Voordat er een DS was met manuele bak werd de ID noodgedwongen ingezet als “sport” model, want de coureurs wilden niet deelnemen met een “Hydraulique”, heel begrijpelijk overigens.
Die “fabrieks” ID’s hadden dan toch wel een DS motor met verbeteringen, maar natuurlijk binnen de reglementering.
De uitzondering: In 1957 deed er een DS19 mee aan de Mille Miglia.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Minimum niet gehaald, staat opnieuw hier:
https://www.classiccar-auctions.com/en/lot-details/23304/citroen-id-19-coupe-chapron-concorde-1962
Nou ben ik geen DS/ID kenner maar een paar opmerkingen/vragen.
62’er met groen systeem ? Omgebouwd dus. Waarom zou je dat doen bij een Chapron die alleen wat waard zijn als origineel.
Er staat NERGENS dat het een originele Chapron is met ook maar iets van bewijs daarvoor, vreemd.Een ID als Chapron: Dat kon al vraag ik me af waarom je dat zou doen met de prijzen die Chapron toen al rekende.
Maar een ID met een BVH/Half-automaat, dus een ID “Hydraulique” dat is er duidelijk later ingezet, of er is een andere auto als basis gebruikt. In 1962 werden er nog lang niet altijd chassis nummers ingeslagen, alleen voor de landen waar dat moest. ( O.a. Nederland en Duitsland) .
Foto’s nog eens goed bekeken: het eerste wat opvalt is dat er géén typeplaatje meer in deze auto zit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Smaken verschillen maar een ID/DS is niet gebaat bij allerlei poespas en opsmuk. Dat is bij die Chapron-modellen niet gelukt.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Inderdaad smaken verschillen. Hou meer van een kale originele DS berline of break.
Voor de foto’s hadden ze de deurbekleding nog wel even mogen vastzetten. Of zegt dat iets over de kwaliteit van de wagen en restauratie.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Is er niet een cijfer te veel ingetypt bij de vraagprijs ?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En dan zit er voor dat geld niet eens de correcte airco-installatie en -console in maar iets uit de accessoirehandel. Mooie auto trouwens, dat dan weer wel.
Motortechnisch heeft er een deelrestauratie plaats gevonden…..........
Voor die prijs moet alles 200% wezen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hier biedt iemand op Kleinanzeigen.de (het Duitse marktplaats) originele Citroën-onderdelencatalogi en -werkplaatshandboeken aan, vooral voor de ID/DS: klik!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op marktplaats staat een ID19 uit 1959. Het zwarte plaatwerk en de Helanca-bekleding zien er goed uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ook weer een interessante op marktplaats https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m2153666293-citroen-ds-pallas-2300cc-injectie-half-automaat-leer
Vraag me toch af of luidsprekers in de longeron een goed idee is?
Ik ben in de markt voor een DS en het liefst een Pallas. Mag werk aan zijn, maar moet niet te gek worden.
In 2010 kreeg ik een D Special in ruil voor een klus aan een andere DS en die kwam als casco en ging als concours en ik ben zo dom geweest om hem/haar te verkopen en nu is hij/zij wel drie keer zoveel waard.
En nu ben ik bijna 82 en goed gezond en wil graag een DS helemaal in orde maken voor mijn dochter. Budget tot 20 k.
marktplaats Advertentie m2170205917
Ik heb deze bekeken, kan ik halen voor 2250, maar is een enorme klus. De onderkant lijkt nog wel redelijk, maar we weten dat als je eenmaal gaat knallen met de roterende staalborstel, dan valt het altijd tegen.
Die uitspraak ” Mag werk aan zijn, maar moet niet te gek worden….“dat red je niet voor 2250. Goedkoop is duurkoop : de id/ds is daar geen uitzondering op. Als je een budget hebt van 20K investeer dan mininimaal 10K, liever nog 15K, aan de aanschaf. bijv https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m2194104568-citroen-ds20-1971 Quote “chassis geheel gerestaureerd en, ook nu nog, in goede staat.Ook het plaatwerk en deur bakken zijn goede staat”.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het aanschaf budget 20k of aanschaf + reparaties?
Totaal 20k.
En een ‘gerestaureerd chassis en deurbakken’ heb ik wat moeite mee, want ik ken de DS heel goed na er 12 keer een te hebben gehad en er veel aan te hebben gelast.
In de overgang van het verticale naar het horizontale deel van het chasis zit er plaatselijk drie delen plaat op elkaar gelast en bij mijn laatste DS heb ik dat vervangen door 2 mm plaatstaal en daar kruipt geen vocht tussen.