Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
citrods schreef:Inderdaad Eric, maar zit niet meer in Sint Amands maar in Sint Gillis bij Dendermonde.
Ah dat wist ik niet, al lang? Ik ben er ooit nog een paar keer geweest, maar ondertussen al meer dan 6 jaar geleden dat ik er het laatst kwam.
Pib
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ja jongens ik heb mij misschien bedacht en koop mij mss wel een andere DS dan die ik eerst voor had!! namelijk morgen ga ik naar nederland kijken, naar een DS 21 I.E. pallas!!staat geadverteerd op marktplaats,en heb al kontakt gehad met de eigenaar!! hij ziet er vele malen mooier uit en is gegarandeerd roestvrij!!
ziehier een link naar marktplaats ik post later een foto die vandaag getrokken is,maar photbucket werkt momenteel niet!!
u gaat naar auto’s dan citroen en dan bovenaan bij alle advertenties,typt u DS in!! het is de 2de adv.
de prijs is 2 mile lager dan de vorige
greeeeeeeetz blooper1963;
blooper1963 schreef:ja jongens ik heb mij misschien bedacht en koop mij mss wel een andere DS dan die ik eerst voor had!! namelijk morgen ga ik naar nederland kijken, naar een DS 21 I.E. pallas!!staat geadverteerd op marktplaats,en heb al kontakt gehad met de eigenaar!! hij ziet er vele malen mooier uit en is gegarandeerd roestvrij!!
ziehier een link naar marktplaats ik post later een foto die vandaag getrokken is,maar photbucket werkt momenteel niet!!
u gaat naar auto’s dan citroen en dan bovenaan bij alle advertenties,typt u DS in!! het is de 2de adv.
de prijs is 2 mile lager dan de vorigegreeeeeeeetz blooper1963;
quote: onderaan de deuren niet helemaal strak…..... en daar begint de ellende
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
er wordt hier gepraat over de 21 en 23 motor
wat is nu het verschil in het vermogen?
en is de injectie motor niet nog krachtiger?
aan hoeveel PK kan je bij een DS denken.
en wat doet een DS in een sprintje naar de 100 km/h
niet dat je daarvoor een DS gaat kopen
verder succes met je beslissing
ziet er verder goed uit
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citroen23 schreef:blooper1963 schreef:ja jongens ik heb mij misschien bedacht en koop mij mss wel een andere DS dan die ik eerst voor had!! namelijk morgen ga ik naar nederland kijken, naar een DS 21 I.E. pallas!!staat geadverteerd op marktplaats,en heb al kontakt gehad met de eigenaar!! hij ziet er vele malen mooier uit en is gegarandeerd roestvrij!!
ziehier een link naar marktplaats ik post later een foto die vandaag getrokken is,maar photbucket werkt momenteel niet!!
u gaat naar auto’s dan citroen en dan bovenaan bij alle advertenties,typt u DS in!! het is de 2de adv.
de prijs is 2 mile lager dan de vorigegreeeeeeeetz blooper1963;
quote: onderaan de deuren niet helemaal strak…..... en daar begint de ellende
so wath!!! het valt niet eens op en naderhand mocht ik hem kopen kan ik er wel eens andere deuren in plaatsen van een sloop! dan kost hij mij nogsteeds geen 11.600 € voor deze betaal ik na afpingelen 9500€ voor de rest is hij helemaal in orde!! hij is APK gekeurd tot april 2007 is helemaal gedinitrold!! ik zeg U ik heb er hier foto’s van die vandaag genomen zijn zoals het dak ,deurstijlen en bodem en kofferbak:zien er heel wat frisser uit dan bij de vorige!!! en werk heb je er toch altijd aan hoor!! ene die op en top in orde is vind je niet onder de 20.000 €!! kijk maar eens op e-bay. fr!! daar staan er van 33.000 € op!! wel tiptop!! maar voor iets minder zet ik deze wel in orde!!!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
ey ami belgique….heb je nog beetje in je hoofd hoe mijn DS eruit ziet op de cruciale plaatsen, mijn DS is namelijk getaxeerd voor 12.500 en is ook nie puntgaaf….maybe kun je dat beetje als vergelijkingsmateriaal houden, maar waarom eig. de switch van de 2300 uit belgie naar deze uit friesland!!!! (eindje rijden)
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
charlesdegaulle21 schreef:ey ami belgique….heb je nog beetje in je hoofd hoe mijn DS eruit ziet op de cruciale plaatsen, mijn DS is namelijk getaxeerd voor 12.500 en is ook nie puntgaaf….maybe kun je dat beetje als vergelijkingsmateriaal houden, maar waarom eig. de switch van de 2300 uit belgie naar deze uit friesland!!!! (eindje rijden)
deze ziet er vooral beter onderhouden uit!! ik had hier foto’s gekregen en ik weet niet meer waar ik ze heb opgeslaan!! en hij kost 2 mile minder dan die in belgie!!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
ja maarja die 2 mille heeft natuurlijk te maken met het feit dat dit geen 2.3IE is , en tevens geen elektrische ramen heeft dat zeer speciaal is….....
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
charlesdegaulle21 schreef:ja maarja die 2 mille heeft natuurlijk te maken met het feit dat dit geen 2.3IE is , en tevens geen elektrische ramen heeft dat zeer speciaal is….....
zei u in ‘t begin van dit draadje trouwens ook niet dat de 2.1 vele betrouwbaarder was???
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
jazekers…u moet zich niet doodstaren op die twee mille….dat zegt nog niet zoveel over de staat van de wagens maar meer over het verschil van uitvoering dat wil ik u duidelijk maken
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
charlesdegaulle21 schreef:jazekers…u moet zich niet doodstaren op die twee mille….dat zegt nog niet zoveel over de staat van de wagens maar meer over het verschil van uitvoering dat wil ik u duidelijk maken
trouwens er is nog niets beslist hoor!!ik ga gewoon ff kijken!! ik moet volgende week trouwens nog naar ene gaan kijken,bij ons in waals-brabant in genval die kost dan weer 11.500 maar zou er ook zeer voortreffelijk uitzien en hij is geloof ik van 1962!! een ID 19 <<export>> geloof ik ik ga de link ff opsporen!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
blooper1963 schreef:ziehier de link,maar ge moet wel frans verstaan!!dat mag voor charles degaule geen probleem opleveren.
Heeft ook op ebay te koop gestaan en op nog wel meer sites. Belachelijke vraagprijs voor een ID van 62 met de nodige aanpassingen en ook wel iets heel erg anders als wat je tot nu toe hebt laten zien.
De Engelse tekst van ebay:
Perfect state. No works need to be done. Everything has been revised and/or replaced. This car has the more easy GREEN hydraulic liquid and has the piston unit replaced with a brand new one so it is like a new motor. It also has the additional new electronic starter and a new gear system. The inside of the car is the original 1962 design dashboard. The seats have got a new blue tissue cover over the old original tissue because it was a bit used in some places. This model is called “Export” version because it has the more elegant front indicators and additional head lights and an electric heating ventilator. There are many DS and ID on the market, but most of them need instant work to be done. This one has been driving in daily use for one year and really every single little thing that occured has been redone immediatly, so now : Just step in and have the incomparable pleasure of driving a goddess.
Vraagprijs was € 13.000 ! Eén keer geboden met € 6666, wat ik al erg veel vind.
Wat voor iedereen een goede raad is die een ID of DS wil kopen: orienteer je via het boek “De originele Citroën DS” van Jan de Lange (helaas uitverkocht, maar wellicht te leen of via bibliotheek) of de CD “De godin van de weg”, ook van Jan de Lange. Met al het fotomateriaal wat daarin staat ga je vanzelf beoordelen wat jij mooi vindt. Alleen duurt dat bij sommigen wat langer dan een paar dagen, soms wel jaren,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
blooper1963 schreef:ja jongens ik heb mij misschien bedacht en koop mij mss wel een andere DS dan die ik eerst voor had!! namelijk morgen ga ik naar nederland kijken, naar een DS 21 I.E. pallas!!staat geadverteerd op marktplaats,en heb al kontakt gehad met de eigenaar!! hij ziet er vele malen mooier uit en is gegarandeerd roestvrij!!
ziehier een link naar marktplaats ik post later een foto die vandaag getrokken is,maar photbucket werkt momenteel niet!!
u gaat naar auto’s dan citroen en dan bovenaan bij alle advertenties,typt u DS in!! het is de 2de adv.
de prijs is 2 mile lager dan de vorigegreeeeeeeetz blooper1963;
voila deze ga ik morgen bekijken in friesland ergens,ziet er goed onderhouden uit en werk heb je er toch altijd aan dus… wil je een exemplaar <<where you have nothing to do>> dan betaal je gemakkellijk tussen de 20.000€ à 35.000€!!!
ziehier de links:
ziezo deze vind ik persoonlijk mooier en is goed onderhouden tegen roest!! er is wat werk aan de zetels mss later een lederen inrichting plaatsen?? we zien wel!!
Let goed op met een buitenlandse wagen!
Als je een op buitenlands kenteken koopt, en je wil hem inschrijven als dagelijks gebruik, moet je een gelijkvormigheidskeuring laten doen! Makkelijkste manier is om dit via de keuring te doen, maar dit duurt een aantal maanden voor het in orde is. En het is natuurlijk niet gratis.
Je kan hem ook inschrijven als oldtimer maar dan heb je heel wat beperkingen. Bovendien is het enige verschil, tussen oldtimer of dagelijks gebruik, dat je ieder jaar naar de keuring moet. Financieel blijft alles idem.