Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Heeft er iemand een plaatje waarop staat hoe de veertjes ed in de hydractiefklep zitten.
Bij demonteren vloog er iets weg
Beste Jaap,
Kijk even bij : .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) onder electrovanne ( regulateur de raideur ). Daar staat het in kleur afgebeeld.
Mocht het niet het geval zijn , ik heb wel ter beschikking.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dank!
Gevonden en opgeslagen
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik wil graag die O-ringen van de hydractiefklep vernieuwen.
Heeft iemand een adres waar je als particulier die dingen kunt kopen?
Ik ken hier in Duitsland ook geen adres. Ik moet bij mijn auto ( Xantia ) het achterste hydractive ventiel uitbouwen en de O-ringen vernieuwen.
De maten van de groeven en de ringen heb ik wel en als materiaal NBR 90 graden gebruiken.
IK ga op zoek en zodra ik deze gevonden heb , meldt ik mij weer.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had ook een keer o ringen nodig. Even gegoogled en dan kom je wel een paar zaken tegen. Ik ben helaas vergeten welke ik gevonden had.
Googlen op o ringen
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
even met Duursma bellen (diverse vestigingen in nederland) die hebben (bijna) alles
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Deze calculator van Eriks is overigens heel handig om een passende O-ring te vinden bij de betreffende toepassing: https://oringcalculator.eriksgroup.com
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Die O-ringen van hydractief soleniede hebben nogal een rare maat
1.45 x 7.1
1.25 x 6.5
Dat is zo niet te krijgen. Maar een beetje in de buurt zoeken.
6.5 x 1.25 is een courante maat, ( meestal wordt e maat van o-ringen opgegeven als binnendiameter x ring dikte ) buitendiameter 9mm.
7.1 x 1.45 is niet courant, dan moet je naar 7 x 1.5 gaan, dat is courant. je binnendiameter is dan 0.1 mm kleiner, en de buitendiameter in beide gevallen exact 10 mm. Ik denk dat dat wel gaat werken.
NBR is een prima keuze.
FPM (ook Viton genaamd) heeft wel betere temperatuur eigenschappen en kan beter tegen LHM ( maar dat merkt je pas na 20 jaar) en je zit daar toch niet bij de uitlaat en z’n warmte uitstraling. e LHM zelf wordt wel heet maar niet zo heet dat jeFPM nodig hebt.
Het voordeel van NBR is dat het beter werkt bij een glijdende afsluiting dan FPM, de “loopeingeschappen” zijn beter.
To err is human, not to err is divine.
De vermelde maten zijn de groefmaten, niet de O-ringen maten.
Overigens heb je drie O-ringen nodig voor de groefmaten:
1,45 x 7,1 mm
1,50 x 21,0 mm
1,25 x 6,50 mm.
Volgens de doc van Xantia007 heb je dan o-ringen nodig van:
6.5 x 1.5
6.75x 1.78
17.17 x1.78
in mm
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Die maten van Klever 33 kloppen, die laatste van Peter zijn de dimension joints.
7.0 x 1.5 heb ik in NBR 70
21 x 1.5 in NBR 9-
Dit zijn de 2 statische afdichtingen
De 1.25 x 6.5 is lastig te vinden, en dit is de afdichting van het zuigertje.
Ik heb daar nu 6.07 x 1.27 in Viton voor besteld.
Twijfel wel n beetje. Kan ook de oude ringen > 30jr hergebruiken. Maar inwendige lekkage zie je niet zomaar
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Om die o-ringen te plaatsen moet die hydractief klep wel uit elkaar. Dat lukt nog niet. Iemand een tip
Ik moet het het hele spul nog uitbouwen. Dan zal ik wel voor hetzelfde probleem staan.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik wil die hydractiefkleppen even testen.
Heb ik daarvoor een accu nodig met veel amperes?
Spoel geeft weerstand van 450 ohm. Zou goed moeten zijn. Maar 12 volt dc erop gebeurt er niets