Respect dat je de hele handel weer zo snel (twee keer) uit elkaar en in elkaar hebt gekregen. Veel plezier met deze prachtige DS.
Tja, die natrium gekoelde uitlaatkleppen, als die oud worden zijn het tikkende tijdbommen. Alfa en SM bezitters hebben dat aan den lijve ondervonden. Lang stilstaan is gevaarlijker dan regelmatig gebruik.
Dat je lagerschalen van de cilinder die kapot gehamerd is ook naar de gallemiezen zijn, dat is bij mensen die dit soort problemen al eens gezien hebben bekend. ( kijk eens naar de kromme klepkop, die is echt “gesmeed” en dat gaat met hele grote krachten gepaard. Pak maar eens een oude klep en probeer de kop eens krom te slaan: Dat lukt je pas als als je zoals een echte smid dat ding roodgloeiend stookt en dan als een gespierde smid met een moker op een aambeeld slaat. Met een gewone hamer krijg je daar nog geen kus op gemaakt.
Chapeau voor de volharding: Een prachtig project. En die BW: Dat past prima bij “statig” rijden met een DS. In lang vervlogen tijden wilde men een “23ie” omdat die 180 kan, maar dat is tegenwoordig geen referentie meer.
To err is human, not to err is divine.
Ik volg met belangstelling dit project. Knap hoor Egbert hoe snel je na de tegenslagen de motor weer tip-top voor elkaar hebt gekregen. Menigeen (mijzelf incluis) zou de moed allang in de schoenen zijn gezonken.
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: