@bibberkip,
vervolg verstuiver.
Ik heb nog een poosje nagedacht over wat je schreef en nu begrijp ik het wel denk ik. Mijn excuses!
het schoonmaken wat ik doe zal prima gaan, maar bij het vastzetten op moment gaat het dus mis. Een paar nm meer geeft meer druk op de veer/naald met natuurlijk een compleet andere verneveling. Ik zal met mn vingers van de huidge verstuivers afblijven
Blij dat iemand de moeite neemt om me te waarschuwen, nogmaals dank.
Weet je, vroeger bij een ‘‘oude’’ diesel kon je gewoon de verstuiver uit elkaar halen, lekker opzuiveren de naald met een scotch matje poetsen, de nozzle met een klein boortje of zo’n naaldje waarmee je de gasbrander / verfspuit schoon maakt, lekker schoon raggen, daar kon je dus eigenlijk niks (nouja) mee verkeerd doen, dan reutelde de motor even, en liep ie weer 2 ton als een nieuwe, maar de moderne verstuiver die zoveel inspuit momenten kent per arbeidsgang is een stukje vernuft, waar zelfs de specialisten soms niet alles van weten, vandaar mijn spontane reactie.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud