11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Traction Avant (en ouder) te koop
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2024 07:01 PM
  [ # 151 ]

En een 7C had ook nog een horizontale carburateur.
Er staat een 11 motor in.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2284
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 maart 2024 07:12 PM
  [ # 152 ]

In de beschrijving, te vinden op een van de laatste plaatjes, staat dat het een 1600 CC motor is.
Dat is toch de motor van de 7?.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2024 07:23 PM
  [ # 153 ]

Ja, maar op de cilinderkop staat 11.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 maart 2024 07:24 PM
  [ # 154 ]

De 7 was er met een 1300 en een 1600 motor. De 1600 vanaf ca. 1936.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 maart 2024 10:54 AM
  [ # 155 ]

Er zit een 11 kop op. Past die op het blok van een 7? Waarschijnlijk wel, maar de vorm van de verbrandingskamer wordt dan minder gunstig.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2024 07:36 PM
  [ # 156 ]

De HY bestaat ook als 1600, dan is de slag 72 x 100 ipv 78 x 100.  Ik vermoed dat zo’n HY ook gewoon gebruik maakt van dezelfde kop op beide motoren (of moet ik zeggen ‘maten cilinderbussen?’) De vorm van de verbrandingskamer bij deze motoren is niet zo complex, ik betwijfel of het veel invloed heeft.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2024 08:54 PM
  [ # 157 ]

De boring is anders bij de Hy, de slag is altijd 100 Wink
Boring 72 is de 1600, boring 78 is de 1911.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2284
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 maart 2024 09:12 PM
  [ # 158 ]

Grappig overigens dat hij dan 1600 cc heet.

Als je dat uitrekent met die boringen en de 1911 cc van de 11, kom je afgerond op 1628 cc. Meestal blijft men er juist (net) iets onder.
Het zullen wellicht eerder de fiscale PK´s zijn die tot die inhoud geleid hebben.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2284
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 maart 2024 09:18 PM
  [ # 159 ]

Dubbel posting…....

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 04 maart 2024 10:36 PM
  [ # 160 ]

Deze traction is vorig jaar ook al aangeboden. Niets origineels maar vietnamese huisvlijt. Vermoedelijk een 11 Normale van na 1952, in dit geval zelfs uigerust met een voortrein van een 15-6. De type-aanduiding zijn de franse fiscale codes 7-11-15cv.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 maart 2024 11:28 AM
  [ # 161 ]

Als je de voortrein van een 15 op de coque van een 11 wil zetten komt er wel een hele hoop knutselwerk aan te pas. Voortreinen van 15 zijn ook nog eens veel moeilijker te vinden en met name voorwiellagers zijn er niet meer in die maat.
Waarom zou je dat willen?

Edit: Dee stand van de voorste schokdempers duiden wel weer op een 15
Op het typeplaatje staat 11B.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 05 maart 2024 01:58 PM
  [ # 162 ]
waterman schreef:

De boring is anders bij de Hy, de slag is altijd 100 Wink
Boring 72 is de 1600, boring 78 is de 1911.

Ja, dat bedoel ik toch Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2024 05:10 PM
  [ # 163 ]
graddus schreef:
waterman schreef:

De boring is anders bij de Hy, de slag is altijd 100 Wink
Boring 72 is de 1600, boring 78 is de 1911.

Ja, dat bedoel ik toch Smile

Ja, maar je noemt alleen de slag van 100 en niet de verschillen in boring.

graddus schreef:

De HY bestaat ook als 1600, dan is de slag 72 x 100 ipv 78 x 100.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 maart 2024 07:20 PM
  [ # 164 ]

Is dat niet een beetje muggenzifterij? Hij noemt zowel 72 als 78.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 05 maart 2024 10:07 PM
  [ # 165 ]

Hij wijst me graag terecht en hij heeft gelijk, wat een slordigheid mijnerzijds. Ik denk dat ik mijn trax maar verkoop, komt nooit meer goed met zoveel onkunde. Geen wonder dat het ding weer stuk is.

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook