Sinds een aantal weken heb ik een hele stapel foutmeldingen in mijn C4 grand picasso.
Eigenlijk elke foutmelding die je maar kunt bedenken.
Ook doet daardoor de handrem niks meer en heb ik geen snelheidsuitlezing meer.
Ook lijkt het erop dat ik geen verbinding meer kan krijgen met de laptop om meldingen uit te lezen/resetten.
Iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Het ‘‘geen verbinding meer kan krijgen met de laptop’’ dat herken ik helaas; in mijn geval was dat een voor-aankondiging dat de ecu stuk was. ( ik hoop dat je die pech niet hebt ! maar laat het eens professioneel uitlezen met originele citro uitleesgereedschap.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Random foutmeldingen waren in mijn geval (parkeersensoren op hol, geen CC&) veroorzaakt door corrosie in de stekkerdoos voor de aanhanger. Het detectiecontact wel/niet aangesloten aanhanger is onderdeel van de CANbus. Heb je een trekhaak?
Jim
C5-PH2 Brk 2.0 HDI 16V BVM6 bj2005 2009-2014
P5008 GT 2.0 HDIF bj2010 2014-2019
C4 GP Buss 2.0HDIT BVA6 bj2017
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Of een accu die bijna overleden is
Gister naar de garage geweest en bleek dat er een zekering gesprongen was.
Hierna was het opgelost.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En je weet ook waarom die zekering eruit lag?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik denk dat het te maken heeft gehad met de lege accu een aantal dagen voor de storing.
Maar dat weet ik niet zeker.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een zekering piept eruit als er een te hoge stroom doorheen loopt, zoals bijvoorbeeld bij een kortsluiting.
Bij een kapotte zekering ga je dus altijd op zoek naar de oorzaak, anders loop je het risico dat binnenkort de zekering er weer uit ligt.
Dus nooit klakkeloos vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Tot nu toe geen problemen meer wat dit betreft.