Inmiddels alweer flink wat uurtjes door de diverse C6 topics heen gelezen en natuurlijk kom je dan ook het, uitstekend gedocumenteerde, groene monster probleem tegen.
Uiteraard heb ik hierop een blik onder de motorkap geworpen en een tweetal foto’s geschoten..
Geen olie te bekennen. Ogenschijnlijk is er in ieder geval één al ooit eens vervangen, zichtbaar aan het stukje kunststof dat van de afdekplaat erboven al is afgeknipt. Anders gaat ie er niet uit..
Zijn er inmiddels trouwens goede, goedkopere, imitatie exemplaren van de 1920 HE’s te koop?
Monsieur Ganache schreef:Inmiddels alweer flink wat uurtjes door de diverse C6 topics heen gelezen en natuurlijk kom je dan ook het, uitstekend gedocumenteerde, groene monster probleem tegen.
Uiteraard heb ik hierop een blik onder de motorkap geworpen en een tweetal foto’s geschoten..
Geen olie te bekennen. Ogenschijnlijk is er in ieder geval één al ooit eens vervangen, zichtbaar aan het stukje kunststof dat van de afdekplaat erboven al is afgeknipt. Anders gaat ie er niet uit..
Zijn er inmiddels trouwens goede, goedkopere, imitatie exemplaren van de 1920 HE’s te koop?
Op de groene monsters staan cijfers. Die geven een productienummer weer, maar je kunt er ook het jaartal van produktie uit afleiden.
Oftewel, welke nummers staan er op?
Toen ik mijn C5 V6 nog had, die is 3 jaar geleden in andere handen overgegaan, heb ik gekeken naar alternatieven voor deze nokkenas verstellers. Die bleken er niet te zijn.
Ik heb ze de laatste keer dat ik ze vervangen heb, ergens via Amazon kunnen vinden. Dat waren originelen, tegen een wat betere prijs dan ze toen via de dealer kostten.
Welk prijskaartje er nu aan hangt weet ik niet.
De olie lekkage kan op twee plekken zitten.
—De minst schadelijke is langs de O-ring aan de onderkant. Dat gaat langzaam, geen groot risico.
—Wèl een groot risico is een lekkage veroorzaakt door een gescheurde/doorgrsleten alu-bus in het inwendige van het ventiel.
Dan kan de lekkage heel groot zijn, in zeer korte tijd ben je zomaar een paar liter olie kwijt. Dat heb ik in 2010 aan den lijve ondervonden, gelukkig net niet met fatale afloop.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor