Goed idee. Is dat een filter of een zeef?
Totaal aantal Berichten: 43115
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
En vervangbaar filter. Zie de link.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Voor alle duidelijkheid : het is GEEN FILTER, MAAR EEN FIJNMAZIG ZEEF.
In mijn arbeidsverleden vele in de hand gehad, gereinigd en weer weer gemonteerd.
Op deze manier worden de misverstanden in de wereld gezet.
Totaal aantal Berichten: 43115
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Als je de caps lock uit laat kunnen we je ook wel begrijpen hoor…
dat filtertje/zeef kost 22 eurootjes met pakking enz. Ja, wij maakten ze ook schoon. Omdat klanten te schraal waren voor een nieuwe of omdat de baas het zonde van de poen vond. Armoe, en zeker nu: die wagens zijn 40 jaar oud. Zet er gewoon een nieuwe in. Klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 25419
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daarbij, definieer eerst het verschil tussen een filter en een zeef. In principe zijn ze gelijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het zou zo maar kunnen dat bakolie en filter/zeef al heel oud zijn, de laatste 10 jaar veel eigenaren. Hoogste tijd dan voor iets nieuws voor de oude bak! Gelukkig zat de alsnog gevonden aftapplug niet zo overdreven vast.
Totaal aantal Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En, kwam er toen meer uit?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jazeker, 3 liter zoals het hoort. Nu nog een paar keer verversen en een nieuw filter/zeef. Weer wat geleerd!
Olie automaat nu 3x afgetapt en gevuld. Na 2x was de afgetapte olie nog goeddeels zwart, nog maar een beetje rood. Dat wordt minstens 4x aftappen. Verder heb ik het verweerde dak en kofferdeksel geschuurd en gerold. Het ging bij mij uiteindelijk het beste om meteen na het rollen met de kwast verder glad te strijken. Het resultaat viel me niet tegen.
Altijd wel iets te doen aan de BMW op de oprit. De roest valt nog steeds mee. Het belangrijkste bij de kriksteun rechtsvoor en het uiteinde van de chassisbalk bij de bevestiging van de stabilisatorstang linksvoor. Ik heb het dak, kofferdeksel en het bovenste deel van de flanken gerold omdat de lak daar vergaand verweerd was. Een goedkope tussenoplossing. De motor loopt en trekt goed, maar stationair bij warme motor soms iets onregelmatig, Loopt wel op 6 cylinders. Het starten ging wat moeizamer. Het vuile luchtfilter en de bougies had ik al vervangen. Nadat ik de massacontacten van de accu en de motor had schoongemaakt, lijkt het starten weer beter te gaan. De volgende stap kan zijn het reinigen met een spray van de luchtmassameter. De automaat heeft het olietekort voorlopig overleefd.