keer weer onder de indruk van je operatiekamer-schone BX
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik had niet het goede materiaal in huis dus vandaar dat ik ze van aluminium gemaakt heb, de bedoeling was van messing dan kan ik de buisjes er gemakkelijker in solderen ipv overal schroefdraad op en in te tappen.
als ik zoiets vind ( ik kom weleens op de schroothoop om materiaal te zoeken voor de modelbouw) dan kan ik er wel wat meer maken. als slang gebruik ik nu brandstofslang van verschillende diameters.
Eerst er onder plaatsen en zien hoe het het beste uitkomt.
Als verf voor de remklauwen heb ik gewoon een busje rode verf gebruikt dat blijft goed zitten en erg heet wordt het daar niet. er is bij de brezan wel speciale verf voor te krijgen trouwens.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Kick! Want hij moet al bijna weer de garage in? Echt mooi om te lezen hoe netjes je die bx hebt opgeknapt. En die koppelstukjes voor de octopussen ook geweldig bedacht. Mooie bx hoor!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Kan het zijn dat ik deze BX een tijdje geleden rijdend ben tegengekomen in Barger Compascuum (dr) ??
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Ja dat klopt, dat was in mijn vacantie. rondje drente gemaakt. deze zaterdag waarschijnlijk de toerrit rijden van de bx club te nijmegen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
poosje er tussenuit geweest maar hier weer een nieuw bericht. ik ben bezig geweest met het vervangen van de distributieriem, echter is de motor vastgelopen, er lag iets op de zuiger dacht ik, motor gaat nu weer goed rond waarschijnlijk roetvlokken geweest. dus de kop eraf,nu de grootste ellende: kopbout afgebroken. geprobeerd met een linkse tap, ook afgebroken, is nu einde verhaal voor dit motorblok.
ik heb er geen zin, gezien mijn leeftijd 72 jr, meer in het blok te vervangen, misschien dat een van jullie deze auto voor elk aannemelijk bod wil overnemen, verder is het een perfecte auto, dus een motorwissel is echt wel de moeite waard.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Oh nee! Is het niet een idee om het ergens te laten doen Ben? Jij bent zo’n beetje vergroeid met deze auto en het is een waarlijk fantastisch mooie auto!
Zijn er geen forumleden die willen helpen in dit geval?
zo staat de bx er nu bij
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
de afgebroken bout.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
het bout gat met de afgebroken bout er in.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
de kop eraf.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
de cilinderkop, niks mis mee,alleen klepseals vervangen wat ik gedaan zou hebben als het niet zo fout was gegaan.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
ik herinner mij dat ik wel eens in het verleden wel eens een moer op een afgebroken bout of tapeind heb zien lassen, ik denk dat ik dat nu eens ga toepassen op dit schroefdraadeind,er is weinig ruimte maar ik denk dat ik er wel een M6 moertje op kan lassen sleutelmaat 10mm. dan wordt de bout even warm en komt mischien iets losser te zitten. op het moment vind ik het te koud in de garage maar de bx staat toch geschorst en niet in de weg dus tijd genoeg, nu goed ingespoten met kruipolie dan kan dit goed intrekken.
Word vervolgd.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou een moer nemen die zo groot mogelijk is. Dus als de bout M10 is een M8 moer erop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.