2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Pluriel houdt in. Opgelost!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 mei 2024 07:33 PM
  [ # 16 ]

Hoe lang heeft dit er zo ingezeten?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2024 07:42 PM
  [ # 17 ]

Te.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 01 mei 2024 10:08 PM
  [ # 18 ]

Ik vermoed dat dit 1e montage was. 75000km.
Gister de historie doorgekeken, werd niets gemeld over bougies. Ik heb haar gekocht in 2020 met 48000 op de teller

Onderhoud stond gepland op korte termijn, maar tot vorige week reed tie prima.
Ik had bij 60000 wel olie, filters, remvloeistof, koelvloestof ververst

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 01 mei 2024 10:09 PM
  [ # 19 ]

Even een heel andere vraag: lager van de aircocompressor loopt wat ruw. Is dat los te vervangen?

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 603
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 01 mei 2024 10:18 PM
  [ # 20 ]

Als je zeker weet dat ie stuk is, ja is los te vervangen. Zal op de wagen lastig worden,dus demontage en montage , vullen enz,  als je dan het hele kostenplaatje uitrekent is een andere ( jonge of nieuw) compressor niet veel duurder. Als het lager stuk is, volgt de rest soms kort erna. Heb ik vaker gehad, uiteindelijk is dan een vervanger snel en klaar.

niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 01 mei 2024 10:28 PM
  [ # 21 ]

Dank!

Vervangen door een nieuwe gaat iig ook sneller

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2024 11:38 PM
  [ # 22 ]
Jaaps schreef:

Even een heel andere vraag: lager van de aircocompressor loopt wat ruw. Is dat los te vervangen?

Lager van de compressor zelf of lager in de koppeling?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 01 mei 2024 11:42 PM
  [ # 23 ]

Ik hoot m ruw lopen bij inschakelen compressor. Dus alleen als hij meedraait

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 603
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 02 mei 2024 09:57 AM
  [ # 24 ]

Dan eerst even goed na laten kijken bij de airco-specialist; kan weinig koelmiddel zijn, en/of weinig olie in het systeem door lekkage van koelmiddel. Niet zomaar gaan vervangen, een specialist kan het nakijken. Soms is het een kleinigheid. succes

niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 mei 2024 04:45 PM
  [ # 25 ]
Jaaps schreef:

Ik vermoed dat dit 1e montage was. 75000km.
Gister de historie doorgekeken, werd niets gemeld over bougies. Ik heb haar gekocht in 2020 met 48000 op de teller

Slecht onderhoud dus, maar geen eerste montage aan de foto te zien. Bougies gewoon iedere 20k vervangen voorkomt een boel gedoe. Die onderhoudstermijnen van 30k voor bougies, soms wel tot 60k, ben ik zelf maar mee gestopt. Te veel storingen en gedoe met o.a. vastgerotte bougies. Olie idem, gewoon ieder jaar of 10-15k verversen. Het zijn echt geen enorme bedragen en het zorgt er wél voor dat je langer zonder storingen of motorschade plezier van je wagen kunt hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 02 mei 2024 05:47 PM
  [ # 26 ]

Geen 1e montage omdat t Bosch is?
Ik ververs olie en filters idd met wat kortere intervallen omdat deze auto veel korte afstanden rijdt.
Bougies was gepland rond dit moment. Wordt idd 60k voorgeschreven

Maarre, vervangen heeft niet tot verbetering geleid.

Dus maar even kleppen stellen. Heeft iemand de waardes voor me
Zit er een brandstoffilter in deze auto?
En even uitlezen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 mei 2024 06:31 PM
  [ # 27 ]

Geen hydraulische stoters?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 02 mei 2024 08:36 PM
  [ # 28 ]

Met goed onderhoud gaan de kosten de baat vooruit. De baat is vaak groter dan de kosten.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 03 mei 2024 12:58 PM
  [ # 29 ]

Dat zal allemaal wel waar zijn, maar het probleem is met nieuwe bougies niet opgelost.
Andere suggesties?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 mei 2024 01:41 PM
  [ # 30 ]
jantje1948 schreef:

Geen hydraulische stoters?

1.4i 8V (TU3JP, KFX) is gewoon met stelboutjes. Het enige verschil met oudere TU-motoren, wat dat betreft, is dat de tuimelaars met een rol over de nokkenas lopen in plaats van ouderwets met een ‘vlak’ eind.

De 1.4i 16V (TU3JP4/ET3J4, KFU) heeft wél hydraulische klepstoters (komstoters).

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook