Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het is natuurlijk ook wel gewoon een erg mooie auto
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Thnx,ik ben er dan ook erg blij mee.
En nu karren maar ! Viel Freude am Fahren.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heel erg blij mee: setje van 5 in nieuwstaat verkerende Style 52 originele E39 velgen.
Dat ziet er zo uit, voor het beeld:
De 17” velgen wil ik van de winter laten opknappen en dan gaan die waarschijnlijk als winterset verder.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat ziet er fraai uit!
Dat zijn die daar nu vóór zitten?
Mijn smaak is meer die er achter onder zitten
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het gaat om die voor naast de auto staat, inderdaad. Het achterwiel is een E60/61 velg en hoort dus eigenlijk niet onder een E39. Ikzelf vind hoe dunner de spaak, hoe mooier de velg, in het geval van de E39.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De “nieuwe” wielen zitten er nog niet onder. Iets met tijd, het weer, werken en een jonge hond in huis.
Wat wel het geval is, is dat de Bimmer zich nog steeds goed voelt. Dat blijkt uit het gemiddeld verbruik (1 op 8,15 gecombineerd, 1 op 10,5 snelweg, op LPG) en de fueltrims staan nog steeds keurig op de 0,xx%. Helemaal goed dus. Wel is inmiddels het in tweeën starten af en toe weer terug. De 2e keer start ie dan zonder morren. Aangezien ik nu aanwijzingen heb dat het vacuümgebeuren daar een enorme rol in speelt ga ik binnenkort de ccv maar vervangen. Dat spul is van 2013 en ook minimaal 2 ton oud, dus dat valt sowieso onder normaal onderhoud (10 jaar of 180.000 kilometer geven zij die het weten kunnen ervoor). Dan heb ik de O-ringetjes voor het inlaat-plenum nog liggen en ook die van de peilstok zijn aanwezig om vervangen te worden.
Het is in ieder geval fijn om te merken dat de Stau des Reparaturs wel zo’n beetje klaar is. De auto rijdt zalig. Puntjes op de “I” zullen er altijd blijven. Bijhouden dus, dan kon het nog weleens heel lang goed blijven gaan met deze Fünfer…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kleine 3000 kilometer gereden de afgelopen 14 dagen. Zweden en Noorwegen, prachtige reis, veel fraais gezien en met de BMW vrijwel geen problemen. Vrijwel, omdat bij terugkomst in Duitsland de auto na tanken bij Aral niet meer op LPG wilde lopen. Dus op benzine naar huis (gelukkig “goedkope” Zweedse E5) en gisteren naar Verdampére in Helvoirt. Kees had aan de telefoon al gezegd dat het waarschijnlijk luchtbellen in de LPG leiding zijn zijn, veroorzaakt door de andere samenstelling van Scandinavisch LPG (meer propaan). Hij had gelijk, want met 10 minuten was het klaar. Ik had zelf in Duitsland, na het telefoontje met Kees, ontlucht op het mengblok (Lpi), maar dat was niet afdoende. Kees heeft ook bij de tank ontlucht en toen speelde het spul weer op LPG. Overigens ben ik nog steeds heel blij dat ik het hele benzinetraject ook aangepakt heb, waardoor de motor geen problemen met benzinebedrijf had.
Op de terugweg uit Helvoirt viel me op, bijna in Den Haag aangekomen, dat de auto achter stuiterend begon te veren. Of liever, niet meer veren. Ook was het sinds halverwege de vakantie zo dat het stuur scheef is gaan staan. Blijkbaar is nu de linker veerbalg stuk, maar ook staat het linker achterwiel 15mm dichter richting de dorpel dan het rechter. “Iets” is er dus niet goed, want alleen een defecte veerbalg kan dat niet veroorzaken.
Veerbalg dus maar besteld, maar ik ben vooral benieuwd of (en wat) er iets losgelopen is aan de achterwielophanging. De laatste die eraan gesleuteld heeft is de uitlijner nadat de hele achterwielophanging vervangen is, een paar maanden geleden.
Beetje jammer, want de auto gedraagt zich voorbeeldig al maanden lang. Hopelijk valt het allemaal mee.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het viel mee. Een losgelopen bout. Die zit weer vast, alles staat weer zoals het moet staan en de vering doet ook weer wat het moet doen, veren dus. Gelukkig eens geen prijzig verhaal. Hoe die bout heeft kunnen loslopen - geen idee. Bij geen van de uitgevoerde werkzaamheden was het nodig om die bout los te halen. Maar goed. Eind goed, als goed.
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Als een (aangedreven) wiel daardoor scheef in de wielkast staat zou ik dat toch tamelijk spannend vinden.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat vond ik het ook. Maar ondanks de vreemde stand van het wiel waren er geen rare of gevaarlijke reacties op gasgeven, sturen of remmen. En toen ik het ontdekte heb ik de auto ook alleen nog naar de garage gereden, verder niet.
Dat scheef staan van het achterwiel was overigens niet tijdens de vakantie, maar pas na de rit vanuit Helvoirt naar huis.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dan stond het wel een beetje scheef!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.