MISERIE
sven1973
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 15 april 2006 02:03 AM

Hallo iedereen,
Niet dat ik alle citroën liefhebbers tegen de borst wil stoten moet ik dit toch even kwijt.
In 2003 kocht ik een Picasso 2.0HDI exclusive(vroeger altijd met bmw gereden maar na het kopen van een huis wegens budgetaire redenen maar een Fransman gekocht)
En toen begon het…...
Rijden op de autostrade tegen 120 en aan de afrit nog altijd 120 op de teller. Wagen binnen, nieuwe teller erin, wagen 1 dag kwijt.
Een week later hetzelfde, nog maar eens een teller erin en, ja, weer een dag kwijt.
Ik durf het niet te zeggen maarja, een derde en toen was het gedaan, nouja wat de teller betreft.
Toe begon het onwaarschijnlijke gerammel.
Als de auto in de zon had gestaan en je vertok met airco aan begon het.
Wel 5 maal binnen geweest, niets aan te doen. Uiteindelijk zelf men dashboard overal afgetaped en vodden gestoken waar ik het ook maar kon proppen.
Na ongeveer 1 jaar, in panne gestaan met een opvoerpomp(reservoir).
Ja auto 2 dagen kwijt.(En te laat op t werk)
Na 1,5 jaar, stuterende motor, optrekken niet lineair maar in stoten, ook het rijden aan constante snelheid verliep gestoord.
Weer binnen, men vond niets. (Soms kan dat aan de banden liggen zei men—Men wou mij die aansmeren denk ik)
Dit is vanzelf weggegaan (waarschijnlijk mousse vorming van de diesel)
Op 60000 binnen geweest voor onderhoud (300euro)
Na mijn onderhoud aan het rijden op de expresweg(120/h)- afremmen aan de lichten om af te slaan, hoor ik een enorme krak, tevens hoor ik iets onder de auto wegslingeren en tegelijkertijd een kras geluid aan mijn wiel.
Na even zoeken kwam het aan de orde, 1 van de 2 bouten van men remklauw was eruit gekomen waardoor men remklauw wegpivoteerde , weg van mijn schijf en butteerde tegen de binnenkant van men velg.
Tof.
Vandaag begon het lichtje van men airbag te branden en vond ik dit forum, hopelijk zit dat dus in men stoel en zal ik van’t weekend maar eens trachten hier een oplossing voor te vinden.

Dit kan toch niet voor een auto van 3 jaar( ik hou hout vast voor de komende kilometers)
Toch ben ik er zeker van dat dit geen alleenstaand geval is. Confused

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 april 2006 02:12 AM
  [ # 1 ]

Klinkt niet best, het lijkt wel of je een maandag ochtend auto heb Confused

Ook een Citroen heeft weleens probleempjes, maar net als bij elk ander merk, wil er weleens een echt slecht exemplaar tussenzitten. Het is echt niet zo dat dit gebruikelijk is bij een Citroen of een Picasso in dit geval. Wel worden de meeste nieuwe auto’s “geplaagd” door de electronica, maar dat heeft volgens mij ieder merk op dit moment ConfusedConfusedConfused:

Profiel  

sven1973
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 april 2006 02:17 AM
  [ # 2 ]

Men volgende moet 5 jaar garantie hebben met vervangwagen.

Profiel  

Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 15 april 2006 02:20 AM
  [ # 3 ]
ZX1.4i schreef:

Klinkt niet best, het lijkt wel of je een maandag ochtend auto heb Confused

Ook een Citroen heeft weleens probleempjes, maar net als bij elk ander merk, wil er weleens een echt slecht exemplaar tussenzitten. Het is echt niet zo dat dit gebruikelijk is bij een Citroen of een Picasso in dit geval. Wel worden de meeste nieuwe auto’s “geplaagd” door de electronica, maar dat heeft volgens mij ieder merk op dit moment ConfusedConfusedConfused:

Sterker nog, BMW is één van de merken die momenteel berucht is vanwege allerlei elektronische problemen, samen met Mercedes. Niet bepaald de minste fabrikanten…

Profiel  

sven1973
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 april 2006 02:21 AM
  [ # 4 ]

Ja , begin maar over bmw.

Profiel  

sven1973
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 april 2006 02:28 AM
  [ # 5 ]

Wat ik nu afweeg is hem wegdoen met veel verlies of ondergaan wat nog kan komen.
En als je het forum afgaat is het of je een bijsluiter met de nevenwerkingen van een of andere zware medicatie leest.
Dus er kan nog wel wat komen en ik ben het beu.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 april 2006 02:36 AM
  [ # 6 ]
Jalu schreef:

Sterker nog, BMW is één van de merken die momenteel berucht is vanwege allerlei elektronische problemen, samen met Mercedes. Niet bepaald de minste fabrikanten…

Topic starter wekt ook niet de suggestie dat BMW zo goed, hoewel ik me heel goed kan voorstellen, dat hij weer terug zou willen naar een BMW. Als je zijn bericht zo leest, dan is is niet een klein kwaaltje, maar echt een hele rits problemen. Ik heb weleens een verhaal gehoord over een Mercedes die ook steeds problemen had, de auto is uiteindelijk terug gegaan naar de fabriek en compleet gestript en nagekeken. Bleek dat er een slechte kabelboom in zat, klant kreeg een andere auto van het zelfde type en daar was geen probleem mee.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook