Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat is leuk, zowel het artikel als de interviewtjes, fijne foto’s ook.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inmiddels staat de Jag bij de plaatwerker om wat rottigheid aan de deurtjes te laten oplossen. Zowel de voor- als de achterdeur lieten roestplekken zien, precies daar waar de buitenhuidplaat koud op de binnenbak zit. Dat wordt nu opgelost door de heren bij Chateau deux chevaux in Beesd.
Hier de achterdeur:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een chateau past de Jag natuurlijk goed, ook al is het geen deux chevaux. Zo te zien ben je er net op tijd bij - lastig plekje om van binnenuit te beschermen. Gaan ze de deuren na het plaatwerk plaatselijk bijspuiten of moeten de deuren als geheel nu worden gespoten?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of de deuren in z’n geheel gespoten moeten worden zal spuiter Casper later bekijken. De plaatwerker houdt het te spuiten deel zo klein mogelijk zodat de spuiter een keuze kan maken.
Nog ff een paar pics:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is idd een gevaarlijk hoekje en dat hebben meer types Jaguar. Ik heb de mijne nu 48 jaar en toen ik hem pas had heb ik gewoon transmissie olie in de deuren gegoten en die zijn alle vier nog zonder pukkels.
Maar ik moet er bij zeggen dat hij al tientallen jaren niet in de regen heeft gereden. En in de winter komt hij helemaal niet buiten.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De voorhoek van de achterdeur:
De buitenplaat hersteld:
En de binnenkanten:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat zijn van die plekken die eigenlijk bij alle oudere auto’s een keer voor gedoe gaan zorgen. De rechter deur van m’n nultwee ook, bijvoorbeeld, en dat is ook niet voor het eerst.
Maar dit wordt in ieder geval weer erg netjes. Kan ‘t straks weer jaren mee
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaar dat ik er toen olie SAE 90 in heb gegooid, want dat kruipt er dus wel naartoe.
Het zijn van die plekken waar je onmogelijk kunt komen met Dinitrol of iets dergelijks.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist met zeer dun vloeibare producten als dinitrol 1000 of RX5 kun je deze plaatsen goed behandelen. Dat gaat nu dan ook gebeuren. En als ie terug is gaat ie naar het dinitrol station voor een complete behandeling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een doos vol met blikken Dinitrol en dat is kennelijk een ander soort want dat is vrij dik en vormt een rubberachtig laagje.
Je hebt inderdaad verschillende producten van Dinitrol. Je moet eerste penetrerende producten gebruiken die ook onder en tussen oude lagen kruipen en daarna pas afsluitende. Producten.
Het lastige bij deze reparaties is dat tijdens het lassen alweer roest ontstaat, dus je kunt het wederom vertragen, maar roest zal weer terugkeren. Natuurlijk kan e.e.a. de tijd die de wagen in bezit is wel overleven, maar het blijft een vraagteken wanneer de roest terugkomt. Het ziet er op de foto’s keurig uit, maar goed zou zijn om er een laskit tussen te zetten, INNOTEC heeft een kit, die prima lasbaar is die kan er tussen, deze dicht perfect af, tijdens het lassen smelt ie , maar vloeit niet weg. Dan is de lasnaad geseald, en kan na lakken worden getectyleerd voor de peace of mind, maar de goede basis is er al, de kit zit er al tussen. Maar ms is het overdreven, niks is voor eeuwig, dus…...
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goeie tip, ga ik melden. Wat het overleven betreft, ik vermoed zomaar dat deze auto mij gaat overleven. Dus goed werk is de moeite waard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toen we in de jaren 70-80 eindeloos veel huidplaten monteerden op gs en andere auto’s deden we dat droog, maar later leerden we van een andere plaatwerker dat ie er kit (welke?) tussen deed en dan snel de boel plaatwerken vóór de kit droog was, dat was hard werken en een geklieder maar wisten wij veel. Nu heeft INNOTEC een kitje wat er tussen kan, en dan direct lassen, dan heb je echt mooi werk.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
https://youtu.be/G5wAcGl3OiI?si=3xaB4lQVUWLZ42_B
Boudewijn heeft er een filmpje over gemaakt.