Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zie de hele tijd gevaarlijke taferelen hoor, hard remmen, hard optrekken, te hard door de bocht, met zo’n halve G in alle richtingen. Lekker bezig!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ja, aan de inzet ligt het niet
Gisterenmiddag voor het eerst in al de deelnamejaren serieus verdwaald, maar we waren niet de enigen dus de schade viel nog mee.
Verder heel mooi weer en hele mooie wegen die er wel speciaal voor ons lijken te liggen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
... ik zie dat ik m’n verhaal helemaal niet afgerond heb dit voorjaar
De einduitslag ben ik alweer vergeten, maar we hebben het zeker naar ons zin gehad.
ik heb een plaatje gevonden van de GSA zonder wapperaar:
Er had een trekhaak ingezeten, en de wegenwacht had onderweg de boel al zo vrijgemaakt dat er in ieder geval gereden kon worden. Als je constant kruissnelheid rijdt kan het misschien net zonder ventilator, maar en rally gaat zo niet lang goed, zeker niet omdat deze bolide ook is uitgerust met een convertisseur.
Het originele plan was om de ventilatorplaat eraf te halen om zo het eendexemplaar netjes te kunen omzetten. Het patroon van de schroefgaten komt overeen, alleen de bladdiameter is net iets kleiner.
Ondanks een hefboom van twee meter gaf de moer op de krukas geen krimp, dus dan maar priegelen. Er was één positie waarbij ik net met mijn hand erachter kon om de ventilttator op de rechtgebeukte plaat kon schroeven, dus steeds tactisch de krukas gedraaid tot we rond waren. Maar één keer een schroefje laten vallen, altijd leuk zoeken, ‘s nachts, in de koelbeplating
De GSA heeft de Pressé er gewoon mee uitgereden, en de equipe was erg blij
Het bruine monster heeft zich voorbeeldig gedragen, prima wagen! Heb wel besloten er niet meer lang mee te rijden voor er twee dingen opgelost zijn: Ik zak bijna door de stoel heen, dus voor het echt zover is de boel laten repareren nu de stof nog heel is. Het andere puntje is de versnellingsbak, schakelt als in boter, maar je kunt in een willekeurige versnelling een orkest dirigeren met de pook door op of van het gas te gaan…
Het wordt een lange winter, want als we toch bezig zijn mag er ook wel een nieuw laklaagje op!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
De Flickr foto is “no longer available”.
MiGS schreef:Ondanks een hefboom van twee meter gaf de moer op de krukas geen krimp,
En dankzij die 2 meter…
Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Breeze schreef:...En dankzij die 2 meter…
ohja, is je wringstaaf nu krom
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En een nieuwe wringstaaf zit weer in mijn doppendoos. Die is van ETC, toch niet het slechtste merk.
Vraag me nog steeds af wie de nieuwe staaf heeft betaald, de reparateur of de GSAer.
Adri
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die moer is toch voor dop 45?
Toen die er bij mijn GS en keer af moest woonde er gelukkig 3 deuren verder een chef werkplaats van Emerpark. Die nam het even mee. 3/4” wringijzer van 1.5 meter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jeetje, al 3 jaar geen update meer in dit topic.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Geen nieuws is toch goed nieuws, hoewel…
Adri