Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017
- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Hallo,
Vorig jaar mijn citroen bx 1.9 trs automaat omgebouwd naar een 1.6 tzi handbak.
Nu hebben we het probleem dat de bobine kabel, geen stroom krijgt.
Motor heeft dus ook nog niet gelopen in de auto!
De Ecu heb ik al door laten meten en die leek goed.
Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken?
Het betreffende model heeft deze bobine:
LINK
Gr Thomas
Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.
Een automaat heeft toch een schakelaar waarbij alleen gestart kan worden in P of N?
Misschien daar ergens?
Of defect contactslot…
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017
- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Hallo,
Contactslot is wel goed, dat dachten wij ook, konden hem alleen nog niet vinden.
Vanavond weer een poging.
Gr Thomas
Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017
- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Hallo,
Heb mijn bx helaas nog niet aan de praat
voorgaande probleem bleek een omgedraaide stekker aansluiting onder de accubak.
Nu heb ik last van het volgende:
De auto wil niet altijd starten, en als hij wel start valt hij na een tijdje (1 minuut +-)weer vanzelf uit.
De auto wil daarna niet meer starten, met en zonder gas niet.
Daarbij loopt de benzine pomp zoals het hoort en de benzine komt ook in het injectiehuis met veel druk/snelheid.
Ondertussen het volgende vervangen van de 1.6 met monopoint injectie:
monopointnjector, membraam en veer op het injectie huis.
Bobine, bougies en bougiekabels.
Iemand enig idee??
Met vriendelijke groet,
Thomas
Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Aanvulling op wat Hilko schrijft : weerstand ligt tussen ca. 300 en ca.500 Ohm. De sensor wekt een wisselspanning op en moet tijdens het starten hoger zijn dan 5 Volt. Bij lopende motor loopt de spanning met het motortoerental mee op en neer tot max. ca. 8 Volt.
Niet vergeten stekker en kabel controleren.
Het probleem kan eventueel in twee delen zijn : slecht of helemaal niet willen starten en nadat de motor is aangeslagen, de koude stationaire motorloop niet goed funktioneert. Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Is het een Magneti Marelli 5G of 6G inspuitsysteem. De staionaire motor regeling is verschillend uitgevoerd.
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017
- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Hallo,
Straks ga ik die weerstanden eens proberen te checken.
Het gaat om een G6.10 systeem in ieder geval.
Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.
BDP sensor… vind er maar eens een.
Weet iemand het parts nummer van een BDP sensor bij een leverancier zoals Valeo ? Onze 1.6 TZI automaat heeft weer eens strubbels.
Mijn vaste automaterialen zaak heeft van alles nagezocht. Inmiddels zijn we twee pogingen onderweg. De eerste uit het Stellantis boek heb ik laten liggen want die leek er niet eens op (hun schade want retourneren kan niet) en de tweede was look-alike maar na wat aanpassing doet hij het niet.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Origineel is dat een sensor van Bosch. Het bosch nummer van deze sensoren is 0 986 280 402.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
thx, ik begrijp echt niet hoe je zoiets in no time voor elkaar krijgt. Maar bij de meeste posts van jou denk ik: hoe dan? Super en altijd leerzaam
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Walon schreef:Maar bij de meeste posts van jou denk ik: hoe dan?
30 jaar ervaring. De Bx was gedurende lange tijd m’n dagelijks werk.. daarbij gebruikten we deze sensoren ook om elektronisch ontstekingen te bouwen voor oldtimers. Die info is dus blijven hangen .
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Onze BX 1.6 TZI. Afgelopen weken liep hij in het begin wat onregelmatig maar dat was in no-time weg. Afgelopen maandag, koude motor, h-e-l-e-m-a-a-l niets meer. Wegenwacht er bij; BDP sensor. De nieuw-uit-de-doos sensor deed het niet (foutje Bosch?) maar de bestaande schoongemaakt liep als een zonnetje.
De dagen erna: al snel toch weer wat onbehagen bij de koude start. Vanmorgen: doorstarten doorstarten en jawel, lopen. Eenmaal gelopen is het aanraken en lopen, ook na tien seconden.
Overigens is het al de derde BDP sensor door de afgelopen drie/vier jaren heen. Telkens: perfecte starter tot het ineens over is.
Iemand een idee?
Afgezien van een werkende (andere, nieuwe) BDP sensor, wat zou de oorzaak kunnen zijn dat dit telkens terug komt? Niets zo vervelend als een wagen die niet betrouwbaar is. In feite heb je dan geen wagen.
Als je na 3 sensors nog steeds BDP problemen hebt dan zou ik eerst eens naar de stekkers en kabels kijken.
Iedere keer als je een nieuwe sensor monteert kras je even over de geoxideerde pennen heen , dan werkt het weer even.
Het signaal van die BDP sensoren ( of het nu VR ( met een spoel) of hall sensoren zij. is heel klein.
Ook nog naar kijken: Geen sensor kabels in de buurt van de ontsteking leggen !
Je zou de eerste niet zijn die storingen krijgt doordat de laagspanning naast de hoogspanning ligt. Zelfs met afgeschermde kabels kun je nog piek-pulsen krijgen!.
To err is human, not to err is divine.
Misschien eens zoeken in de temparatuur regeling/sensoren van de motor, lijkt wel of ie niet de motor bijregeld als ie koud is
Goede raad is voorraad
Thx voor de aanvulling.
Ik ben er nog niet uit. Volgens mij heeft men niet de sensor geleverd die voldoet aan de specs die op het doosje staan. Anders gezegd: ze hebben een verkeerde sensor in een doosje gestopt dat wat langer gelegen heeft aan de slijtsporen te zien. Eerst was de BX nog wel aan de gang te krijgen maar is nu helemaal dood. Zal idd wel iets met stekkertjes zijn.
Ik heb eerst een ander probleem op te lossen: van onze CX heb ik de dynamo laten reviseren maar ingebouwd maakt het ding geen massa. Geeft geen stroom, maar ook het lampje op het dashbord (niet-laden) doet het niet. Dat stekkertje direct op massa geeft-ie wel licht. Heel ander onderwerp, maar als ik tijd vind en in NL ben moet dat eenvoudiger zijn. Rij nu rond in geleende wagens…
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En dat lampje is nodig om de dynamo op te laten starten. Er hoort toch een aparte massadraad op de dynamo te zitten?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.