Totaal aantal Berichten: 7548
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ben ik helemaal met je eens Kaas. De 6 cilinder is al behoorlijk relaxed om te rijden, de p5b met V8 is zal dat wellicht nog meer uitstralen en heeft ook nog wat meer luxe aan boord. Als voormalig Citroenrijder moet ik wel opletten op slechte wegdekken en drempels, het veercomfort is best goed maar vooral die zware starre achteras heeft tijd nodig om alles te verwerken. Desondanks ontzettend comfortabel en het straalt een prettige rust uit waardoor ik me minder erger aan andere weggebruikers.
Waar ik intussen wel gek van wordt is dat het uitlaatspruitstuk dus nu weer is gaan blazen. De Rover specialist wordt er ook een beetje moedeloos van. Het spruitstuk zelf is gevlakt en de laatste keer zijn er opnieuw nieuwe pakkingen gemonteerd. Zijn verzoek is of ik zelf alle boutjes nog eens bij warme motor wil natrekken - twee bouten en vijf klemmen. Da’s nog best lastig door het hitteschild onder de stroomverdeler. Eens kijken of ik nog een setje lenige en hittebestendige vingers heb liggen.
Totaal aantal Berichten: 43115
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat probleem met dat uitlaatspruitstuk had m’n Mercedes 190 ook. Nadat ik in de voorpijp een flexibel stuk geplaatst had was het voorgoed opgelost. Gewoon de voorpijp doorzagen, er een X aantal centimeter tussenuit halen en een flexibel stukje er tussen lassen. Het zorgde er voor dat de hele boel niet meer van voor tot achter aan het resoneren was, en daarna liep er niets meer los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 7548
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou eigenlijk niet nodig mogen zijn - de boel is keurig van voor naar achteren opnieuw gemonteerd. Maar wel een idee als het zo door gaat . Ik las op een Engels forum ook iets over rode hittebestendige siliconenkit. Ga ik ook eens nazoeken. Voor verschillende zaken intussen de ervaring dat een superdun laagje vloeibare pakking een simpele oplossing is.
Totaal aantal Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die kit heb ik gebruikt om een naar beneden gedonderde binnenste ruit van mijn oven opnieuw te kitten.
Is bestand tegen 250 graden, kortstondig 300.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7548
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Andere tip was een likje hittebestendig vet. Nikkelvet (niet zo’n fijn goedje) maar ook kopervet. Dat heb ik als montagepasta staan, ook een idee. Glijdt alles in elk geval mooi op elkaar bij het monteren.