Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe lang heeft dit er zo ingezeten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Te.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik vermoed dat dit 1e montage was. 75000km.
Gister de historie doorgekeken, werd niets gemeld over bougies. Ik heb haar gekocht in 2020 met 48000 op de teller
Onderhoud stond gepland op korte termijn, maar tot vorige week reed tie prima.
Ik had bij 60000 wel olie, filters, remvloeistof, koelvloestof ververst
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Even een heel andere vraag: lager van de aircocompressor loopt wat ruw. Is dat los te vervangen?
Als je zeker weet dat ie stuk is, ja is los te vervangen. Zal op de wagen lastig worden,dus demontage en montage , vullen enz, als je dan het hele kostenplaatje uitrekent is een andere ( jonge of nieuw) compressor niet veel duurder. Als het lager stuk is, volgt de rest soms kort erna. Heb ik vaker gehad, uiteindelijk is dan een vervanger snel en klaar.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dank!
Vervangen door een nieuwe gaat iig ook sneller
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Jaaps schreef:Even een heel andere vraag: lager van de aircocompressor loopt wat ruw. Is dat los te vervangen?
Lager van de compressor zelf of lager in de koppeling?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik hoot m ruw lopen bij inschakelen compressor. Dus alleen als hij meedraait
Dan eerst even goed na laten kijken bij de airco-specialist; kan weinig koelmiddel zijn, en/of weinig olie in het systeem door lekkage van koelmiddel. Niet zomaar gaan vervangen, een specialist kan het nakijken. Soms is het een kleinigheid. succes
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaps schreef:Ik vermoed dat dit 1e montage was. 75000km.
Gister de historie doorgekeken, werd niets gemeld over bougies. Ik heb haar gekocht in 2020 met 48000 op de teller
Slecht onderhoud dus, maar geen eerste montage aan de foto te zien. Bougies gewoon iedere 20k vervangen voorkomt een boel gedoe. Die onderhoudstermijnen van 30k voor bougies, soms wel tot 60k, ben ik zelf maar mee gestopt. Te veel storingen en gedoe met o.a. vastgerotte bougies. Olie idem, gewoon ieder jaar of 10-15k verversen. Het zijn echt geen enorme bedragen en het zorgt er wél voor dat je langer zonder storingen of motorschade plezier van je wagen kunt hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Geen 1e montage omdat t Bosch is?
Ik ververs olie en filters idd met wat kortere intervallen omdat deze auto veel korte afstanden rijdt.
Bougies was gepland rond dit moment. Wordt idd 60k voorgeschreven
Maarre, vervangen heeft niet tot verbetering geleid.
Dus maar even kleppen stellen. Heeft iemand de waardes voor me
Zit er een brandstoffilter in deze auto?
En even uitlezen
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Geen hydraulische stoters?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Met goed onderhoud gaan de kosten de baat vooruit. De baat is vaak groter dan de kosten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dat zal allemaal wel waar zijn, maar het probleem is met nieuwe bougies niet opgelost.
Andere suggesties?
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
jantje1948 schreef:Geen hydraulische stoters?
1.4i 8V (TU3JP, KFX) is gewoon met stelboutjes. Het enige verschil met oudere TU-motoren, wat dat betreft, is dat de tuimelaars met een rol over de nokkenas lopen in plaats van ouderwets met een ‘vlak’ eind.
De 1.4i 16V (TU3JP4/ET3J4, KFU) heeft wél hydraulische klepstoters (komstoters).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!