Goed idee, eens wat citroenzuur toevoegen aan de ultrasoonreiniger.
Hoop alleen dat het metaal daardoor niet aangetast zal worden.
Zuur en aluminium is geen goede combinatie: Dat zorgt alleen maar voor meer oxidatie.
Aluminium vormt een oxidehuid die voor roestbescherming zorgt, en als je die dik wilt hebben dan noem de dat anodiseren.
Maar als je nu een zuur toevoegt dan stopt het anodiseringsproces niet en in een ultrasoon wast die anode/huid voortdurend weg.
Een heel licht base oplossing kan wel, maar ook dat moet je niet te sterk doen en zeker niet bij hoge temperaturen.
Als je een product geschikt voor carburatoren gebruikt zit je goed.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het huisje is volgens mij van Zamac. Is een legering toch? Ik heb die van mij met veel heet koud heet en kruipolie op gang gekregen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bedoel je dan heet en koud met een gasbrander opwarmen en afkoelen of gewoon in heet water en in de vriezer.
Laten schrikken?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kokend water en koud water moet het doen. de schuif moet dan van helemaal open naar helemaal gesloten gaan
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo ding is redelijk makkelijk uit elkaar te halen, paar jaar geleden heb ik dat ook gedaan. Met de bankschroef en 2 doppen opgeperst Toen heb ik ook een nieuw was element erin gezet. Gekocht op ebay. Hier een filmpje, helaas kun je niet zien hoe hij hem opgemaakt heeft. http://www.youtube.com/watch?v=mI4DTO0aa2c
Hier kun je ook nieuw was element kopen: https://aavpart.com/
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb dat ook geprobeerd. het waselement zit erin gelijmd met een soort vloeibaar aluminium lijkt het. eruit lukte met veel geschraap maar hoe ik het element er weer in krijg heb ik geen idee van…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gisteren met soda +dreft in de ultrasoon, voor een uurtje ofzo
Daarna opnieuw maar met carbu reiniger.
Ook nog paar keer gasbrander op het waselement/afkoelen en opnieuw, dit terwijl er WD40 in de openingen gespoten was.
De openingen ingespoten met WD40 en deze nacht laten weken.
Deze ochtend geprobeerd met en grote dop en een stift om het eruit te persen in de bankschroef, maar ik moest zoveel kracht zetten (volle gewicht eraan gaan hangen) dat ik schrik had het te breken.
Dan maar even de gasbrander op het waselementje gezet en bleek toch volledig af te sluiten, kon het niet doorblazen.
Daarna terug WD40 in de openingen gespoten zodat het kan weken tot vanavond.
Deze avond eens testen vanaf welke temperatuur het echt dicht zit.
Al vrees ik dat dit bij een veel te hoge temperatuur zal zijn.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
moet bij 60 graden al dicht zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier nog een mooie rapportage.
https://citrothello.net/revision-de-la-commande-dair-additionnelle/
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, als hij bij kokend water dicht is zegt dat nog niets…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je warm water kraan op ongeveer 55 of 57 graden werkt, vanwege het vermijden van legionella, dan kun je hem gewoon in een bakje met stromen heet water doen voor 1 minuut of zi. Als hij dan dicht gaat dan werkt hij wel, maar als hij niet dicht gaat of het duurt 5 minuten, dan is het waselement niet goed meer. Dat waselement begint al bij 30 graden te werken.
To err is human, not to err is divine.
Heb de Thermapen gewoon in het water gehangen om te zien hoe warm het water was, veel nauwkeuriger zal het niet worden.
Maar zelfs bij 100° nada, noagatbollen, ...
Ga gewoon een nieuwe kopen en klaar.